Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wanneer zet jij de kerstboom?

Ik fietste net van mijn werk naar huis en zag hier in de straat bij 2 appartementen de boom al staan. Wanneer zet jij hem?

Peiling

Wanneer zet jij de kerstboom?
118 stemmen
9%
59%
13%
19%

rionyriony schreef op 12-11-2024 om 15:52:

[..]

Middelmatig groot. De twee grootste bomen staan in de huiskamer. 1,90 hoog staat bij het raam. En een den met frostnaalden, 1.45 hoog, staat bij mijn tv-draaifauteuil in een andere hoek. Gezellig naast me.

Vanuit mijn zitplek kijk je de hal in. Daar staat een blauwe met witte sneeuwstreepjes van V&D, van pakweg 1,20 hoog.

In dezelfde hal op twee andere plekken staan nog twee kerstdennen van pakweg 65 cm hoog.

Er staan ook nog ontzettend veel planten, ook mansgrote. Die krijgen ook lichtjes, later.

Ik heb ook diverse planten die door kunnen gaan voor een boompje. Zo heb ik een Pteris varen die verschrikkelijk zijn best heeft gedaan dit jaar en die is zo'n 50 cm geworden. Hij had kennelijk stiekem kerstwensen. En ook een heel grote Plumosus; lijkt ook op een boompje (70 cm ongeveer) vanuit de verte. En natuurlijk de araucaria; de Kamerden. Die moet ook al tien jaar zijn als het niet ouder is, en wil er nog steeds bij zijn elk jaar.

Klinkt heel gezellig allemaal. 

krulliebollie schreef op 12-11-2024 om 16:06:

[..]

Klinkt heel gezellig allemaal.

Dat is dan toch geen middelmatig groot huis als je in je woonkamer al 2 bomen kwijt kan en ook nog in je hal 1? ik heb een middelmatig groot huis, maar ben blij als ik er 1 kwijt kan die niet al te groot is en in de gang ben ik al blij dat er een kapstok kan hangen

Mijn reactie staat er niet bij. We zetten hem meestal neer het eerste weekend na Sinterklaas. Maar soms ook het tweede weekend daarna, als we het eerste weekend geen zin/tijd hebben.
Hij gaat weer weg in het laatste weekend van de kerstvakantie. Al hebben we hier allang geen schoolvakanties meer want geen kinderen op school.
Overigens hebben we een kunstboom, al jaren. Bevalt nog steeds prima. 

BlairW schreef op 12-11-2024 om 17:07:

Dat is dan toch geen middelmatig groot huis als je in je woonkamer al 2 bomen kwijt kan en ook nog in je hal 1? ik heb een middelmatig groot huis, maar ben blij als ik er 1 kwijt kan die niet al te groot is en in de gang ben ik al blij dat er een kapstok kan hangen

Ok, dat beeld ligt dus niet aan mij. Ik woon in een leuk jaren 30 huis in het centrum van een vrij grote stad. Bij ons past er wel gewoon een grote boom in de woonkamer maar meer niet  .

Klinkt wel leuk al die bomen in huis.

krulliebollie schreef op 13-11-2024 om 10:59:

[..]

Ok, dat beeld ligt dus niet aan mij. Ik woon in een leuk jaren 30 huis in het centrum van een vrij grote stad. Bij ons past er wel gewoon een grote boom in de woonkamer maar meer niet .

Klinkt wel leuk al die bomen in huis.

Ik zeg het eigenlijk verkeerd, want onze woonkamer is wel groot genoeg voor een boom ook hoor. Maar doordat wij een raam in de zijmuur hebben en ook nog tuindeuren, is onze kamer wat onhandig ingedeeld en daardoor past een boom niet heel lekker 😁 bij de buren met gewoon een tussenwoning is dat al veel makkelijker, die hoeven dat raam niet vrij te houden op die muur.

niet. 
ik heb jaren geleden kerst al gecanceld. Hysterisch geneuzel. 

BlairW schreef op 12-11-2024 om 17:07:

Ik kan in mijn woonkamer twee bomen kwijt, in mijn vorige kleine huisje ook. Gewoon één grotere op de grond en een ukkie op tafel.

Rockstar schreef op 13-11-2024 om 14:59:

[..]

Ik kan in mijn woonkamer twee bomen kwijt, in mijn vorige kleine huisje ook. Gewoon één grotere op de grond en een ukkie op tafel.

De persoon waar ik op reageerde heeft er 1 van 1.90m en nog 1 van 1.45m. Die staan neem ik aan beide op de grond en dat je dan nog je kont kan keren in je woonkamer

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

13-11-2024 om 15:28

ik zou er ook wel 2-3 in mijn woonkamer/keuken kunnen hebben maar ik hou er niet van van zoveel kerstversiering en meuk. En dan nog wel 1 in mijn hal. 

Hoeveel ruimte je (over) hebt voor sier- en sfeerspullen hangt natuurlijk ook af van hoeveel personen er wonen en hoeveel zit- slaap- en loopruimte die nodig hebben.

Ik blijf pielen aan (de verlichtingsslinger van) een van de bomen.

De kleur van sommige goedkopere slingertjes (Luminea slingertjes op batterijen ) is vergeeld helaas helaas heeft het licht niet meer de goede kleur. Daar reken je toch niet op.

mijn katten houden helaas niet van een kerstboom 

Vandaag weer een kleine toevoeging. Ik heb de varens uitgedost met rode bessentakjes. Ze laten als een malle alles met zich doen.  

Ik kan niet stemmen. De 🎄 staat al

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.