Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wanneer zet jij de kerstboom?

Ik fietste net van mijn werk naar huis en zag hier in de straat bij 2 appartementen de boom al staan. Wanneer zet jij hem?

Peiling

Wanneer zet jij de kerstboom?
118 stemmen
9%
59%
13%
19%

Ik heb gestemd op niet.
Ik wil perse een echte, maar de ervaring leert dat mijn katten er dan van gaan eten

Ik heb geen hekel aan de kerstdagen zelf, maar wel aan het opgeblazen gedoe in de media voor die tijd. 

BlairW schreef op 09-11-2024 om 10:08:

[..]

Je kan op YouTube veel filmpjes vinden hierover. Ik heb de balletjes bij Ali besteld, weet niet of je ze in Nederland kan kopen. Ik had er 30.000, maar dat was iets teveel denk dat je met 15.000 ook al prima zit.

😂 dan zal ik maar meteen naar Ali gaan vandaag. Dan zijn ze er tenminste hopelijk op tijd 

Dolfje schreef op 09-11-2024 om 10:00:

Ik ben toch meer van de klassieke versiering met een paar aparte ornamenten dan dat hysterische fel gekleurde wat je nu heel veel ziet.
Ik heb goud /brons / bruin in mat en glimmend en heb ook nog in de schuur blauw/zilver /wit met blauwe lampjes en nog hele oude ballen van mijn oma. Maar vind die blauwe set tegenwoordig ook te druk.

Klassiek is ook echt wel mooi. 

Ik ben de laatste jaren overgestapt naar steeds meer vogeltjes in allerlei kleuren, gezellig vind ik dat eruit zien ☺️

Strijkstok schreef op 09-11-2024 om 14:46:

[..]

Klassiek is ook echt wel mooi.

Ik ben de laatste jaren overgestapt naar steeds meer vogeltjes in allerlei kleuren, gezellig vind ik dat eruit zien ☺️

Ik heb heel veel vogeltjes in de boom maar ze zijn allemaal zilverkleurig alle versiering is bij mij zilverkleurig. Makkelijk bij het optuigen hoef je niet op te letten of de kleuren mooi verdeeld zijn.

Verder heb ik ook rode en groene versiering in mijn huis. 

Dolfje schreef op 09-11-2024 om 11:02:

[..]

Ik kon ze vorig jaar of het jaar ervoor nergens vinden. Zag zo'n vaas ook bij vriendin en die had die balletjes dus al jaren.

Ik wist niet dat je die kon bewaren. Toen ik die vaas leeg ging gooien, stonken ze ook echt (in het water niet, pas toen ik het water er uit gooide). Lees op sommige sites dat je ze inderdaad weer kan laten drogen, maar andere sites zeggen weer dat ze maar 2 weken houdbaar zijn.

Dolfje

Dolfje

09-11-2024 om 15:12 Topicstarter

BlairW schreef op 09-11-2024 om 15:06:

[..]

Ik wist niet dat je die kon bewaren. Toen ik die vaas leeg ging gooien, stonken ze ook echt (in het water niet, pas toen ik het water er uit gooide). Lees op sommige sites dat je ze inderdaad weer kan laten drogen, maar andere sites zeggen weer dat ze maar 2 weken houdbaar zijn.

Ik geloof dat zij ze goed afgespoeld had en in de schuur of zo had laten drogen.

Net in het tuincentrum geweest. Loeidruk, maar zoveel mooie dingen. Moet me echt bedwingen om de boom niet meteen van zolder te trekken! Misschien ga ik toch volgend weekend al beginnen.

Wij hadden de laatste jaren een klassiek kleurenpatroon (rood, wit, goud, beetje groen), maar dit jaar ga ik voor zilver met wat lichtroze.

Ik heb nog niet gestemd maar morgen zeg ik ja.

Na Sinterklaas en ik laat de boom standaard te lang staan. 

Jaaaaa hij staat! Er zit één streng matglas balletjes in als basis versiering ( drie formaten 1,5 tot 3,0 cm in een snoer), een set van 80 lampjes van Dake (vroegere Blokker) en nog twee van 40 ook Dake maar iets groter lampje.

Beide sets lampjes hebben hun eigen afstandsbediening.

Dit is wel genoeg even zo; later eventueel verder. Even bekijken in avondlicht.

Helemaal blij ermee.

Twinski - hij staat altijd vroeg bij mij maar gaat wel rond 1 januari weer weg.

Niet. Ik vind een kerstboom ontzettend lelijk. 

De kerstboom blijkt ook in de avond prima verlicht dus ik beschouw hem voorlopig als klaar. Dat is weleens anders geweest, dat ik voortdurend liep te herrangschikken, lichtjes erbij en weer eruit, en maar niet tevreden te stellen, maar nu is hij precies goed en kan ik door naar het volgende kerstproject.

Nu alle kerstbomen, kerststruiken, kerstplanten geplaatst. 5 bomen en struiken. Sommige haal je uit een zak, zet je in een pot en klaar. Sommige zijn loeizwaar, vooral die in een stenen pot met gips vastgegoten zijn. Sommige zo wankel dat je ze ergens aan moet vastzetten anders liggen ze om bij de geringste aanraking.

Bij ééntje blijf ik voortdurend pielen aan de verlichting.

Maar het is helemaal kerstig nu. De ballen liggen nog in de dozen in de kast.

rionyriony schreef op 12-11-2024 om 13:49:

Nu alle kerstbomen, kerststruiken, kerstplanten geplaatst. 5 bomen en struiken. Sommige haal je uit een zak, zet je in een pot en klaar. Sommige zijn loeizwaar, vooral die in een stenen pot met gips vastgegoten zijn. Sommige zo wankel dat je ze ergens aan moet vastzetten anders liggen ze om bij de geringste aanraking.

Bij ééntje blijf ik voortdurend pielen aan de verlichting.

Maar het is helemaal kerstig nu. De ballen liggen nog in de dozen in de kast.

Hoe groot is je huis als je 5 bomen plaatst?

krulliebollie schreef op 12-11-2024 om 15:03:

[..]

Hoe groot is je huis als je 5 bomen plaatst?

Middelmatig groot. De twee grootste bomen staan in de huiskamer. 1,90 hoog staat bij het raam. En een den met frostnaalden, 1.45 hoog, staat bij mijn tv-draaifauteuil in een andere hoek. Gezellig naast me.

Vanuit mijn zitplek kijk je de hal in. Daar staat een blauwe met witte sneeuwstreepjes van V&D, van pakweg 1,20 hoog. 

In dezelfde hal op twee andere plekken staan nog twee kerstdennen van pakweg 65 cm hoog.

Er staan ook nog ontzettend veel planten, ook mansgrote. Die krijgen ook lichtjes, later.

Ik heb ook diverse planten die door kunnen gaan voor een boompje. Zo heb ik een Pteris varen die verschrikkelijk zijn best heeft gedaan dit jaar en die is zo'n 50 cm geworden. Hij had kennelijk stiekem kerstwensen. En ook een heel grote Plumosus; lijkt ook op een boompje (70 cm ongeveer) vanuit de verte. En natuurlijk de araucaria; de Kamerden. Die moet ook al tien jaar zijn als het niet ouder is, en wil er nog steeds bij zijn elk jaar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.