Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Verhuizen naar Spanje

Ik zit er steeds meer aan te denken om in een ander EU-land te wonen.
Nu gaan veel Nederlander naar Spanje. 

Met mijn werk denk ik dat daar meer werk dan zat is. En ik heb begrepen dat woningen daar alleen gekocht mogen worden als de woning een bewoonbaarheidsverklaring heeft. Dus op de gok een goedkope woning kopen heeft al minder risico's dan hier.

Ik heb weleens mensen op Instagram gevraagd hierover, maar die beginnen alleen maar over hun doel 'beleggen' en 'verhuren' terwijl ik er wil wonen.

Zijn er mensen die naar Spanje zijn verhuisd en hoe is dat achteraf gezien gegaan? (ja, ik weet dat ik de taal moet leren, maar als talendocent zal me dat wel lukken )

ik dacht met de komende klimaatverandering dat de verwachting is dat spanje steeds onleefbaarder wordt in de zomers die steeds langer duren?

Waarom wil je naar Spanje? Waarom niet naar eender welk ander land? Wat verwacht je daar te vinden wat hier niet is? Weet je waar je wil wonen? Wat kost een huis daar? Wat betekent 'bewoonbaar'? Denk je dat er werk is of heb je dat echt uitgezocht? En hoe ligt het loon daar? Hoe is het met sociale zekerheid gesteld? Heb je medische zorg nodig en hoe gaat dat daar? Heb je hobby's en kun je die daar uitoefenen? Enz enz enz.

Slecht idee!

Facebookgroepen met de hopen over "Nederlanders in Spanje" of emigreren.

Doe vooral ook onderzoek naar waar je precies wil trekken en of daar écht wel werk te krijgen is als je nu nog geen Spaans spreekt.
En begin met iets te huren ipv iets te kopen. Valt het tegen ben je even snel weer weg.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.