Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Verbouwen - wat zou jij nog een keer zo doen

Nog iets over de elektra:
Mijn man heeft alles zo aangesloten dat de schakelaars altijd, overal in dezelfde stand staan als de verlichting uit is. In alle ruimtes.
(alleen de hotelschakelingen van de trappen en overloop doen niet mee in dit systeem. 
Als er een storing isen je moet alle schakelaars uit doen is altijd duidelijk wat uit is. 
De afgelopen jaren al veel profijt van gehad.  Oude wijk waar de infrastructuur in de straat pas echt opgeknapt gaat worden nadat de bouw aan de overkant klaar is. Tot die tijd is het steeds beetje oplappen maar niet vervangen. Afgelopen 3 jaar al 3 grote stroomstoringen meegemaakt tot 9 uur durend. 

MelMel

MelMel

05-11-2025 om 20:52 Topicstarter

Bakblik schreef op 05-11-2025 om 20:34:

Nog iets over de elektra:
Mijn man heeft alles zo aangesloten dat de schakelaars altijd, overal in dezelfde stand staan als de verlichting uit is. In alle ruimtes.
(alleen de hotelschakelingen van de trappen en overloop doen niet mee in dit systeem.
Als er een storing isen je moet alle schakelaars uit doen is altijd duidelijk wat uit is.
De afgelopen jaren al veel profijt van gehad. Oude wijk waar de infrastructuur in de straat pas echt opgeknapt gaat worden nadat de bouw aan de overkant klaar is. Tot die tijd is het steeds beetje oplappen maar niet vervangen. Afgelopen 3 jaar al 3 grote stroomstoringen meegemaakt tot 9 uur durend.

Dat is slim. Wij gaan zeer waarschijnlijk smart schakelaars installeren dus dat maakt het weer wat ingewikkelder denk ik. 

Wij zijn juist erg tevreden over de waterontharder. Herken de klacht over achtergebleven residu helemaal niet. 

Wilgenkatje- schreef op 05-11-2025 om 18:56:

Ik heb een ongelooflijke hekel aan verbouwen, helemaal als het zo grondig moet als ik hier lees! Zijn wij te oud voor hoor, dan ga ik liever verhuizen

Hier ook. Ik bewonder die al die doortastendheid wel. De keukendeurtjes moeten echt vervangen worden, en dat is al een vooruitschuifproject .En dan woon ik dus in een jaren '30 huis

RaSa schreef op 03-11-2025 om 22:47:

We hebben het helaas maar bij 1 wc omdat die later is verbouwd. Maar sluit de huis ventilatie aan op de wc. Afzuiging dus aansluiten achterin de pot. Vieze luchtjes zijn daadwerkerlijk voorgoed verleden tijd.

Wat is huisventilatie?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.