Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Nationale Tuinvogeltelling 2026

Om alvast in je agenda te zetten en hier voorpret te hebben, en alvast vogelvoer ophangen zodat de vogels tegen die tijd weten waar ze moeten zijn:

https://www.vogelbescherming.nl/tuinvogeltelling

Auwereel

Auwereel

01-02-2026 om 19:37 Topicstarter

Aha, spreeuwen lokken met meelwormen dus. Ik zag bij mijn wandeling vanmiddag nog 6 op hoogspanningsmast-kabels zitten, dus ze zijn er wel in de wijk.

Auwereel

Auwereel

01-02-2026 om 19:39 Topicstarter

ToetieToover schreef op 31-01-2026 om 09:03:

Jaaaaa! Ik zie net twee spechten tegelijk bij de pindakorf (ruziënd) en overweeg de telling te starten. Maar nee, ik ga het einde dag doen. Dan is het mega druk bij alle vloerplekken. Vriendlief brengt zo de zaterdagkrant en ontbijt.

Ik zag vanmiddag, toen ik aan de wandel was in een bos(je) bij mijn wijk, twee spechten achter elkaar aan zitten, ze vlogen samen weg en er kwam er één terug. Territorium veiliggesteld!

Auwereel

Auwereel

02-02-2026 om 12:34 Topicstarter

BIBU02_310126JOHN.png

Je kunt de resultaten van iedereen zien, als je op het bolletje in een kaart klikt. Iemand in mijn buurt heeft daar ‘buizerd’ ingevuld. En dat klopt, die zitten hier. Die zit ook wel eens in mijn tuin te wachten. Maar…. In dat half uur komt er vervolgens geen enkele vogel! En in dat lijstje wel. Volgens mij klopt het niet allemaal hoor, wat mensen invullen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.