Huis, tuin en keuken
LoveCats!
08-07-2021 om 13:10
Miauw - Onze katten
Ook nog een topic voor hier over onze geweldige katten.
oudmaarnognietkoud
29-09-2026 om 11:44
Pietertje stapt door. Ik mag hem steeds vaker over zijn koppie aaien. Of eigenlijk houd ik mijn hand stil en wrijft hij zijn kop daar tegenaan. En hij komt nu ook af en toe naar mij toe als ik op de bank zit en dan wil hij aaitjes.
Drie maanden geleden had ik nog een doomscenario in mijn hoofd van een kat die alleen in de logeerkamer leefde.
lientje69
29-09-2026 om 11:48
Nog een paar dagen en dan komen mijn kittens. Benieuwd hoe dat samen zal gaan met ons konijn. Die loopt nl vaak los door het huis.
lientje69
29-09-2026 om 11:49
oudmaarnognietkoud schreef op 29-09-2026 om 11:44:
Pietertje stapt door. Ik mag hem steeds vaker over zijn koppie aaien. Of eigenlijk houd ik mijn hand stil en wrijft hij zijn kop daar tegenaan. En hij komt nu ook af en toe naar mij toe als ik op de bank zit en dan wil hij aaitjes.
Drie maanden geleden had ik nog een doomscenario in mijn hoofd van een kat die alleen in de logeerkamer leefde.
Wat leuk oudmaarnognietkoud. Nog even en hij komt naast je liggen. Je hebt zijn vertrouwen gewonnen dat mag duidelijk zijn.
oudmaarnognietkoud
29-09-2026 om 11:55
lientje69 schreef op 29-09-2026 om 11:49:
[..]
Wat leuk oudmaarnognietkoud. Nog even en hij komt naast je liggen. Je hebt zijn vertrouwen gewonnen dat mag duidelijk zijn.
Ja het begint heel langzaam te komen maar man man man daar is dus wel een half jaar aan vooraf te gaan.
Met het konijn, is het een idee om de kittens rustig te introduceren, zoals je ook met een nieuwe kat doet? Zoals Jackson Galaxy dat doet.
lientje69
29-09-2026 om 12:16
oudmaarnognietkoud schreef op 29-09-2026 om 11:55:
[..]
Ja het begint heel langzaam te komen maar man man man daar is dus wel een half jaar aan vooraf te gaan.
Met het konijn, is het een idee om de kittens rustig te introduceren, zoals je ook met een nieuwe kat doet? Zoals Jackson Galaxy dat doet.
Geen idee wie Jackson Galaxy is😅. Af en toe zijn de kittens van dochter hier, maar die zijn al wat groter. De ene doet heel lief, neus tegen neus met het konijn. De andere is de hele tijd aan het uitdagen en tikjes geven. Dat laatste willen we uiteraard niet hebben. Maar mijn kittens zijn natuurlijk aanzienlijk kleiner dan het konijn dus wellicht valt het mee.
oudmaarnognietkoud
29-09-2026 om 12:19
lientje69 schreef op 29-09-2026 om 12:16:
[..]
Geen idee wie Jackson Galaxy is😅. Af en toe zijn de kittens van dochter hier, maar die zijn al wat groter. De ene doet heel lief, neus tegen neus met het konijn. De andere is de hele tijd aan het uitdagen en tikjes geven. Dat laatste willen we uiteraard niet hebben. Maar mijn kittens zijn natuurlijk aanzienlijk kleiner dan het konijn dus wellicht valt het mee.
Als je de tijd hebt zoek Jackson dan op op Youtube. Ik vind zijn adviezen altijd heel fijn. Hij is echt dé expert op het gebied van katten.
oudmaarnognietkoud
29-09-2026 om 12:35
Deze vind ik ook zeer leerzaam:
https://www.youtube.com/watch?v=03XSrxEGPYsVoor Pieter heb ik een flinke RVS-kattenbak en ik gebruik de kattenbakvulling van de Aldi. Fijn spul en betaalbaar: https://www.aldi.nl/product/kattenbakvulling-1219424.html
Voordeel is ook dat die verpakking niet zo groot en dus niet zo zwaar is. De lege doos gebruik ik om oud papier in te verzamelen en dan kan het zo samen de papierbak in. Win/win.