Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Miauw - Onze katten

Ook nog een topic voor hier over onze geweldige katten. 

Stiekem is dit eigenlijk het dagboek van Pieter... haha
Gisteravond is hij weer ruim een uur in de woonkamer geweest. Beetje gewandeld, onder de eettafel gelegen en ik doe gewoon mijn ding. 
Als ik naar zijn kamer ga krijgt hij altijd een beetje liquid snack op een schoteltje en ik heb hem heel even onder zijn kinnetje geaaid.
Ik ging elke twee uur altijd even een kwartiertje bij hem zitten. Dat doe ik nu wat minder en ik hoop dat hij nu wat vaker zijn kamer uit komt. 

Wat goed van Pieter!

Eén van mijn katten had zich gisteren bezeerd en kwam zich luidkeels daarover beklagen bij mij. Ik weet niet wat er is gebeurd want hij was in de tuin en ik niet. Ik dacht eerst dat het een haarbal was, daarover maakt hij doorgaans eenzelfde hoeveelheid drama. Maar dat was het niet. Zucht dus wij toch maar naar de dierenarts vanmorgen vroeg, niks aan de hand, niks te vinden. Sommige plekjes een beetje gevoelig en hij wil niet springen. Normaal springt hij de hele spreekkamer rond, springt op de balie, op het keukentje enzovoorts. Aankijken dus maar. 

ToetieToover schreef op 22-07-2026 om 10:39:

Wat goed van Pieter!

Eén van mijn katten had zich gisteren bezeerd en kwam zich luidkeels daarover beklagen bij mij. Ik weet niet wat er is gebeurd want hij was in de tuin en ik niet. Ik dacht eerst dat het een haarbal was, daarover maakt hij doorgaans eenzelfde hoeveelheid drama. Maar dat was het niet. Zucht dus wij toch maar naar de dierenarts vanmorgen vroeg, niks aan de hand, niks te vinden. Sommige plekjes een beetje gevoelig en hij wil niet springen. Normaal springt hij de hele spreekkamer rond, springt op de balie, op het keukentje enzovoorts. Aankijken dus maar.

Dat lijkt mij lastig als je niet weet wat er aan de hand is. Wel goed dat je toch naar de dierenarts bent gegaan. Is jouw kat een beetje een dramaqueen? 

oudmaarnognietkoud schreef op 22-07-2026 om 11:13:

[..]

Dat lijkt mij lastig als je niet weet wat er aan de hand is. Wel goed dat je toch naar de dierenarts bent gegaan. Is jouw kat een beetje een dramaqueen?

Yep, dramaqueen. Maar toch voor de zekerheid even checken. Hij is ook wat tam nu. Er zit wat van een abbessijn in en die karaktertrekken heeft die overduidelijk! 

Auwww, vanmiddag kreeg kreeg ik een tik op mijn vingers van Pieter. Letterlijk, mét nagels. Als ik hem zijn liquid snack geeft probeer ik hem met een vinger te aaien, aan te raken.
Soms deinst hij dan achteruit en dan stop ik natuurlijk. Nu kreeg ik gelijk een lel.
Oke, stapje terug. 

Al drie avonden achter elkaar komt hij de huiskamer in, als het donker is. Dan ligt hij op een matje in de keuken of onder de eettafel. 

Maar toch zijn dit geen babysteps meer OMNNK! Goed zeg. Lekker je ding blijven doen, het gaat vooruit!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.