Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Miauw - Onze katten

Ook nog een topic voor hier over onze geweldige katten. 

Gisteravond kwam Pieter weer achter de kast vandaan en ging rustig zijn natvoer zitten eten en daarna weer slapen. Vannacht heeft hij weer door de huiskamer gewandeld. Kennelijk heeft hij een poot in de aarde van een plant gestopt want er lag wat aarde op het kleed. Hier en daar vind ik ook een pluisje haar.
Zijn kamer begint een beetje rommelig te worden, ik haal elke dag de Swiffer er doorheen maar ik zal binnenkort echt de vloer moeten dweilen. Rustig aan dan maar. 
Ik heb een nieuwe ventilator besteld voor in zijn kamer. Er staat nu een oudje maar die maakt heel veel herrie en die durf ik s'nachts niet aan te laten staan. 
En zo rommelen wij rustig verder. 

Vannacht is Pieter weer aan de wandel geweest. Mijn sandaaltjes staan onder de salontafel en een daarvan lag een heel eind verderop.
Verder is alles rustig, hij komt wel steeds vaker tevoorschijn als hij zijn natvoer krijgt. (twee keer per dag)
Ik zou hem zo graag even willen aaien. Nog meer geduld dus. 

oudmaarnognietkoud schreef op 27-05-2026 om 09:07:

[..]

Die gok wil ik dus niet nemen. Een andere kat erbij. Dat zou weer stress opleveren voor Pieter.

Die kat van jouw vrienden geven mij wel hoop. Weet je hoe zij dat hebben aangepakt?

Hier in huis is het rustig. Geen harde muziek of tv. Af en toe een vriendin op bezoek maar verder geen gekkigheid.

Ze hebben niet heel veel gedaan volgens mij, behalve hem soms lekkere hapjes toestoppen (laatst durfde hij zelfs een stukje kip uit mijn hand te eten) en dan vooral niet meteen ook proberen aan te raken. Als begin van aaien staken ze altijd een vuist naar hem uit en op een gegeven moment kwam hij daaraan ruiken, dan een keer een kopje geven tegen die vuist, en toen hij dat op een gegeven moment vaker deed kwam aaien in zicht. 
Hij heeft eerst heel lang boven gewoond en later kwam ie steeds vaker ns beneden kijken. 

Moosey schreef op 01-06-2026 om 10:59:

[..]

Ze hebben niet heel veel gedaan volgens mij, behalve hem soms lekkere hapjes toestoppen (laatst durfde hij zelfs een stukje kip uit mijn hand te eten) en dan vooral niet meteen ook proberen aan te raken. Als begin van aaien staken ze altijd een vuist naar hem uit en op een gegeven moment kwam hij daaraan ruiken, dan een keer een kopje geven tegen die vuist, en toen hij dat op een gegeven moment vaker deed kwam aaien in zicht.
Hij heeft eerst heel lang boven gewoond en later kwam ie steeds vaker ns beneden kijken.

Wat goed zeg. Hier doe ik min of meer hetzelfde. Om de twee uur ga ik een kwartiertje bij hem zitten en hij krijgt genoeg lekkers. Ik zit op een poefje ongeveer een meter van hem af. Steek ook regelmatig mijn hand uit met de rug van mijn hand naar boven. En heel veel kletsen. Hij begroet mij ook met een zachtjes mieuw mieuw. 

Ik woon op een ruime flat en Pieter heeft de logeerkamer, de deur staat wel open op een kier.

In de nacht gaat hij dus wel op verkenning uit.

oudmaarnognietkoud schreef op 01-06-2026 om 13:12:

[..]

Wat goed zeg. Hier doe ik min of meer hetzelfde. Om de twee uur ga ik een kwartiertje bij hem zitten en hij krijgt genoeg lekkers. Ik zit op een poefje ongeveer een meter van hem af. Steek ook regelmatig mijn hand uit met de rug van mijn hand naar boven. En heel veel kletsen. Hij begroet mij ook met een zachtjes mieuw mieuw.

Ik woon op een ruime flat en Pieter heeft de logeerkamer, de deur staat wel open op een kier.

In de nacht gaat hij dus wel op verkenning uit.

en als je de voerbak overdag buiten de kamer zet? Steeds een stukje verplaatsen of een spoor er naartoe? 

En ik zou de deur helemaal open zetten. Pieter is nu al zo lang bij jou dat hij daar nu wel een kan wennen denk ik?

Grindelwald schreef op 01-06-2026 om 13:55:

En ik zou de deur helemaal open zetten. Pieter is nu al zo lang bij jou dat hij daar nu wel een kan wennen denk ik?

De deur staat al wel open hoor. Als ik langsloop kan ik naar binnen kijken. Hij zit veel in de vensterbank. Alleen als ik de kamer binnenkom, ik roep en klop eerst even op de deur, dan springt hij eraf en gaat weer naast de kast zitten.

Niet meer helemaal achterin het hoekje maar nu wel met zn koppie buiten de kast. Hij maakt op mij wel een ontspannen indruk. 

Ysenda schreef op 01-06-2026 om 13:32:

[..]

en als je de voerbak overdag buiten de kamer zet? Steeds een stukje verplaatsen of een spoor er naartoe?

In de nacht leg ik snoepjes buiten de deur en maak een spoor de kamer in. Die eet hij soms wel en soms niet op.

Pieter heeft weer een sprongetje gemaakt, letterlijk. 
Hij krijgt twee keer per dag natvoer, om 12 uur en om middernacht. Verder staan er de hele dag brokjes. 
Om 24 uur had ik hem natvoer gegeven en daar doe ik af en toe wat lekkers bij. Vanavond had ik er een sardientje door gedaan.
Dat heeft hij lekker opgegeten waar ik bij zat. Daarna ging hij zich uitgebreid wassen en toen hij daar mee klaar was sprong hij in de vensterbank. 

Met zo een blik: "Zeg er eens iets van". 😊

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.