Huis, tuin en keuken
LoveCats!
08-07-2021 om 13:10
Miauw - Onze katten
Ook nog een topic voor hier over onze geweldige katten.
Grindelwald
09-04-2026 om 14:02
Dat is ook mijn grootste angst. Onze poes kan ik wel binnen houden. Maar onze kater wil met mooi weer graag even naar buiten. En dan gaat de poes mee. Ze blijven meestal in onze tuin. Maar soms gaan ze even de schutting over. En zitten ze in de struiken of lopen ze te snuffelen op de parkeerplaats. Ze zijn er altijd zo weer gelukkig. Ze zijn alleen buiten als wij thuis zijn.
oudmaarnognietkoud
13-04-2026 om 00:26
Om middernacht, kwam ik Pieter nog zijn portie natvoer geven en hij kwam achter de kast vandaan!
Grote stap... toch zeker een halve meter dichter naar mij toe. Wat kan een mens daar blij van worden
oudmaarnognietkoud
18-04-2026 om 09:49
En vannacht weer een stapje. In het donker is hij dapperder dan bij daglicht.
Hij ging eten waar ik bij was en hield mij ook niet echt in de gaten.
Het vertrouwen begint héél langzaam te komen. Mag van mij natuurlijk wat sneller maar ik ben tevreden met elk stapje dat hij maakt.
Soms zou ik wel even willen spieken hoe hij er over een half jaar voorstaat.
Moosey
18-04-2026 om 11:37
Wat ben je goed bezig! Ik hoop dat Peter (in zijn eigen tempo) je uiteindelijk een hoop gezelligheid gaat geven
Deci
18-04-2026 om 12:12
Bij ons heeft heeft de nieuwe kat 6 weken verstopt gezeten op de zolderkamer, hij kwam tevoorschijn om te eten, drinken en de kattenbak te gebruiken als wij weg waren. Toen zocht hij opeens toenadering tot mij terwijl ik boven was en was hij direct heel aanhankelijk; kopjes geven en contact zoeken alsof hij alles van de afgelopen 6 weken nog in moest halen. Nu is hij bij mij helemaal vertrouwd, maar bij man en kinderen komt hij wel in de buurt maar nog erg op zijn hoede en alert bij elke beweging van hen. Vaak vlucht hij weer naar boven. Gaat ook wel langzaam beter, daarin ook kleine stapjes vooruitgang. Als ik alleen met hem ben, is ie heel relaxed.
Maar het komt uiteindelijk helemaal goed.
oudmaarnognietkoud
19-04-2026 om 12:38
Pieter heb ik op 11 maart uit het asiel gehaald. Dat is nu bijna vijf weken geleden.
Wat fijn dat het bij jullie zo goed gaat.
Het lastige is dat niemand weet hoe lang hij heeft gezworven. Het zal waarschijnlijk geen schootkat worden maar dat hoeft ook niet.
Het belangrijkste is dat hij weer lekker in zijn velletje gaat zitten. Ik heb best wel met hem te doen.
oudmaarnognietkoud
19-04-2026 om 13:21
Wat mij ook is opgevallen dat hij zich sinds een paar dagen gaat zitten wassen waar ik bij ben.
Wassen zal hij wel eerder hebben gedaan maar ik had hem nog niet zíen doen.
Volgens mij is dat een teken dat hij zich steeds een beetje meer op zijn gemak gaat voelen.
Beterlaat2021!
19-04-2026 om 13:37
Als je nou in de huiskamer gaat zitten en zijn kamer open zet.
Misschien een lekker ruikend blikje in de huiskamer erbij.
Zou hij dan niet zijn stoute schoenen aantrekken en naar je toe komen?
oudmaarnognietkoud
19-04-2026 om 22:17
Beterlaat2021! schreef op 19-04-2026 om 13:37:
Als je nou in de huiskamer gaat zitten en zijn kamer open zet.
Misschien een lekker ruikend blikje in de huiskamer erbij.
Zou hij dan niet zijn stoute schoenen aantrekken en naar je toe komen?
De deur van zijn kamer staat al drie weken open. Soms gaat hij in de nacht aan de wandel maar niet zo vaak. Laatst had hij onder de salontafel gelegen want daar lag kattenhaar.
Ik ga elke twee uur een kwartiertje bij hem zitten. Dan zit ik te haken op een laag poefje ongeveer 1,5m van hem af en klets wat tegen hem of ik zing een liedje. Overdag gaat hij gewoon liggen slapen/doezelen en als het donker is dan komt hij een klein stukje dichterbij en gaat mij aan liggen kijken.
Hij krijgt van mij alle tijd en ruimte. Hij moet echt weer vertrouwen gaan krijgen en dat doet hij op zijn eigen tempo.
oudmaarnognietkoud
20-04-2026 om 12:34
Op Youtube heb ik een leuk filmpje gevonden
https://www.youtube.com/watch?v=6ARJ7aLdZCE&t=117sNu moet ik erbij zeggen dat ik met pensioen ben en alle tijd heb om dingetjes uit te zoeken. Pieter begint een projectje te worden.
Vanmorgen heb ik een sardientje door zijn natvoer gedaan en dat vond hij erg lekker. Hij kwam uit zijn hoekje om te gaan eten en daarna heeft hij zichzelf uitgebreid gewassen. Sardientjes uit blik op water. De liefde van Pieter gaat duidelijk door de maag.
Een half gescrambeld eitje gaat er ook goed in, bakken in de koekenpan zonder olie/boter of zout.
oudmaarnognietkoud
25-04-2026 om 10:13
Het is rustig rondom Pieter. Soms gaat hij eten waar ik bij ben en dan negeert hij mij volledig. Soms ook niet. Eten wat lekker ruikt heeft zijn voorkeur. Vanuit het asiel krijgt hij natvoer van Felix. Ik weet dat dat niet de allerbeste kwaliteit is maar ik wil nog even niet teveel veranderen.
Wel voeg ik wat lekkere dingetjes toe. Een sardientje, laatst heb ik bottenbouillon gemaakt en vanavond ga ik een mootje zalm koken en dan doe ik daar een stukje van door zijn natvoer.
Hij krijgt tussendoor brokjes van RC Calm en die gaan er ook goed in.
Pieter heeft het hier niet slecht ![]()
Ted68
25-04-2026 om 11:49
Ach wat lief....
Was gisteren met onze kater bij de dierenarts, hij heeft een blaasontsteking....Gelukkig gaat het vandaag beter met hem.
Loulou39
25-04-2026 om 13:02
oudmaarnognietkoud schreef op 25-04-2026 om 10:13:
Het is rustig rondom Pieter. Soms gaat hij eten waar ik bij ben en dan negeert hij mij volledig. Soms ook niet. Eten wat lekker ruikt heeft zijn voorkeur. Vanuit het asiel krijgt hij natvoer van Felix. Ik weet dat dat niet de allerbeste kwaliteit is maar ik wil nog even niet teveel veranderen.
Wel voeg ik wat lekkere dingetjes toe. Een sardientje, laatst heb ik bottenbouillon gemaakt en vanavond ga ik een mootje zalm koken en dan doe ik daar een stukje van door zijn natvoer.
Hij krijgt tussendoor brokjes van RC Calm en die gaan er ook goed in.
Pieter heeft het hier niet slecht
Pieter heeft het zeker niet slecht bij jou 😀!
Wat lief van je dat je zo goed voor hem zorgt💕
Loulou39
25-04-2026 om 13:03
Ted68 schreef op 25-04-2026 om 11:49:
Ach wat lief....
Was gisteren met onze kater bij de dierenarts, hij heeft een blaasontsteking....Gelukkig gaat het vandaag beter met hem.
Wat sneu! Is het stress of zijn het bacteriën?
Hopelijk gaat het snel weer helemaal goed!