Huis, tuin en keuken
LoveCats!
08-07-2021 om 13:10
Miauw - Onze katten
Ook nog een topic voor hier over onze geweldige katten.
Ted68
22-03-2026 om 09:48
Onze Saar is te dik… maar die krijg ik niet dunner: ze eten beide de zelfde brokjes, en de andere kat is dun…. Mijn katten krijgen geen nat voer…
Ysenda
22-03-2026 om 10:37
Ted68 schreef op 22-03-2026 om 09:48:
Onze Saar is te dik… maar die krijg ik niet dunner: ze eten beide de zelfde brokjes, en de andere kat is dun…. Mijn katten krijgen geen nat voer…
Wat kan helpen zijn gescheiden bakjes die alleen open gaan als de kat met de juiste chip erbij staat.
Zo krijgt mijn ene kat veel meer en ander eten wat ze nodig heeft en onze theemuts precies genoeg. Zij kan uit beide bakjes eten, hij alleen uit zijn bakje.
Zijn niet goedkoop die bakjes maar wel de investering waard.
ToetieToover
22-03-2026 om 21:46
Hai, ik kom even de update van Pieter lezen. Gaat goed zo te lezen.
Mijn eigen katten mogen alleen naar buiten als de pollencount laag is en dat vinden ze maar raar. Zo tegen 21:00 uur laat ik ze in de tuin. Vandaag zat mijn ene kat al zeker een half uur stoïcijns naast de tuindeur te wachten. En echt stipt om 21:00 uur krabt die aan het raam! Kan die kat klokkijken?! 
oudmaarnognietkoud
23-03-2026 om 21:07
Dag 12 met Pieter.
Een kleine overwinning! Pieter heeft gegeten waar ik bij was. Hij zit nog veel naast de kast maar niet meer helemaal ineengedoken in het hoekje. Ik heb wat liquid snack op het uiteinde van mijn kunststof pannenkoekenmes gedaan en dat rustig naar hem toegeschoven. Hij heeft het er lekker vanaf gelikt. Hij zat nu zeker 15cm dichterbij mij. Waar een mens al niet blij van kan worden.
Hij zit mij heel ontspannen aan te kijken knippert af en toe met zijn ogen.
De deur van zijn kamer staat de hele dag/nacht op een kiertje maar hij is er nog niet uit geweest.
Kleine stapjes, kleine stapjes, maar wel vooruit. 
oudmaarnognietkoud
23-03-2026 om 21:09
ToetieToover schreef op 22-03-2026 om 21:46:
Mijn eigen katten mogen alleen naar buiten als de pollencount laag is en dat vinden ze maar raar. Zo tegen 21:00 uur laat ik ze in de tuin. Vandaag zat mijn ene kat al zeker een half uur stoïcijns naast de tuindeur te wachten. En echt stipt om 21:00 uur krabt die aan het raam! Kan die kat klokkijken?!
Leuk is dat he. Katten zijn vaak veel slimmer dan je denkt maar dat laten zij lekker niet weten.
Joszy
23-03-2026 om 21:16
ToetieToover schreef op 22-03-2026 om 21:46:
Ik werk op maandagen thuis. Tot 16u. De hele dag laten mijn katten zich niet zien. Hooguit komen ze even eten of drinken in de kamer maar dan keuren ze mij geen blik waardig. Maar als ik om 16.15u nog aan het werk ben, komt de ene echt miauwend binnen.
Loulou39
23-03-2026 om 21:21
oudmaarnognietkoud schreef op 23-03-2026 om 21:07:
Dag 12 met Pieter.
Een kleine overwinning! Pieter heeft gegeten waar ik bij was. Hij zit nog veel naast de kast maar niet meer helemaal ineengedoken in het hoekje. Ik heb wat liquid snack op het uiteinde van mijn kunststof pannenkoekenmes gedaan en dat rustig naar hem toegeschoven. Hij heeft het er lekker vanaf gelikt. Hij zat nu zeker 15cm dichterbij mij. Waar een mens al niet blij van kan worden.
Hij zit mij heel ontspannen aan te kijken knippert af en toe met zijn ogen.
De deur van zijn kamer staat de hele dag/nacht op een kiertje maar hij is er nog niet uit geweest.
Kleine stapjes, kleine stapjes, maar wel vooruit.
Wat leuk!! Lieve Pieter 💪🏼❤️
Goed bezig 😁