Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Miauw - Onze katten

Ook nog een topic voor hier over onze geweldige katten. 

Bedankt voor je reactie, ik zal morgen kijken voor die van felix. Misschien dat ze die wel neemt. Vind het zo sneu voor haar. 

Mijn kat moet ook dagelijks medicatie. Die stop ik in Vitakraft Yums of Sticks. Heb je deze al geprobeerd?
Ik stop het in een klein bolletje en dan eet ze het op zonder te kauwen.

Maar ik ben het wel met de dierenarts eens. Mocht het echt niet lukken dan gewoon stoppen. De stress die het zo'n beestje, en jou, oplevert is het niet waard.

En je doet echt niets verkeerd in mijn ogen. Je hebt van alles geprobeerd, maar katten zijn gewoon eigenwijze *piep* dieren die echt iets niet gaan eten als ze niet willen. (Wat ik ze ook niet kwalijk neem, ze weten nou eenmaal niet dat de medicijnen helpend zijn, maar ze proeven wel dat ze vies smaken)

Maar wat ik jou op je hart wil drukken is dat je jezelf echt geen verwijten moet maken.

De stress is zo naar om te zien. Is echt een knuffelkont normaal. Maar nu is ze helemaal van de leg. Ik ben niet bekend met de ziekte HCM, en weet dan ook niet hoe het zal gaan als ze geen pillen krijgt. Vind dat een beetje eng. Mijn vorige katten zijn allebei van ouderdom overleden. Die waren gewoon op.

Doornroosje87 schreef op 27-07-2021 om 21:33:

Ik ben niet bekend met de ziekte HCM, en weet dan ook niet hoe het zal gaan als ze geen pillen krijgt.

Dat is een vraag die ik aan de dierenarts zou stellen. Die kan niet voorspellen wat er met jouw kat gaat gebeuren, maar kan uit ervaring wel wat meer vertellen.

Ik heb geen ervaringen met HCM, maar het ergste wat kan gebeuren is dat ze dood gaat.
Maar wat heb je liever, dat ze weer lekker komt knuffelen en relaxt is met een (misschien) beperkte levenstijd, of dat jullie beide elke dag in de stress zitten omdat die medicijnen erin moeten?

Iets meer dan een jaar geleden heb ik zelf ook zo'n keuze moeten maken. Ga ik dit beestje nog meer onderzoeken, medicijnen & stress aandoen of ga ik er mee stoppen. Ik heb gekozen voor het laatste.
Het heeft m'n hart gebroken, ik mis haar nog elke dag, maar liefde is soms ook loslaten en/of dingen op z'n beloop laten. Genieten zolang het kan en loslaten wanneer nodig.

Maar dat is mijn, misschien harde visie. En ik zeg niet dat je morgen je kat moet laten inslapen, verre van, maar maak van de laatste (misschien wel maanden/jaren) ook geen strijd. Dat wens ik jullie beide.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

27-07-2021 om 22:12

letterlijk schreef op 17-07-2021 om 20:50:

Onze kater dronk altijd uit de wc op de badkamer. Tot ik een keer toen hij weer met zijn kont boven de bril uitstak, de wc doortrok. Hij schrok zich ongans. Ik dacht dat ik hem opgevoed had. Maar hij deed het weer. Dus ik trok weer door, en toen had ik hem gedesensibiliseerd en vond hij wc's doortrekken razend interessant. Daarna heb ik mijn gezin maar opgevoed om de wc bril omlaag te doen .

Doen die van mij nooit! 😇

44517080-1849103698519760-7154779911515799552-n.jpg

letterlijk

letterlijk

Moderator

28-07-2021 om 10:09

Tickel schreef op 27-07-2021 om 22:12:

[..]

Doen die van mij nooit! 😇

44517080-1849103698519760-7154779911515799552-n.jpg

Haha ja, nou dat dus 😂. Ik heb het wc-blokje er al maar uitgehaald omdat ik bang was dat ik hem zou vergifigen. En het maakt gelijk het grootste bezwaar zichtbaar, want hij gaat eerst de tuin in, loopt z'n  drinkbak voorbij en gaat met zijn gore poten in de wc in de badkamer staan hengelen. Om vervolgens met nóg viezere poten in de wasbak te springen, want hij heeft besloten dat dat als het warm is, een perfecte slaapplaats is. En dan zijn die modderige pootafdrukken nogal in your face, dus sta ik regelmatig de hele badkamer te poetsen omdat ik weet waar die poten geweest zijn! En het is niet dat we geen deur in de badkamer hebben hè, alleen niemand doet die dicht (en vreemd genoeg laat niemand um ook open staan als ik vraag wie dat nú 🤬 weer gedaan heeft 😄).

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

28-07-2021 om 10:12

die van mij dronk ook uit de wc, maar doe nu het deksel erop. Geen probleem meer. Maar ja, ik woon alleen, dat scheelt

letterlijk

letterlijk

Moderator

28-07-2021 om 12:50

Friezinnetje schreef op 28-07-2021 om 10:12:

die van mij dronk ook uit de wc, maar doe nu het deksel erop. Geen probleem meer. Maar ja, ik woon alleen, dat scheelt

Ik ben al gelukkig als de bril omlaag is, de deksel er ook nog op is een brug te ver...

Wij hebben beneden in de gang een drinkbak en boven hebben we drink-fontein voor onze katten. 
Vanochtend had onze rode duivel eerst beneden de drinkbak omver gegooid en hij heeft nou vandaag ook al 3 keer de bovenkant van de drinkfontein losgehaald. Het is iedere keer een water ballet!  

K79

K79

28-07-2021 om 15:30

2 katten hier.. Britten 🐈🐈
13 en 12 inmiddels. 
De oudste is oprecht de knapste een mooie, dikke, luie tabby. Mijn man is allergisch... 
En is inmiddels geen fan meer vd katten 😩
De allergische reactie valt mee in de zin van zolang ie ze niet aanraakt gaat het 😖 
Al vaak nagedacht om ze te herplaatsen maar mijn hart breekt.. ze hebben allebei een soort van bepaalde behoeftes (vind ik).
En vooral de jongste is angstig naar vreemde en veel op zichzelf..  
Man heeft wel eens benoemt dat bij een ander er veel meer geknuffeld gaat worden met de katten dan bij ons en soms geef ik hem gelijk en gun ik die beestjes ook een nog beter leven. Maar tegelijkertijd denk ik dan ook bij wie dan?? Hier zijn ze vertrouwd worden verzorgd voelen ze zich veilig etc.
Ik vind ze vooral komisch en eigenzinnig 🥰 ze zijn dwingend als ze honger hebben de ene blijft continu miauwen waar de ander standvastig langs het kastje blijft zitten waar het eten in zit  😁

Ik lig even languit, en een van de katten ligt heerlijk te spinnen op m’n buik. Kan ik echt van genieten 😊. Qua pillen helaas geen tips. Bij de ene kan ik het door haar natvoer mengen en bij de ander heb ik een pillenschieter en m’n man nodig.

K79 schreef op 28-07-2021 om 15:30:

2 katten hier.. Britten 🐈🐈
13 en 12 inmiddels.
De oudste is oprecht de knapste een mooie, dikke, luie tabby. Mijn man is allergisch...
En is inmiddels geen fan meer vd katten 😩
De allergische reactie valt mee in de zin van zolang ie ze niet aanraakt gaat het 😖
Al vaak nagedacht om ze te herplaatsen maar mijn hart breekt.. ze hebben allebei een soort van bepaalde behoeftes (vind ik).
En vooral de jongste is angstig naar vreemde en veel op zichzelf..
Man heeft wel eens benoemt dat bij een ander er veel meer geknuffeld gaat worden met de katten dan bij ons en soms geef ik hem gelijk en gun ik die beestjes ook een nog beter leven. Maar tegelijkertijd denk ik dan ook bij wie dan?? Hier zijn ze vertrouwd worden verzorgd voelen ze zich veilig etc.
Ik vind ze vooral komisch en eigenzinnig 🥰 ze zijn dwingend als ze honger hebben de ene blijft continu miauwen waar de ander standvastig langs het kastje blijft zitten waar het eten in zit 😁

Ach wat sneu! Misschien heb je er iets aan als ik vertel hoe ik aan onze kat ben gekomen:

Onze poes was 10 jaar oud toen haar vorige baasje haar op verhuisdieren.nl zette. Ze was voor werk veel in het buitenland en vond het zielig dat de poes dan steeds uit logeren moest, en ze woonde ook hoog in een appartementencomplex waardoor poes niet naar buiten kon. Wij zagen de foto van de kat en waren meteen verliefd. We zijn op bezoek geweest en het klikte tussen ons en zowel eigenares als kat. We zijn haar een week later komen halen, en ze woont nu al twee jaar helemaal gelukkig bij ons. Wordt veel geknuffeld, kan in de tuin spelen, heeft heerlijke slaapplekjes en is in het algemeen een gezonde blije poes. Als wij op vakantie gaan past de vorige eigenares op haar. Ik raad je dus heel erg die site aan, en ook om zeker de katten een ander huisje te gunnen als je het idee hebt dat ze nu niet hun ideale leventje leiden. Je kan de toekomstige baasjes zelf keuren en afspreken dat je ze nog af en toe ziet, of een leuke foto van ze krijgt af en toe.

K79

K79

29-07-2021 om 08:32

@ millie dank voor de link. Ik krijg al een knoop in mijn maag bij het verhaal. Ik ga er eens rustig voor zitten dank in ieder geval.

Doornroosje87 schreef op 27-07-2021 om 20:49:

Hoop dat ik hier om raad mag vragen. Ik heb een kat van 14 jaar. Bij haar is onlangs HCM vastgesteld. Heb hiervoor pillen gekregen die 2x daags gegeven moet worden. Eigenlijk gaat dit vanaf het begin al niet goed. Of ze spuugt de pil uit (of ze geeft over). En als het via iets lekkers gegeven wordt eet ze dit niet meer op.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
* pil rechtstreeks in bekje ( hierna wil ze niets meer met mij te maken hebben)
* pillenschieter
* easypil
* verpulveren en middels eten en ook met vocht inspuiten
* verstoppen in snoepjes.

Dit alles werkt niet of maar voor 1 keer. Heb nu echt het gevoel dat ik iets niet goed doe. Er is al overleg geweest met de dierenarts en deze gaf aan als het echt niet lukt ik er maar mee moet stoppen en afwachten wat er dan gebeurt.
Dit voelt niet goed.

Doornroosje87, hoe gaat het nu met jou en de kat? 😺

Lief dat je het vraagt. Na veel nadenken en in overleg met de da besloten om te stoppen met de medicatie. Ook door wat er hier is aangegeven. Mijn meisje heeft zoveel stress van alles. Ben er echt heel verdrietig over en vind het ook wel heel erg eng. Vooral als straks zover is om de beslissing te nemen. Gelukkig heb ik collega's en een werkgever die er veel begrip voor hebben. De poesjes heten trouwens Door en Roosje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.