Huis, tuin en keuken
_melon
26-09-2021 om 19:48
Met een dikke trui of dekentje de winter door
Bijna iedereen heeft het de laatste tijd over de stijgende gas (energie) prijzen en in het kader van besparen en het milieu is de thermostaat een tikkie omlaag zetten natuurlijk zo gepiept.
Het lijkt me leuk om elkaar in dit topic te motiveren om wat vaker een dikke trui of een dekentje te pakken. Soort minder gas kletstopic haha.
En nee, dit is geen pure armoe topic, heb je het koud dan zet je natuurlijk je verwarming aan, maar ik heb bijv. geen programma ingesteld omdat elke dag anders is waardoor ik toch vaak pas de temperatuur naar beneden doe als ik naar bed ga. Ik wil deze winter er echt op letten dat ik dat even een uurtje eerder doe bijv.
Rondstruiner
03-11-2021 om 17:23
stokstaart schreef op 03-11-2021 om 17:15:
oprechte vraag; waarom is teveel vocht in huis ongezond?
Mijn vorige huis was kurkdroog, daar had ik een luchtbevochtiger nodig om het niet heel veel te droog te laten zijn, maar alsnog dus veel te droog. Het huis nu geeft de hygrometer aan dat het wat te vochtig is.
Vroeger ook in heel vochtige huizen geleefd dus ik vind dit een stuk prettiger dan de droogte in huis waar de Sahara jaloers op was.
Schimmels vooral.
Rondstruiner
03-11-2021 om 17:27
Over vocht en schimmels:
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/hoe-ongezond-is-schimmel-in-huis/
Veldbloemen
03-11-2021 om 17:59
Vandaag moest ik ook weer stoken. Het was vanmorgen 16,5 graden. De cv staat op 18.
Ik was vandaag veel bezig dus dan valt het wel mee. Als ik stil zit bij de pc heb ik wel een dekentje over mijn benen. En ik heb binnen ook gewoon standaard een sjaaltje om. Dat scheelt toch weer wat.
Lolly
04-11-2021 om 06:08
Ik had gister de verwarming, moet er alleen aan gaan denken om hem ook weer uit te zetten 🤦🤦
Rondstruiner
04-11-2021 om 06:34
Lolly schreef op 04-11-2021 om 06:08:
Ik had gister de verwarming, moet er alleen aan gaan denken om hem ook weer uit te zetten 🤦🤦
Dat is wel handig ja
. Ik kan mezelf altijd wel voor mijn kop slaan als ik dat vergeet, zo zonde.
PriceyRook54
04-11-2021 om 10:19
Ik werk thuis vandaag en zit momenteel in mijn jas. Haske koud hier!
Maar ik moet er meteen bijzeggen dat alle ramen boven openstaan, die wil ik 's morgens graag een uur of wat open om te luchten.
Ik zit te googlen naar portable heaters, want op zich hoef ik niet het hele huis te verwarmen, als mijn werkplek maar enigsins comfortabel is.
PriceyRook54
04-11-2021 om 12:25
Eeeennn inmiddels deze gekocht. Dat ding zegt dat het hier 16 graden is (ik heb geen thermostaat), geen wonder dat ik het koud had
Ramen zijn inmiddels dicht trouwens.
Hij staat nu recht achter me te blazen, nog steeds koud maar hopelijk dat het met een half uurtje behaaglijker is.

Veldbloemen
04-11-2021 om 14:29
Dat is een mooi kacheltje Ainne!
Ik zet soms ook een elektrisch kacheltje aan op mijn werkplek om even snel de ergste kou weg te halen. Maar die dingen vreten stroom dus ik blijf er liever vanaf!
Vanmorgen was het hier weer 16,5 graden. De cv staat op 18 ook ivm thuis werken.
OmaVan2
04-11-2021 om 17:40
Ik heb een elektrische bovendien. Ze zijn overigens moeilijk te krijgen maar ze zijn heerlijk voor de momenten dat de temperatuur net onder het streefniveau is gezakt (21 graden bij ons) en het zonde is om de verwarming aan te zetten omdat we over een uurtje al naar bed gaan.
Veldbloemen
09-11-2021 om 18:21
Vandaag was ik in een zuinige bui. Ik heb de hele dag de cv niet aangehad.
Het is nu 17 graden.
alhambra
09-11-2021 om 18:27
De thermostaat van de verwarming staat op 19 graden. Het is nu 19,5 dus hij zal binnenkort aanslaan voor het eerst dit jaar.
Op mijn werkkamer ging het net.
We kwamen erachter dat we 's nachts nog 400 watt gebruiken. Dus naast minder gas willen we ook ons stroomverbruik onder de loep nemen.
_melon
09-11-2021 om 19:02
Veldbloemen schreef op 09-11-2021 om 18:21:
Vandaag was ik in een zuinige bui. Ik heb de hele dag de cv niet aangehad.
Het is nu 17 graden.
Had ik ook. Heb onder een kleedje gewerkt, was prima te doen.
Veldbloemen
09-11-2021 om 21:44
Ik heb mezelf wel dik aangekleed. Nu ik stil zit, zit ik onder een elektrische fleecedeken. 
stokstaart
10-11-2021 om 09:27
Ik ben gezwicht vanochtend. Het was 15.5gr in huis en ik kon mezelf redelijk warm houden met thee. Maar heb een kleine kitten die het koud had. De kachel staat nog geen 2 minuten op 17gr en madam ligt op de kachel, op dat oncomfortabele richeltje tussen de 2 platen in.
Heb er maar een dekentje op gelegd, daar ligt het nu.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.