Huis, tuin en keuken
_melon
26-09-2021 om 19:48
Met een dikke trui of dekentje de winter door
Bijna iedereen heeft het de laatste tijd over de stijgende gas (energie) prijzen en in het kader van besparen en het milieu is de thermostaat een tikkie omlaag zetten natuurlijk zo gepiept.
Het lijkt me leuk om elkaar in dit topic te motiveren om wat vaker een dikke trui of een dekentje te pakken. Soort minder gas kletstopic haha.
En nee, dit is geen pure armoe topic, heb je het koud dan zet je natuurlijk je verwarming aan, maar ik heb bijv. geen programma ingesteld omdat elke dag anders is waardoor ik toch vaak pas de temperatuur naar beneden doe als ik naar bed ga. Ik wil deze winter er echt op letten dat ik dat even een uurtje eerder doe bijv.
Herfstappeltaart
22-10-2021 om 15:20
Hier de verwarming net opgedraaid. Ik ben een beetje uitgewerkt vandaag en kreeg het steeds kouder.....Om te beginnen nog maar op 18 graden gezet, ben benieuwd of dat voldoende blijft vandaag.
alhambra
22-10-2021 om 15:43
Winterkoud schreef op 22-10-2021 om 14:24:
[..]
Tijdens mijn zwangerschappen had ik het ook veel warmer.
Ik ook en dan vooral mijn voeten. Normaal gesproken zijn ze erg koud (doet soms ook pijn) maar toen ik zwanger was waren ze net kacheltjes.
Dat had ik wel willen houden!
Suish
22-10-2021 om 17:37
Ik heb het nu koud met 20 graden, ik hoop dat de overgang dat zal veranderen. Ik moet nog wel even wachten denk ik.
Auwereel
22-10-2021 om 18:06
Ik zou maar niet teveel op de overgang rekenen, behalve opvliegers heb ik ook neervliegers, dan weer veel te warm, dan weer te koud. Bij mijn innerlijke thermostaat zit een schroefje los sinds de overgang.
Winterkoud
22-10-2021 om 18:15
Auwereel schreef op 22-10-2021 om 18:06:
Ik zou maar niet teveel op de overgang rekenen, behalve opvliegers heb ik ook neervliegers, dan weer veel te warm, dan weer te koud. Bij mijn innerlijke thermostaat zit een schroefje los sinds de overgang.
Daarom hebben vrouwen in de overgang graag vestjes aan toch? Aan uit aan uit.. ik kijk nog niet uit naar de overgang nee.
En wat ik op zolder ook standaard heb hangen over mijn werkstoel is een hele brede wollen sjaal, kan ik heel fijn over mijn rug en armen slaan en zit dan niet in de weg met typen 👍🏻
Auwereel
22-10-2021 om 19:33
Winterkoud schreef op 22-10-2021 om 18:15:
[..]
Daarom hebben vrouwen in de overgang graag vestjes aan toch? Aan uit aan uit.. ik kijk nog niet uit naar de overgang nee.
En wat ik op zolder ook standaard heb hangen over mijn werkstoel is een hele brede wollen sjaal, kan ik heel fijn over mijn rug en armen slaan en zit dan niet in de weg met typen 👍🏻
Sterker nog, ik heb nu zelfs 2 vesten aan!
rionyriony
22-10-2021 om 21:17
De verwarming staat sinds gisteren weer aan maar de radiatoren zijn nog dicht.
Ik vind het 's morgens koud maar de rest van de dag nog prima van temperatuur.
Veldbloemen
22-10-2021 om 21:34
Vanmorgen was het hier opeens nog maar 16,5 graden in huis! Omdat ik bezig was en dik aangekleed was ging het nog wel. In de middag scheen de zon op de ramen en het werd 17 graden. Door eten te koken op gas in de open keuken warmde de woonkamer nog wat op.
Nu in de avond ook nog een dekentje erbij. Maar als ik zonder deken door het huis liep was het opeens grimmig kil.
Ik ben gezwicht! Ik heb de cv toch maar op 18 graden gezet vanavond.
Helaas niet goed voor de beurs.
Maar goed. Morgen maar weer zien.
Herfstappeltaart
23-10-2021 om 07:52
Ik stond net om kwart over zeven op en toen was het echt onaangenaam beneden: 17,5 graden.
Heb de verwarming toen een kwartiertje op 18 gezet en nu is het weer goed te doen. Zo recht uit je warme bed valt dat toch niet lekker, zo'n lage temperatuur.
Straks ga ik weer het een en ander doen en door de beweging heb ik dan geen last meer van de kou.
Veldbloemen
23-10-2021 om 14:40
Het is hier nu 17 graden in huis. Ik ben wat bezig en goed aangekleed. Lekker is anders maar overdag gaat het meestal nog wel.
Veldbloemen
23-10-2021 om 15:21
Ik kreeg een mail van Eneco dat mijn jaarcontract afloopt op 1 december.
Vanaf die dag ga ik over op variabele tarieven. En zowel de prijs voor gas als elektriciteit is verdubbeld!!!!!!
Nu vraag ik me af of ze de prijzen per 1 januari al weer gaan verhogen aangezien ik net een enorme verhoging heb gehad!?!?
Dit wordt een hele koude winter!!!
Herfstappeltaart
23-10-2021 om 15:21
Veldbloemen schreef op 23-10-2021 om 15:21:
Ik kreeg een mail van Eneco dat mijn jaarcontract afloopt op 1 december.
Vanaf die dag ga ik over op variabele tarieven. En zowel de prijs voor gas als elektriciteit is verdubbeld!!!!!!
Nu vraag ik me af of ze de prijzen per 1 januari al weer gaan verhogen aangezien ik net een enorme verhoging heb gehad!?!?![]()
Dit wordt een hele koude winter!!!![]()
Verdubbeld....
MoederBarberin
23-10-2021 om 15:31
Wij hebben besloten niets vast te zetten en variabel te blijven, want we willen niet een jaar vastzitten aan torenhoge prijzen als er in het voorjaar toch weer een daling komt. De verwarming staat op 18 en springt al regelmatig aan, maar hoger hoeft niet. We hebben sloffen, een fleece-badjas en een deken op de bank, dus genoeg om ons warm te houden als het nodig is. Tot nu toe nog niet echt nodig gehad want in de middag staat er een lekkere zonnetje op de ramen. We koken niet op gas en hebben de optie tot een kachel, dus hopelijk komen we niet al te duur de winter door.
bieb1963
23-10-2021 om 15:33
Feles schreef op 26-09-2021 om 22:09:
[..]
Doen wij inderdaad ook met gewone radiatoren. Anders moet de cv steeds flink opstoken.
Een paar jaren geleden hebben we airco’s laten installeren, die ook kunnen verwarmen. In het kader van de hoge gasprijs gaan we die natuurlijk een stuk meer gebruiken deze winter.
Oh, daar zou ik niet opgekomen zijn. Wij hebben sowieso geen airco, maar zou dat ook zo zijn, als je van die straalkacheltjes gebruikt?
Veldbloemen
23-10-2021 om 16:33
Ik blijf ook hangen op variabel tarief hoor! Mee eens!!! Na de winter dalen de prijzen vast weer. Ik heb ook zeker geen zin om het hele jaar door dit soort tarieven te betalen. Ik ben zoete lieve Gerritje niet!
Ik hoop dat Eneco de variabele tarieven van het voorjaar ook tussentijds naar beneden bijstelt bij een flinke prijsdaling. Mijn huidige tarief is te zot. En de tegemoetkoming van de overheid is een lachertje. 
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.