Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Met een dikke trui of dekentje de winter door


Irregular_Choice schreef op 27-09-2021 om 07:01:

Ik heb trouwens wel deze voor mezelf gekocht soort hele grote, super zachte en warme trui waar je helemaal in kan kruipen. Ik zit ook altijd met een dekentje ofzo op de bank en zag dit voorbij komen. Lijkt me echt zo lekker!

5_3be1b13a-f576-4ecd-b2bd-324e33ee8f1c_400x.jpg?v=1629353908

Voor wie hem zelf wil maken: Ik zag toevallig een vergelijkbaar patroon in mijn I love sweaters en hoodies boek. Daar heeft het de XL knuffel sweater (die is iets minder lang maar je kan hem verlengen).

Voor de creabea naaisters onder ons. 

Ik heb deze op mijn lijstje gezet voor mijn verjaardag: https://nl.stoov.com/products/ploov-45x60-grijs

Het is duur, maar lijkt me geweldig. Ik heb al een elektrische deken voor op de bank, maar ik loop altijd zo te klooien met dat snoer (ik heb geen stopcontact in de buurt van de bank).

Drackie schreef op 29-09-2021 om 13:58:

Ik heb deze op mijn lijstje gezet voor mijn verjaardag: https://nl.stoov.com/products/ploov-45x60-grijs

Het is duur, maar lijkt me geweldig. Ik heb al een elektrische deken voor op de bank, maar ik loop altijd zo te klooien met dat snoer (ik heb geen stopcontact in de buurt van de bank).

Je ziet deze kussens steeds vaker in de horeca op het terras. Beter dan die terrasverwarming, en ze staan niet nutteloos aan. 

Vind ze wel erg duur, ik gebruik vaak een pittenzak. Er zijn ook grote warmtekussens voor in de magnetron

EHR schreef op 27-09-2021 om 12:02:

Hier heel simpel. Aan als het koud is, uit als het warm is. Ongeacht de datum.
Een warmere dag van zeg maar 18 graden in de late herfst is voor mij hetzelfde als een koudere dag van zeg maar 18 graden in de zomer. Koud is koud.
Heb ik zin in een lekker dekentje of poncho, dan doe ik dat. Wat meer warmte. Dan verwarming.

Krijg altijd terug!

Toch is 18 graden in de lente lekker warm, als je buiten tot 12 gewend was, en 18 koud als je meer dan 20 graden gewend was.

En de ene 20 graden voelt niet aan als de andere 20 graden, want het is nog steeds gewoon 20 graden in de woonkamer, maar buiten is het een graad of 6 kouder dan het de laatste tijd geweest is, dus nu zit ik toch met een extra vest aan (tot ik weer een opvlieger krijg...)

Drackie schreef op 29-09-2021 om 13:58:

Ik heb deze op mijn lijstje gezet voor mijn verjaardag: https://nl.stoov.com/products/ploov-45x60-grijs

Het is duur, maar lijkt me geweldig. Ik heb al een elektrische deken voor op de bank, maar ik loop altijd zo te klooien met dat snoer (ik heb geen stopcontact in de buurt van de bank).

O deze ga ik onthouden, dat ziet er zeker comfortabel en compact uit! 

Iemand ervaring met de elektrische deken van de action??

Auwereel schreef op 29-09-2021 om 16:07:

[..]

Toch is 18 graden in de lente lekker warm, als je buiten tot 12 gewend was, en 18 koud als je meer dan 20 graden gewend was.

En de ene 20 graden voelt niet aan als de andere 20 graden, want het is nog steeds gewoon 20 graden in de woonkamer, maar buiten is het een graad of 6 kouder dan het de laatste tijd geweest is, dus nu zit ik toch met een extra vest aan (tot ik weer een opvlieger krijg...)

En de luchtvochtigheid speelt ook mee. Als wij de cv aan hebben, wordt het in ons huis vrij snel droog. En dan voelt het niet lekker warm, ook als stook je tot 20 graden.

We hebben vandaag onze kachels aan (airco’s die ook kunnen verwarmen). Werd nu echt te koud.

Ik zit nu met een deken op de bank en dan ook nog een kat op schoot. Lekker warm zo. 

PriceyRook54

PriceyRook54

30-09-2021 om 12:59

Ik zit thuis te werken vandaag en heb net jumping jacks gedaan om wat op te warmen, 't is best koud hier 🥶
Geen thermostaat dus geen idee hoe warm het is maar het moet niet veel kouder worden of ik ga overstag!

_melon

_melon

30-09-2021 om 13:03 Topicstarter

Het zonnetje schijnt dus vandaag hoeft hier de verwarming niet aan. 

SilverQuelea47

SilverQuelea47

30-09-2021 om 13:11

He ja, ik probeer vriend er wat meer van te overtuigen. Er is hier alleen wel de discussie of de thermostaat wel helemaal correct is (ik heb geen idee, vriend vindt van niet) en de pest van dit appartement is dat men de ventilatie is vergeten. Het wordt hier snel klammig en dat krijg je er bijna niet uit. 

Momenteel zit ik met een teddyvest aan en het raam open en ik hoop het tot midoktober zonder verwarming te trekken. Maar dat is ook te zien of we zieke kittens binnen krijgen. Als die extra hulp nodig hebben met warm blijven, gaat de verwarming toch echt aan.

Het zonnetje scheen hier vanochtend vroeg,  dus nog niet op de ramen. Inmiddels dik bewolkt en dreigende buienlucht. Het is nog 20 graden binnen maar voelt wel fris nu de buitendeur aan de achterkant vanzelf open ging toen ik de pakketdienst aan de voorkant had. 

PriceyRook54

PriceyRook54

30-09-2021 om 13:42

Ja ik vind het nu wel best - hij gaat AAN 

Gisteravond ging de verwarming zelf aan. 

Ik wacht nog even tot morgen, dan heb ik hem de hele maand september niet aan gehad 

Poezie schreef op 30-09-2021 om 14:06:

Ik wacht nog even tot morgen, dan heb ik hem de hele maand september niet aan gehad

Hahaha  

Hier ook (nog) niet aangehad. Wil het zo lang mogelijk uitstellen haha. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.