Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Met een dikke trui of dekentje de winter door


Het is hier nu nog 22 graden ondanks dat de deur en het raam openstaan. Ik heb in de winter altijd een paar plaids liggen.
Vanmiddag toevallig een elektrische omslagdeken gekocht voor op de bank. Heeft 6 standen, schakelt zichzelf automatisch uit na 3 uur en kan in de wasmachine. Ben benieuwd, waarschijnlijk kan de verwarming daardoor lager...

Voorheen altijd de verwarming uit gehad swinters. Sinds ik aan zee woon flink aan het stoken. Zou mooi zijn als ik dat deze winter iets minder doe

Yumi schreef op 26-09-2021 om 23:52:

Het is hier nu nog 22 graden ondanks dat de deur en het raam openstaan. Ik heb in de winter altijd een paar plaids liggen.
Vanmiddag toevallig een elektrische omslagdeken gekocht voor op de bank. Heeft 6 standen, schakelt zichzelf automatisch uit na 3 uur en kan in de wasmachine. Ben benieuwd, waarschijnlijk kan de verwarming daardoor lager...

Mag ik vragen waar je deze gekocht hebt?


Yumi schreef op 26-09-2021 om 23:52:

Het is hier nu nog 22 graden ondanks dat de deur en het raam openstaan. Ik heb in de winter altijd een paar plaids liggen.
Vanmiddag toevallig een elektrische omslagdeken gekocht voor op de bank. Heeft 6 standen, schakelt zichzelf automatisch uit na 3 uur en kan in de wasmachine. Ben benieuwd, waarschijnlijk kan de verwarming daardoor lager...

Oeh, lijkt me zalig! Ik wil ook wel weten waar  je die vandaan hebt!

Ik heb trouwens wel deze voor mezelf gekocht  soort hele grote, super zachte en warme trui waar je helemaal in kan kruipen. Ik zit ook altijd met een dekentje ofzo op de bank en zag dit voorbij komen. Lijkt me echt zo lekker! 

5_3be1b13a-f576-4ecd-b2bd-324e33ee8f1c_400x.jpg?v=1629353908

Irregular_Choice schreef op 27-09-2021 om 07:01:

Ik heb trouwens wel deze voor mezelf gekocht soort hele grote, super zachte en warme trui waar je helemaal in kan kruipen. Ik zit ook altijd met een dekentje ofzo op de bank en zag dit voorbij komen. Lijkt me echt zo lekker!

5_3be1b13a-f576-4ecd-b2bd-324e33ee8f1c_400x.jpg?v=1629353908

Hahaha, ik had ooit een heerlijk warme flanellen  pyjama.  Roze was ie. Met hertjes.  Ik noemde dat mijn anticonceptiepyjama, maar dit ding kan er ook wat van 

Feles schreef op 26-09-2021 om 21:06:

[..]

Je bedoelt 15 graden als je niet thuis bent? Anders vind ik het wel heel koud.

Hier staat de thermostaat rond de 17 graden, en als we thuis zijn overdag op 18,5 en ‘s avonds rond de 20.
Dekentje op de bank heb ik ook altijd. En inderdaad een lekkere trui of vest aan, als het kouder wordt.

Ja 15 als we niet thuis zijn en de nacht. 

19 graden als we lang thuis zijn.

_melon schreef op 26-09-2021 om 19:58:

[..]

Haha nou een jurkje zal niet echt helpen denk ik als het fris wordt in huis. Ik bedoel een dekentje.

Ik zal het aanpassen. Als ik Google op kleedje vind ik ook alleen maar jurkjes, van die schapenhuidjes en vloerkleden.

Oja: Spaanse sloffen behoren ook standaard tot mijn outfit in de herfst/winter. Lekkere warme voeten helpt een heleboel.

Herfstappeltaart schreef op 27-09-2021 om 07:27:

Oja: Spaanse sloffen behoren ook standaard tot mijn outfit in de herfst/winter. Lekkere warme voeten helpt een heleboel.

Ik heb Glerups pantoffels. Ik loop erbij als een Laaf, maar warme voeten is inderdaad alles!

Ik heb het niet snel koud. Hier staat de verwarming nog niet aan en de deur staat 's middags nog open. In de winter zorg ik ervoor dat het altijd rond de 21 graden is. Truien en dekentjes heb ik niet. 

Wieder schreef op 27-09-2021 om 07:41:

[..]

Ik heb Glerups pantoffels. Ik loop erbij als een Laaf, maar warme voeten is inderdaad alles!

Ik kan juist niet tegen warme voeten, dan word ik chagrijnig. Mijn voeten liggen ook niet onder het dekbed.

_melon

_melon

27-09-2021 om 08:04 Topicstarter

Feles schreef op 26-09-2021 om 22:09:

[..]

Doen wij inderdaad ook met gewone radiatoren. Anders moet de cv steeds flink opstoken.

Een paar jaren geleden hebben we airco’s laten installeren, die ook kunnen verwarmen. In het kader van de hoge gasprijs gaan we die natuurlijk een stuk meer gebruiken deze winter.

Wij hebben sinds dit jaar airco boven die ook kan verwarmen en aangezien we de verwarming wel eens speciaal voor wat warmte boven aanzetten (anders bevriezen de kinderen in bed   ) zal dat nu ook wel schelen met airco. We moeten ons dak nog (beter) isoleren, staat volgend jaar op het programma. 

En ja ik weet wel dat kinderen vroeger ook heerlijk sliepen met het ijs op de ramen, maar toch. 

Drackie schreef op 26-09-2021 om 22:04:

[..]

Hier duurt het wel degelijk een halve dag voor het is opgewarmd met vloerverwarming. De monteur zei ook, toen we hier net woonde en ik hem trouw elke avond uitzette, dat steeds uitzetten en weer aan meer kost dan aanlaten met vloerverwarming.

Ik vraag me wel af hoe dat werkt dan. Het wordt bij ons nooit erg koud, als ik om 17.00 de verwarming aanzet slaat hij vaak rond een uurtje of 19.00 vanzelf weer af. De vloer gloeit dan nog wel een tijd na maar wordt vanzelf weer koud, en dat is meestal eerder dan wanneer de thermostaat weer aan zal slaan. Nu wordt het bij ons sowieso nooit erg koud, het koudste wat ik vorig jaar op de thermostaat heb gezien is 17,5 maar toen sneeuwde en waaide het zo en stond de wind vol op de open vertilatieroosters. Verder komt de temperatuur amper onder de 19.

Wieder schreef op 27-09-2021 om 07:10:

[..]

Hahaha, ik had ooit een heerlijk warme flanellen pyjama. Roze was ie. Met hertjes. Ik noemde dat mijn anticonceptiepyjama, maar dit ding kan er ook wat van .

Zeker!  maar ik ben toch al voorzien en heb een kind, dus dan mag het haha!

Hier komt woensdag iemand langs voor airco. Ik wil er inderdaad ook 1 die kan verwarmen, de verwarming op onze slaapkamer staat nu nooit aan maar soms is even iets warmer wel lekker. Verwarming duurt me dan weer te lang. In de zomer zijn onze slaapkamers echt heel warm. Zelfs afgelopen zomer heb ik de 28 graden langs zien komen bij dochter. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.