Huis, tuin en keuken
Frogger
22-07-2026 om 10:45
"Lifehacks" voor de fulltime werkende mens
Vanwege een personeelsprobleem ga ik volgend jaar iig starten als fulltimer. Nu werk ik 3 dagen, vanaf september 5 dagen.
Ik heb nooit veel structuur in de week nodig gehad, op mijn werkdagen eten we gewoon vrij laat (tussen half 8 en 8) en huishouden doe ik op mijn vrije dagen.
Maar die vrije dagen zijn zo weg, en ik denk dat ik nog niet alles goed doordacht heb. Nu ben ik sowieso vrij chaotisch dus wellicht dat ik hier wat tips kan krijgen van mensen die hun leven zo mooi op orde hebben ![]()
Nu kunnen we een hulp krijgen op korte termijn, dus dat deel is al aangepakt. De gewone dagelijkse dingen blijven doorgaan natuurlijk. Ook is het voor mijn kinderen ook weleens fijn om bijtijds te eten. Ik verwacht wel iets eerder naar huis te kunnen nu ik fulltime ga werken.
Mijn partner is minder belastbaar, werkt vanuit huis en is er als achterwacht voor oudere kinderen (11 en 13).
Ik ben benieuwd wat voor tips jullie hebben.
Caroline80
22-07-2026 om 21:38
Full-time maar wel 12 weken vakantie. Ik snap ook niet dat je pas om 18.30 a 19 uur thuis komt. Hoever is het reizen naar je werk?
Kampeerder
22-07-2026 om 22:15
Caroline80 schreef op 22-07-2026 om 21:38:
Full-time maar wel 12 weken vakantie. Ik snap ook niet dat je pas om 18.30 a 19 uur thuis komt. Hoever is het reizen naar je werk?
Tja, misschien kan ze de was wel acht weken opsparen tot de volgende vakantie. Of voor zes weken vooruit koken. En de wc kun je ook best eens in de zeven weken schoonmaken toch?
🤪🤭😜🤔
Pimpelmees67
22-07-2026 om 23:10
Kampeerder schreef op 22-07-2026 om 22:15:
[..]
Tja, misschien kan ze de was wel acht weken opsparen tot de volgende vakantie. Of voor zes weken vooruit koken. En de wc kun je ook best eens in de zeven weken schoonmaken toch?
🤪🤭😜🤔
Daarvoor heeft ze hulp in de huishouding toch?
Pimpelmees67
22-07-2026 om 23:13
Frogger schreef op 22-07-2026 om 20:47:
[..]
Oh sorry, overheen gelezen. Ik ben nu meestal tussen 18.30 en 19.00 thuis. Soms idd bewerkelijke recepten (ik ben niet van de pakjes) maar meestal ben ik met een half uur/ drie kwartier wel klaar. Dus daar valt door vooruit te koken zeker wel wat winst te behalen.
Vrijdag soepdag klonk ook goed.
Baan dichterbij zoeken?
En ik ben ook niet van de pakjes maar het lukt mij vaak prima om binnen een half uur eten op tafel te zetten.
Ik bestel bij Picnic. Daar kan je recepten kiezen en dan liggen met 1 druk op de knop de bijbehorende producten in je mandje.
Venusss
22-07-2026 om 23:42
Wij koken vaak dubbel of zelfs nog meer, dan gaat er nog een deel de vriezer in. Niks mis met 2 keer hetzelfde eten die week.