Huis, tuin en keuken
Knutselkei
28-12-2024 om 19:02
Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.
Een topic over een klein klusje in het huishouden per dag, wat je huis langzamer steeds schoner en opgeruimder maakt. Ik heb m nu vast gestart om te oefenen
Ik heb vandaag nog geen laatje gedaan. Gisteren al wel. De keukenlade met kruiden etc. Die ziet er weer spik en span uit. Vandaag maak ik me er makkelijk af met de halkast bovenkant weer leegmaken. Netjes voor het oog.
ToetieToover
12-05-2026 om 07:31
Knutselkei schreef op 11-05-2026 om 21:08:
Pindakaas hebben we in alle vormen al geprobeerd. Alle vallen en gif ook. Zoveel mogelijk alles in bakken al jaren. Maar sinds we plastic afval in zakken moeten bewaren ipv een container is het weer veel meer raak. Van de week hoorden we m steeds in die zak. Buiten zetten kan niet ivm met eksters en katten.
We vangen er 1 en de volgende week zien we dr weer 1. Geen idee waar ze binnen komen maar ja ze hebben maar een minigaatje nodig.
Wij hebben wekenlang dagelijks een muis gevangen in onze berging. De vakantieoppas had een vogelvoerbal onder een kast laten rollen, en sindsdien vierden de muizen wekenlang feest. Totdat wij thuiskwamen. En inderdaad vang je pas alle muizen als ze geen andere voedselbron meer hebben. Heb je die container nog? Dan zou ik daar de zakken in bewaren. Of de gemeente aanschrijven dat ze een muizenprobleem aan het creëren zijn. Je zal niet de enige zijn. De buren zullen hetzelfde moeten doen: alle voedselbronnen afschermen.
GroenTuintje
12-05-2026 om 10:33
Knutselkei schreef op 12-05-2026 om 07:30:
Heb er serieus heel even over gedacht,maar toch maar niet hahah. Er lopen er genoeg rond buiten,dat wel, wie weet vluchten de muizen daarom naar binnen
Ze ruiken katten en dat schikt af