Huis, tuin en keuken
Knutselkei
28-12-2024 om 19:02
Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.
Een topic over een klein klusje in het huishouden per dag, wat je huis langzamer steeds schoner en opgeruimder maakt. Ik heb m nu vast gestart om te oefenen
Ik heb vandaag nog geen laatje gedaan. Gisteren al wel. De keukenlade met kruiden etc. Die ziet er weer spik en span uit. Vandaag maak ik me er makkelijk af met de halkast bovenkant weer leegmaken. Netjes voor het oog.
Knutselkei
05-08-2025 om 22:16
de vloer van de inloop kast eens onder handen genomen, eer van mijn werk 
Loulou39
05-08-2025 om 22:21
rionyriony schreef op 05-08-2025 om 20:49:
Ik heb vandaag de koelkast schoongemaakt, ook de deur van binnen.
De appellade was leeg, vandaar. Dus voordat er nieuwe appels zouden komen, een schone appella in de koelkast.
Morgen alle lades in de keuken uitstofferen.
Ik vind een appellade zo gezellig klinken! Dat wil ik ook (En dan stiekem wel wat extra ander fruit in bewaren, maar toch).
Ies
06-08-2025 om 17:37
Een appellade klinkt heel leuk idd!
Hier vandaag een (zeker voor mijn lijf) grote klus gedaan. Een hobby/rommel/ sport/studie/vanalleswat ruimte in huis uitgekamd. Flink gepoetst en nieuwe gordijnen opgehangen aan grote raam. Was een zware klus en ben helemaal dood nu en overal pijn. Het is wel af en blij mee maar er zijn wel veel andere klusjes blijven liggen die ik ook nog wilde doen. Want ga veel werken en slecht op de warmte. Nouja. Kijken wat ik nog red vandaag.
Herfstappeltaart
06-08-2025 om 18:50
De logeerkamer/kamer van de kleinkinderen helemaal uitgemest, dingen weggegooid, alle poppenspullen weer netjes bij elkaar gedaan, oude kleurplaten en tekeningen weggedaan, gestoft en geswifferd. Heerlijk opgeruimd nu.
rionyriony
10-08-2025 om 21:24
Loulou39 schreef op 05-08-2025 om 22:21:
[..]
Ik vind een appellade zo gezellig klinken! Dat wil ik ook (En dan stiekem wel wat extra ander fruit in bewaren, maar toch).
Het is de gewone groentenla die altijd vol appels ligt.
De groenten (prei, selderijknol) liggen los in de koelkast.
Er lagen in de supermarkt wel al Golden Delicious en Granny Smith appels nieuwe oogst, maar ik wacht eigenlijk op mijn echte favorieten. Die komen vanaf volgende week denk ik. En anders de week daarop.
De zeven vervangende appels (nog uit de koelhuizen van vorig jaar) ben ik vergeten te kopen. 
Knutselkei
10-08-2025 om 22:14
2 lades van de diepvries uitgezocht, vlees weer bij vlees etc en wat oud eten in de kliko gedaan. Helaas had de vriezer laatst een poos iets open gestaan.Dat komt het eten niet ten goede al was t nog bevroren. We hebben al veel opgegeten ,maar sommige dingen zagen er door t ijsvorming niet echt lekker meer uit. Vorige keer was ik t vergeten en Die kliko wordt morgen geleegd dus was een mooi klusje voor vandaag.
rionyriony
12-08-2025 om 12:29
Kon het gisteren niet laten om mijn arme romp te overbelasten buiten bij het verzorgen van planten. Ik denk: ik trek wat dorre bloemetjes eraf en daarna kon ik niet zomaar stoppen en ging ik wat bladeren bijeenharken. Ik voel nu de reactie pas opkomen; pijn, verstijving. Ik had iets willen knutselen wat tamelijk veel krachten vraagt, maar dat is niet slim nu, dus even sterk zijn en uitstellen tot morgen of donderdag.
Maar ik kon vandaag wel de vensterbanken schoonmaken.
Wat zonde van je etenswaren, Knutselkei!
Herfstappeltaart
12-08-2025 om 16:31
Niet echt een plankje of laatje maar ik ben begonnen met het uitzoeken van Barbiespullen, poppen en kleertjes van onze eigen kinderen, zodat mijn kleindochter ermee kan spelen........wat een karwei 😆
Knutselkei
12-08-2025 om 18:00
Zoon is vandaag verhuisd, man heeft met hem naar zijn nieuwe,verre, stek gereden. Ik ben dus een dag alleen. Zijn bijna lege kamer meteen onderhanden genomen, schoon gemaakt en al veel kleding die hij achterliet uitgezocht en weggedaan in de kledingbak. Gordijnen vervangen, die van onze slaapkamer schoven op naar daar dus kon ze meteen hangen.Kledingkasten uitgesopt.
rionyriony
13-08-2025 om 12:44
Knutselkei schreef op 12-08-2025 om 18:01:
Even rustig aan riony!! Is mooi weer om dat te doen
Dat is heel moeilijk. Zit voortdurend te prakkizeren hoe ik toch ergens een schroef in kan draaien maar de geringe druk met je hand naar beneden moet ik nu echt niet gaan uitvoeren; dat vertelt mijn lichaam me duidelijk.
Was gisteravond al een stuk beter maar nu nog niet genoeg. Bij overbelasting kan je met zulk soort idiote dingen te maken krijgen als je het negeert: het wordt steeds erger.
Wel vanmorgen alle planten van alles voorzien wat ze maar wilden. Ik verwacht dat ik morgen gewoon weer mijn veters kan strikken en anders vind ik daar wel iets op. 
Ies
14-08-2025 om 11:24
Hier is het veel te druk om extra’s te doen, ben al blij als ik gewone dingen wat bijgehouden krijg. Daarbij is het flink warm hier en dan krijg ik het niet geregeld.
Lopende klusproject is ook nog lang niet klaar, wordt een lange adem.
Knutselkei
14-08-2025 om 18:13
3 keukenlades gedaan net terwijl mijn soep warm werd. Ze waren toch zo goed als leeg. Zoon is verhuisd en had in een lade zijn spullen, andere lade minder koek,chips etc dus 2 lades samen gevoegd en zit nu met een grote lege lade whahahah.