Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.

De keuken zit onder de spetters van modder of zo.

Ik wou vanmorgen een grote surculosaplant water geven, bedacht me, besloot hem in bad te doen en te inspecteren en had de natte plant nét in een zeef gezet en die zeef weer in een beslagkom op het aanrecht en me afgekeerd, of de zeef verloor zijn wankele evenwicht in de beslagkom en de plant viel om en eruit, dus een ravage van de kletsnatte modder vloog uit de pot en op de grond inclusief de plant.

2000_600c5ade8149a.jpg

Ik was al lichamelijk niet in orde dus gelaten besloot ik de boel alleen maar oppervlakkig op te ruimen en het beter te doen als alles droog was.

De plant was nog wel in orde alleen ik niet. Ik was gisteravond erg ziek en dacht vandaag nog steeds ziek te zijn maar ben toch in de loop van de dag wat opgeknapt. Alleen die keuken dus niet.

Wat ik verder nog gedaan heb is wieltjes onder een tafeltje gezet wat moeilijker klinkt dan het was en een verhoginkje onder de twee achterste poten van mijn stoel gezet. Met lijm en montagekit.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

28-07-2025 om 19:10

ik heb voor mijn vakantie een lijstje gemaakt van wat ik moet en kan doen. Daarvan zijn al gedaan: 
* Beide slaapkamers opruimen/schoonmaken
* badkamer schoonmaken
* spullen klaarzoeken voor garageverkoop
* kleding op Vinted zetten
* nieuwe bril uitzoeken

Er staat nog op:
*Schuur opruimen
* papier voor belasting invullen. 

Heb nog 2 weken vakantie, dus moet goed komen  

Knutselkei

Knutselkei

28-07-2025 om 21:00 Topicstarter

ik heb afgelopen dagen voor het weekend  veel geruimd. Nu struin ik nog een dagje door Duitsland.

Een laadje opgeruimd. En een plekje bij mijn bank waar rommeltjes lagen opgeruimd. Tijd tekort. Nou ja vooral energie tekort.
Kwam een vergeten staatslot met 7, 50 erop tegen en een briefje van 5. Dat was weer een meevaller. 

ik heb nog een volle Sinterklaas zak in de auto liggen, met opgeruimde spullen die moet ik nog naar de kringloop brengen 

Knutselkei

Knutselkei

30-07-2025 om 18:23 Topicstarter

Dag Sinterklaasje

Knutselkei

Knutselkei

30-07-2025 om 18:24 Topicstarter

Stukje van het tuinhuis opgeruimd, oud tuingereedschap gesorteerd. En de besteklade gedaan.

Auto weer eens gewassen. En prompt begint het weer te regenen.  Heb ik altijd lijkt het wel.

Knutselkei

Knutselkei

31-07-2025 om 21:11 Topicstarter

Dat heb ik met de ramen. Balen he?
Kastje in de slaapkamer leeg gemaakt bovenop. Morgen strijken.

Zak gisteren ingeleverd bij kringloopwinkel. En ik wil nog meer gaan opruimen, maar daar moet je echt de tijd voor nemen. Momenteel zit mijn hoofd best vol.

Ies

Ies

01-08-2025 om 17:03

Hier vandaag veel achterstallig poetswerk gedaan. Kom nergens aan toe momenteel. Zieke hond, veel werken, klussen. Vooral zitten verven in wat vrije momentjes laatste weken. En dan nu eindelijk weer wat gepoetst, al lijkt het druppel op gloeiende plaat. Eén verdieping goed gezogen. Doe ik niet vaak meer met robotstofzuiger. De robot zuigt niet meer zo geweldig dus tsja…
De ‘vieze’ plekjes van hond goed gepoetst, dat soort dingen. Morgen andere verdieping. En eigenlijk moeten kelder en garage ook gepoetst want nog veel klusstof. Poeh. 

Ik had weer een klusje wat niemand anders heeft: mijn accu-steelstofzuiger gaf de geest, maar ik wist dat het om een contactje ging. Het is een forse kruimelzuiger met een flink vermogen in een behuizing (waar de zuigmond, de lader en aan-uit knoppen in zitten) en het contact tussen die twee viel steeds vaker weg, totdat hij er haast definitief mee stopte.

Toen ik hem in de keuken uit elkaar trok viel de cassette op mijn blote teen en dat voel ik nu. Een blauweplekken gevoel. Hopelijk kan ik toch nog weg a.s. week anders wordt het ook zo saai.

Tenslotte ontdekte ik vier verzonken schroeven die ik niet ontdekt had als de accucassette er nog in had gezeten. Maar ook na losdraaien kon het motorgedeelte er niet uit. Tenminste niet op een voor mijn begrijpelijke manier.

Dus ik kon niet aan de achterkant van het contactje komen wat de allermakkelijkste manier zou zijn om het laadcontactje omhoog te drukken. Het maakte geen contact om op te laden, dus dan zou een aflopende zaak worden: RIP stofzuiger. Maar een klein kansje diende zich aan nadat ik al een haaknaald en de punt van een mes had verbogen om erin te kunnen loeren: ik kon een stukje plastic wegsnijden met een verhit mesje. Smelten eigenlijk, en toen kon ik het contactje door het groter gemaakte gat naar boven drukken waardoor het toen toch contact maakte.

Hij staat nu op te laden. Hij zal ook stofzuigen tenminste totdat hij leeg is, en hopelijk kan ik vaker opladen maar dat is nog onzeker en als hij verder niet meer wil moet ik een nieuwe kopen.

Onbegrijpelijk relaas maar ik moest het even kwijt, al is het alleen maar voor mijn zere teen.

PS: gaat allemaal om zwakstroom hoor dus ongevaarlijk.

Na mijn vakantie had ik energie om alle beddengoed eens uit te zoeken. We hebben nu alleen sets die we gebruiken en de rest brachten we naar de kringloop. Die neemt echter geen dekbedden aan, dus die hebben we in de textielcontainer gedaan. Ze waren sowieso kritisch, ook een eenmalig gebruikt buitenkleed en de logeermatrassen namen ze niet aan, zowel een opblaasbare als een opvouwbaar matje. Die items hebben we gratis aangeboden en die werden binnen het uur opgehaald. 

Het is weer heerlijk opgeruimd in de kasten! 

De kringloopwinkel wist te vertellen dat iedereen aan het opruimen is en dat ze vrij veel ontvangen. Dus hebben wij nog een rondje gelopen en zijn met slechts 1 bordspel weer naar buiten gekomen. Dat is netto toch een goede score voor het ontspullen. 

Ik heb vandaag de koelkast schoongemaakt, ook de deur van binnen.
De appellade was leeg, vandaar. Dus voordat er nieuwe appels zouden komen, een schone appella in de koelkast.

Morgen alle lades in de keuken uitstofferen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.