Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.

Knutselkei

Knutselkei

02-06-2025 om 15:41 Topicstarter

Zolder gestofzuigd.  nog geen 2 weken geleden ook gedaan Waar toch al die vliegjes,pluisjes,stukjes blad vandaan komen....

Grote doos paardenspulletjes ( bladen/ speeltjes/ posters/ stickers enz) naar nichtje gebracht. Kind was zo heppydepeppie.   helemaal gelukkig.  Straks weer even de zolder op om een doos uit te zoeken / op te ruimen.

Ies

Ies

04-06-2025 om 15:06

De vaatwasser schoongemaakt. Was hard nodig… Moet eigenlijk zo veel meer, maar even geen puf. 

Ies schreef op 04-06-2025 om 15:06:

De vaatwasser schoongemaakt. Was hard nodig… Moet eigenlijk zo veel meer, maar even geen puf.

Herkenbaar. 😅

Knutselkei

Knutselkei

04-06-2025 om 21:20 Topicstarter

Gisteren de plank van de borden schoon gemaakt, gewoon omdat alles in de vaatwasser stond whahhaha.
Vandaag 2 plankjes in de badkamer.

Knutselkei schreef op 04-06-2025 om 21:20:

Gisteren de plank van de borden schoon gemaakt, gewoon omdat alles in de vaatwasser stond whahhaha.
Vandaag 2 plankjes in de badkamer.

In hetzelfde genre: onze koelkast was nu vrij leeg, dus die heb ik na het eten helemaal gepoetst. Viel eigenlijk nog best mee, waardoor ik nu twijfel of ik er niet teveel tijd aan heb besteed (1,5 uur) 😆

ik heb laatst ook de koelkast schoongemaakt, geen leuk klusje maar wel voldoening

ToetieToover schreef op 31-05-2025 om 10:43:

[..]

Jazeker, ramen lappen is van mijn meest gehate klus gepromoveerd naar iets wat ik nu fluitend doe. Belangrijk zijn goede materialen, vooral een goede wisser. Ik heb er ééén van Unger, met verwisselbaar blad. Heeeeeel belangrijk. Je kunt het rubber (? siliconen?) omdraaien en daarna vervangen. Je droogt je raam in een s-vormige beweging en je haalt je trekker niet (!!) van je raam af. Kijk eens op You Tube of naar een professionele glazenwasser.

Hoe je insopt is niet zo spannend, al heb ik ook daarvoor de Unger set. En gebruik groene Dreft in je water!

De investering meer dan waard.

AK015-P1.jpg

Bedankt nog voor je tip. Ik heb de set besteld en.. ik heb zowaar streeploze ramen! Nu nog even de techniek onder de knie krijgen. Al die tijd heb ik gewoon de verkeerde ramentrekker gebruikt. 

Ik heb de tuin geveegd en onze ramen gelappen aan de binnenkant. Ik was verbaasd over de hoeveelheid zand die er toch op de tegels terecht komt.

Bovenkant van een kast opgeruimd die weer door gezinsleden volgestapeld was met spullen.

Kan niet zoveel doen want ik heb de duim van mijn hand geblesseerd toen ik iets zwaars vanuit een verkeerde hoek beetpakte. Waardoor ik de grijpbeweging niet meer goed kan uitvoeren vanwege de pijn.

Maar ik heb zuinigjes gestofzuigd voor zover het ging. Met vier vingers en soms met twee handen. Ook die (accu) stofzuiger loopt op zijn laatste krachten.

Knutselkei

Knutselkei

06-06-2025 om 18:17 Topicstarter

Balen is dat he lientje je mooie schone plekje.
Auw Riony,rustig aan hoor!

Ik heb 2 planken in de kast met de bekers etc. gedaan. Tussen het weg sjouwen van de eerste spullen/planten en klein goed in de woonkamer. De vloer komt woensdag en ik ben vanaf maandag op vakantie met dochter. 

Ies

Ies

07-06-2025 om 16:35

Hier niet heel actief maar energie level is erg laag momenteel.  
Gisteren wel een soort van bijruimte redelijk onder handen genomen. Veel rommel en rotzooi daar door elkaar en een ruimte die snel en makkelijk vervuilt. Veel klusspullen en losse troepjes, schoenen, jassen. Eindelijk eens wat winterjassen gewassen. Hoewel eindelijk… ik werk met wisseldiensten en ga op fiets dus nog niet zo lang geleden winterjas wel nog nodig. 
Ziet er weer een stuk strakker uit! Ook een aantal tassen leeggehaald en schoongemaakt etc. Flink wat ‘verloren’  spulletjes teruggevonden. 
En een vies klusje… hond kan weleens dunner poepen en heeft een flinke dichte vacht ook rond zijn poepgat…daar zat nu alles weer lekker vol en vast. Nadat het mis ging en hij vrolijk in huis poepte. Nuja, we hoeven ons iig niet te vervelen. 

Knutselkei

Knutselkei

07-06-2025 om 18:28 Topicstarter

Ies schreef op 07-06-2025 om 16:35:

Hier niet heel actief maar energie level is erg laag momenteel.
Gisteren wel een soort van bijruimte redelijk onder handen genomen. Veel rommel en rotzooi daar door elkaar en een ruimte die snel en makkelijk vervuilt. Veel klusspullen en losse troepjes, schoenen, jassen. Eindelijk eens wat winterjassen gewassen. Hoewel eindelijk… ik werk met wisseldiensten en ga op fiets dus nog niet zo lang geleden winterjas wel nog nodig.
Ziet er weer een stuk strakker uit! Ook een aantal tassen leeggehaald en schoongemaakt etc. Flink wat ‘verloren’ spulletjes teruggevonden.
En een vies klusje… hond kan weleens dunner poepen en heeft een flinke dichte vacht ook rond zijn poepgat…daar zat nu alles weer lekker vol en vast. Nadat het mis ging en hij vrolijk in huis poepte. Nuja, we hoeven ons iig niet te vervelen.

Oei Ies en met een laag energielevel is dat laatste niet de fijnste klus

Fijn he als het weer opgeruimd is.

Knutselkei

Knutselkei

07-06-2025 om 18:30 Topicstarter

De aanrecht in de garage opgeruimd en helemaal schoongemaakt. Normaal is dat mijn klus aanrecht, nu moet hij aankomende week een aantal dagen door man en zoongebruikt worden als echt aanrecht,als de nieuwe vloer er is.
Meteen daar ook opgeruimd en stof,vlok en haarvrij. Ziet er weer supernetjes uit. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.