Huis, tuin en keuken
Knutselkei
28-12-2024 om 19:02
Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.
Een topic over een klein klusje in het huishouden per dag, wat je huis langzamer steeds schoner en opgeruimder maakt. Ik heb m nu vast gestart om te oefenen
Ik heb vandaag nog geen laatje gedaan. Gisteren al wel. De keukenlade met kruiden etc. Die ziet er weer spik en span uit. Vandaag maak ik me er makkelijk af met de halkast bovenkant weer leegmaken. Netjes voor het oog.
lientje69
30-05-2025 om 19:46
In eigen huis vandaag niks gedaan maar in het klushuis heel veel. De energie voor vandaag is op helaas want ik vind het jammer dat er in eigen huis niks gebeurd is. Maar ja, kan mezelf niet in tweeën hakken.
GroenTuintje
31-05-2025 om 01:05
ik ben na 15 jaar gedumpt,
heb uit woede al zijn kleding naar zolder gesmeten waar hij nu slaapt….dus als je dat opruimen noemt
Ambra
31-05-2025 om 01:17
GroenTuintje schreef op 31-05-2025 om 01:05:
ik ben na 15 jaar gedumpt,
heb uit woede al zijn kleding naar zolder gesmeten waar hij nu slaapt….dus als je dat opruimen noemt
Wat ontzettend akelig! Dit is niet het juiste topic maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen!
GroenTuintje
31-05-2025 om 01:17
Ambra schreef op 31-05-2025 om 01:17:
[..]
Wat ontzettend akelig! Dit is niet het juiste topic maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen!
Ik weet het.. ik kan niet slapen en voel me enorm eenzaam.
FaithfulDuck87
31-05-2025 om 01:19
GroenTuintje schreef op 31-05-2025 om 01:17:
[..]
oh, wat kaauutteee Groentuintje. Had hem naar buiten gegooid met zijn kleding
Ambra
31-05-2025 om 01:22
GroenTuintje schreef op 31-05-2025 om 01:17:
[..]
Ik ben ook op Viva, zag je daar posten. Nog wakker? We kunnen even overstappen naar napraat..
GroenTuintje
31-05-2025 om 01:33
Friezinnetje schreef op 31-05-2025 om 01:19:
[..]
oh, wat kaauutteee Groentuintje. Had hem naar buiten gegooid met zijn kleding
Ja liefst wel… wat een kl-*jo…
Herfstappeltaart
31-05-2025 om 08:03
Wat zijn jullie toch allemaal goed bezig. Hier loopt het voor geen meter. Ik heb de afgelopen maanden echt alleen maar het hoofd boven water gehouden (wassen, koken, boodschappen, puur de basics). Ik heb een paar dagen onverwacht in het ziekenhuis gelegen met daarna thuis verder opknappen met nogal wat nacontrole-bezoeken aan artsen en wat pijn. Daarna een paar dagen op vakantie in NL en nu moet ik ècht de schade gaan inhalen. Wish me luck 🤞.
Knutselkei
31-05-2025 om 08:35
Herfstappeltaart, herstellen is ook een klus 
Nu weer langzaam met een klein plekje beginnen. Dan wordt t vanzelf weer zo netjes als je wil.
thinkso
31-05-2025 om 09:56
Groentuintje hopelijk heb je nog wat kunnen slapen. Sterkte!
Ik had gisteravond geen zin in televisie kijken dus ben met de koelkast begonnen. Die kan ook snel vies worden. Ik merk wel dat het bijhouden best wat discipline vergt.. Ik heb nu soms het gevoel de hele dag aan het schoonmaken te zijn.
Hebben jullie nog ideeën voor ramen lappen? Ik kan dat dus nooit streeploos.
GroenTuintje
31-05-2025 om 10:08
ik heb intotaal 3/4 uur geslapen, niet veel dus
Ik blijf jullie volgen. Ik had trouwens eergisteren 1 vd kinderkamers opgeruimd, dat voelde heel fijn
ToetieToover
31-05-2025 om 10:43
thinkso schreef op 31-05-2025 om 09:56:
Groentuintje hopelijk heb je nog wat kunnen slapen. Sterkte!
Ik had gisteravond geen zin in televisie kijken dus ben met de koelkast begonnen. Die kan ook snel vies worden. Ik merk wel dat het bijhouden best wat discipline vergt.. Ik heb nu soms het gevoel de hele dag aan het schoonmaken te zijn.
Hebben jullie nog ideeën voor ramen lappen? Ik kan dat dus nooit streeploos.
Jazeker, ramen lappen is van mijn meest gehate klus gepromoveerd naar iets wat ik nu fluitend doe. Belangrijk zijn goede materialen, vooral een goede wisser. Ik heb er ééén van Unger, met verwisselbaar blad. Heeeeeel belangrijk. Je kunt het rubber (? siliconen?) omdraaien en daarna vervangen. Je droogt je raam in een s-vormige beweging en je haalt je trekker niet (!!) van je raam af. Kijk eens op You Tube of naar een professionele glazenwasser.
Hoe je insopt is niet zo spannend, al heb ik ook daarvoor de Unger set. En gebruik groene Dreft in je water!
De investering meer dan waard.

ToetieToover
31-05-2025 om 10:53
GroenTuintje schreef op 31-05-2025 om 10:08:
ik heb intotaal 3/4 uur geslapen, niet veel dus
Ik blijf jullie volgen. Ik had trouwens eergisteren 1 vd kinderkamers opgeruimd, dat voelde heel fijn
Hey…