Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

HOG - kletstopic

Huishoudelijk Ontwijkend Gedrag - kletstopic voor alle huishoud haters.

Hou elkaar hier aan de praat zodat we het huishouden kunnen ontwijken. 


Sophia_! schreef op 30-09-2021 om 15:39:

Hoe en waar hangen jullie je was op? Ik heb zo'n rekje aan de deur hangen, maar dat is echt irritant. Ik was aan het rondneuzen voor een wastoren/staand wasrek. Zou dat wat zijn?

Ik heb 2 van die deurrektje aan het hek bij het trapgat van de zolder hangen. Eentje voor de was (dekbedovertrekken, de grote handdoeken én hangen zo niet in de weg, meestal hangen ze er dus ook 2 weken of tot ik ze echt nodig heb) en de andere wordt vochtige/vieze sportkleding. 

En een droogtoren voor de rest. Het idee was, dat als hij leeg was, ik hem inklapte en weg zette. Doe ik nooit want haal de was er pas vanaf als de nieuwe was erop moet.

_melon schreef op 01-10-2021 om 10:18:

[..]

Het kwam via Euroclix, idd van een enquête. Had vandaag de vervolg vragenlijst.

Oh dus toch.

Ik kreeg laatst een koelkastermometer in de bus, stond op het briefje gelukkig wel dat het voor een enquete was.

Sophia_! schreef op 30-09-2021 om 15:39:

Hoe en waar hangen jullie je was op? Ik heb zo'n rekje aan de deur hangen, maar dat is echt irritant. Ik was aan het rondneuzen voor een wastoren/staand wasrek. Zou dat wat zijn?

Sinds kort heb ik ook een wastoren, blokker eigen merk (Macarena of zo heet het type, vond het zo'n aparte naam)

Qua ruimte is het beter dan een X rekje, maar de draden zitten stuk dichter op elkaar en daardoor duurt het wel langer voordat de was droog is. Nu vind ik dat geen ramp maar ik moest er wel aan wennen. Ik heb in de garage nog een x rekje met uitklap zijkanten van Leifheit staan maar die gebruik ik vooral in de zomer voor buiten. Nu wordt ie door man gebruikt om zijn natte sportkleding en handdoeken in uit te hangen voordat ze mee in de was gaan.


Overigens dacht ik ook, ik ga het rek inklappen als ik het niet gebruik maar ook ik haal de was er pas af als er nieuwe op moet en is het dus nog niet ingeklapt geweest....

Sophia_! schreef op 21-10-2021 om 11:58:

Ik heb nog steeds vakantie, dus voer ook niet veel uit. Heerlijk lui! De ultieme HoGger ben ik 😂

Goed bezig, lekker hoor!!!

Ik was trouwens net als Bakblik zomaar eens wat aan het rondstruinen op dit forum, en nieuwsgierig wat HOG betekende. Soggen kende ik wel al, maar ik blijk dus in beide zeer bedreven

Vandaag heb ik trouwens al een hoop gedaan, dus ik vind het prima te verdedigen dat ik het opvouwen en opruimen van de was, en het opmaken van het bed (dat ik heb afgehaald en gewassen en nu in de droger zit) aan mijn man mag overlaten. Of morgen doe (oke bed moet wel echt straks maar het is ook de afspraak dat hij het opmaakt)

Kwam hier toevallig weer eens kijken, zag nieuwe berichten. 😊
Blijkt dat we op dit ogenblik hier thuis heel erg hoggen (ik) en soggen (de puber en de jongvolwassene)
Bij de kinders staat de eerste week met tentamens/ schoolexamens voor de deur. Leuk gepland zo na de herfstvakantie maar dat terzijde. 
De student heeft nog een vragenuur op zoom, dus trekt de stekker van mijn stofzuiger eruit. Dus ik moet even hoggen. Beetje breien, even forummen.
De puber moet een samenvatting maken maar sogt behoorlijk door steeds maar weer zijn kamer uit te komen,  mam heb je nog van die correctierollers in de voorraad? Mam wanneer gaan we eten? Mam ik wil wat aan zus vragen, wanneer is die zoom klaar? 
Als de zon dan klaar is moet er geprint worden,  Mahaham, HELP het papier is op!  Ik ben al sinds 9.30 bezig en ik heb 3 slaapkamers en 2 trappen gedaan. 

Voor was heb ik trouwens iets ideaals. ik heb zo'n hekje om het trapgat op zolder. 
Man heeft daar 12 schroefogen in gedraaid en aan de muur en bak gemaakt met ook 12 ogen.  Tussen die ogen heb ik lijnen gespannen (van die stevige met metalen kern) 12 keer 1,20 meter en dan zet ik voor het hekje en ventilator aan om de was steeds van drie lucht te voorzien. Klein spul hangt daar te hangen tot het nodig is/ de volgende was moet hangen.  Beddengoed moet ik weghalen, omdat dochter daarin verstrikt raakt als ze in de nacht en keer naar het toilet moet.  
Misschien is deze suggestie niet zo goed voor de hardcore hog-er.😂

HOG is gewoon de evolueerde vorm van SOG. En, nog beter, kan gebruikt worden naast WOG!

Bakblik, mijn moeder had vroeger een soort ophangsysteem boven het trapgat. Dat kon je van de ene kant naar de andere kant trekken. Dan alles ophangen en als alles eraf was, haalde je het los en rolden de lijnen weer op. Daar hadden we geen zolder, dus dat was het trapgat naar de slaapkamers. Dus geen loze ruimte voor de was. In de badkamer ook een soort rek dat je naar beneden klapte. Alleen voor dat gebruik aan ruimte wilde ik een huis met een etage, kun je het in ieder geval in het trapgat hangen.

_melon

_melon

21-10-2021 om 13:40 Topicstarter

Vandaag half HOG. Heb gisteren veel gedaan, dus kan het vandaag af met 2 wasjes en stofzuigen.

_melon schreef op 21-10-2021 om 13:40:

Vandaag half HOG. Heb gisteren veel gedaan, dus kan het vandaag af met 2 wasjes en stofzuigen.

Dat zijn volgens mijn 2 (!!) niet hog-dagen hoor!!

_melon

_melon

21-10-2021 om 13:44 Topicstarter

Zusterclivia schreef op 21-10-2021 om 13:41:

[..]

Dat zijn volgens mijn 2 (!!) niet hog-dagen hoor!!

Gisteren was zeker geen HOG dag idd. Vandaag kan ik het daarom half ontwijken.

Deze was moet wel echt. Werkkleding. 

Dankzij zusterclivia hog ik nu nog beter. Heb een schoonmaakster geregeld
Die ging als een tornado door mijn huis en had het in 2 uur gepoetst. Geen idee hoe iemand dat kan. Oké, het kan nog wel wat grondiger, maar het begin is er.

Om ook op gebied van HOG toekomstbestendig te zijn: het is tijd voor een nieuwe badkamer. Wat moet ik kiezen om ervoor te zorgen dat het zo min mogelijk moeite kost om schoon te houden? 

Lekker bezig!

Ik zou voor grote tegels gaan in bijvoorbeeld de douchcabine. Want kleine tegels = meer voegen, is meer vieze voegen. Als je na elk gebruik een wisser over de tegels haalt, heb je ook minder kalkaanslag.
En ik begreep dat een goot ipv een putje geen aanrader is qua schoonmaken.

Donkere voegen bij donkere vloertegels help ook denk ik. Ik haat voegen!

Ik zeg: gietvloer en gladde muren.

Dat klinkt hemels. Ben alleen bang dat mijn keuken die ook vervangen moet worden dan wel heel lang op zich gaat laten wachten.

Wordt er niet meer geHOGd hier ? Of zijn jullie zo druk met HOGgen dat er nieteens geforumd wordt?

_melon

_melon

01-11-2021 om 12:39 Topicstarter

Hobbelster schreef op 01-11-2021 om 12:28:

Wordt er niet meer geHOGd hier ? Of zijn jullie zo druk met HOGgen dat er nieteens geforumd wordt?

FOG heb je dan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.