Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

HOG - kletstopic

Huishoudelijk Ontwijkend Gedrag - kletstopic voor alle huishoud haters.

Hou elkaar hier aan de praat zodat we het huishouden kunnen ontwijken. 


Sophia_! schreef op 30-09-2021 om 14:36:

nog meer Hoggers? Ik heb nog niks uitgevoerd vandaag, behalve 1 was aangezet vanmorgen. Die moet ik nog steeds gaan ophangen, maar ik krijg mezelf niet van de bank gesleept.

Oh verschrikkelijk is het vandaag.. heb mezelf net een schop onder mijn kont gegeven en die was opgehangen, nieuwe was erin gedaan. Bedden verschoond.

Nu MOET de kattenbak nog (wat een pleuristaak) en dan verdien ik van mezelf een kop thee en wafel. En even een paar hoofdstukken lezen. Mijn hoofd moet echt even leeg.

En dan moet ik eigenlijk ook nog twee uurtjes werken.... zucht. 

_melon schreef op 30-09-2021 om 14:51:

[..]

Haha precies dit!

En baby is niet helemaal lekker dus heb een jankend blok aan m'n been erbij vandaag. Gezellig.

Oh nee germ. Beterschap voor de kleine! (En succes voor jou  

_melon schreef op 30-09-2021 om 14:51:

[..]

Haha precies dit!

En baby is niet helemaal lekker dus heb een jankend blok aan m'n been erbij vandaag. Gezellig.

Tja dat is nou eenmaal een hele geldige reden om te gaan HOGen. Sterkte met de kleine.

Ik heb net de wasmachine aangezet. Wilde eigenlijk energieleveranciers vergelijken. Ons contract loopt bijna af. Weet alleen het wachtwoord niet meer dus kan het jaarverbruik niet inzien. Dus dan maar niet. Ik had met mijzelf afgesproken dat ik vandaag de kledingkamer ging opruimen en kleding ga uitzoeken. Maar dat is mij echt te veel werk en heb er ook gewoon geen zin in. 

Ga nu dus maar een beetje rondhangen op het forum en met een theetje en chocolade op de bank Netflix en. 

Sophia_!

Sophia_!

30-09-2021 om 15:30

_melon schreef op 30-09-2021 om 14:51:

[..]

Haha precies dit!

En baby is niet helemaal lekker dus heb een jankend blok aan m'n been erbij vandaag. Gezellig.

Beterschap! Ik doe liever nog huishouden dan een jankend blok baby   

Sophia_!

Sophia_!

30-09-2021 om 15:34

ik heb toch ook de was maar even opgehangen (klusje van niks natuurlijk 🤫). Ik volg jullie voorbeeld: pot thee, wat lekkers en Netflix, dat heb ik wel weer verdiend 😁

Sophia_!

Sophia_!

30-09-2021 om 15:39

Hoe en waar hangen jullie je was op? Ik heb zo'n rekje aan de deur hangen,  maar dat is echt irritant. Ik was aan het rondneuzen voor een wastoren/staand wasrek. Zou dat wat zijn? 

_melon

_melon

30-09-2021 om 15:46 Topicstarter

Sophia_! schreef op 30-09-2021 om 15:30:

[..]

Beterschap! Ik doe liever nog huishouden dan een jankend blok baby

Ik ook, maar BOG is een beetje zielig 

Sophia_!

Sophia_!

30-09-2021 om 15:51

_melon schreef op 30-09-2021 om 15:46:

[..]

Ik ook, maar BOG is een beetje zielig

Sophia_! schreef op 30-09-2021 om 15:39:

Hoe en waar hangen jullie je was op? Ik heb zo'n rekje aan de deur hangen, maar dat is echt irritant. Ik was aan het rondneuzen voor een wastoren/staand wasrek. Zou dat wat zijn?

Ik heb een staand wasrek. Als ik hem nodig ben zet ik hem op de logeerkamer. Deur dicht en de was kan daar prima hangen totdat ik het rek weer nodig ben dan is het mooi uit het zicht.

Beddengoed doe ik wel in de droger. Dat past niet op mijn rek. Misschien wel op een toren. 

Na gisteren en vandaag goed huishoudelijk bezig te zijn geweest vond ik het wel even mooi geweest. Pot thee op de bank en dit forum verder verkennen dan alleen de topics waar ik actief meeschrijf/interesse in heb.
Door een foute klik kwam ik hier terecht, ik had het nog nooit geopend, want de titel zei me niet zoveel. Ik heb mij in grote lijnen door alle pagina's heen gewerkt en heb hier en daar smakelijk gelachen. Voor mijn gedrag van afgelopen maandag (ja straks, straks ga ik wel die was ophangen, kan ook nog na het eten.....) is dus een topic.

Ik heb sinds corona is begonnen wel min of meer de boel bijgehouden maar grote klussen zijn ernstig geHOGd. Als man thuis werkt, in een hoekje van de slaapkamer omringt door kledingkasten, kan ik niet mijn kledingkast opruimen. De plank die dienstdoet als bureau staat dan helemaal vol met computer, extra licht en allerlei kleine onderdeeltjes waar hij iets mee moet. Vandaag mocht hij een dagje naar kantoor dus ik heb de stofzuiger er van boven naar bendeden door geslingerd en de badkamer gesopt. Over 15 minuten moet ik gaan koken, vroege eters ivm training. Nu nog even HOG-en.

Wat leuk Bakblik dat je dit topic ook gevonden hebt !
Ik heb nu even geen tijd om verder inhoudelijk te reageren op je bericht, want: te veel HOG gedaan voor vandaag! Nu is het tijd om te gaan koken

_melon

_melon

01-10-2021 om 10:18 Topicstarter

Zusterclivia schreef op 23-09-2021 om 10:48:

[..]

Zo'n bakje voor de pasta, rijst ed? Die heb ik ook en ik vind hem ideaal! Alleen vaak is 1 persoon bij mij voor 2 keer. Toen ik nog samenwoonde dacht ik dat het altijd veel te veel was. Bleek dat partner er altijd iets extra in gooide, want het leek zo weinig.

Misschien toch ergens gewonnen? Cadeautje van iemand anders?

Het kwam via Euroclix, idd van een enquête. Had vandaag de vervolg vragenlijst. 

Hoe gaat het bij jullie? 

Ik heb net bij het uitruimen van de vaatwasser een schaaltje kapot laten vallen. En omdat ik toch moest stofzuigen maar meteen even de woonkamer met de Franse slag meegepakt.

Ik moet eigenlijk ook een was doen. Maar als ik dat ga doen moet ik ook een was weg vouwen anders kan ik de natte was niet ophangen. En eigenlijk vind ik de was opvouwen en opruimen net te veel werk. Dus zit nog met het dilemma wel of geen was doen... 

Sophia_!

Sophia_!

21-10-2021 om 11:55

Natuurlijk niet de was doen! Morgen is er weer een dag 😁

Sophia_!

Sophia_!

21-10-2021 om 11:58

Ik heb nog steeds vakantie,  dus voer ook niet veel uit. Heerlijk lui! De ultieme HoGger ben ik 😂

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.