Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

23-02-2022 om 21:39

Hoeveel is jouw WOZ waarde gestegen?

Ik keek net even op www.wozwaardeloket.nl en schrok me rot van de verhoging. Verschil tussen peildatum 2020 en 2021 is 11,8%. 

Hoeveel scheelt het bij jullie?


Poeh ik heb meteen gekeken. Onze is gestegen met bijna 10 procent. Maar als ik zo even naar 2 buren kijk zijn die nog meer gestegen procentueel dan wij. (Wij hebben gekocht eind 2019 waardoor onze woning vorig jaar hoger was dan die van de buren)

Bijna 6% maar wij waren vorig jaar degenen met de mega stijging (huis gekocht 2019)
Ach ja je doet er niks aan hè. 

Hier 24,3% gestegen, echt bizar. Een ton gestegen in een jaar. 

We gaan voor het eerst kijken of we bezwaar aan kunnen tekenen. 
Lastige is dat de taxatiewaarde net bekend is en deze hoger ligt dan de woz waarde van nu. Het is dus niet eens een gekke woz waarde, maar de stijging tov vorig jaar is een ton..Daarvoor stegen we tussen de 15.000 en 35.000 per jaar vanaf 2014, dit is wel echt een uitschieter.. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

23-02-2022 om 21:53

Vorig jaar was het bedrag met ruim 85 duizend gestegen, daar heb ik bezwaar tegen gemaakt en een verlaging gekregen. Maar ik denk niet dat dit me weer zal lukken.

Chantilly21_2 schreef op 23-02-2022 om 21:51:

Hier 24,3% gestegen, echt bizar. We gaan voor het eerst kijken of we bezwaar aan kunnen tekenen.
Lastige is dat de taxatiewaarde net bekend is en deze hoger ligt dan de woz waarde van nu. Het is dus niet eens een gekke woz waarde, maar de stijging tov vorig jaar is een ton..

Wij hebben vorige jaar bezwaar aangetekend omdat wij veel meer stegen dan de buren maar is afgewezen omdat ze verkoopprijs hebben gehanteerd.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

23-02-2022 om 21:55

Hobbelster schreef op 23-02-2022 om 21:49:

Bijna 6% maar wij waren vorig jaar degenen met de mega stijging (huis gekocht 2019)
Ach ja je doet er niks aan hè.

Ik probeer toch wel ieder jaar bezwaar te maken. Moet nog even de taxatie afwachten en zien welke referentiepanden ze hebben gebruikt. De laatste keer stond er eentje tussen met een lel van een tuin en een garage. Dat heb ik allemaal niet. Wel een tuin, geen lel.

Due-scimmie schreef op 23-02-2022 om 21:54:

[..]

Wij hebben vorige jaar bezwaar aangetekend omdat wij veel meer stegen dan de buren maar is afgewezen omdat ze verkoopprijs hebben gehanteerd.

Hier hebben we laten taxeren ivm onze oversluiting van hypotheek, verkoopprijs is hier geen sprake van, maar dan zou de waarde nog wel hoger zijn.. 

De huizen waarmee we worden vergeleken passen wel in het plaatje met hogere bedragen, maar niet geschoten is altijd mis, ik ga de huizen in de vergelijking goed nalopen, misschien kunnen we er toch wat mee. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

23-02-2022 om 21:58

Chantilly21_2 schreef op 23-02-2022 om 21:51:

Hier 24,3% gestegen, echt bizar. Een ton gestegen in een jaar.

We gaan voor het eerst kijken of we bezwaar aan kunnen tekenen.
Lastige is dat de taxatiewaarde net bekend is en deze hoger ligt dan de woz waarde van nu. Het is dus niet eens een gekke woz waarde, maar de stijging tov vorig jaar is een ton..Daarvoor stegen we tussen de 15.000 en 35.000 per jaar vanaf 2014, dit is wel echt een uitschieter..

Dat heb ik ook zo. Tot 2019, vanaf dat jaar gaat met heel grote bedragen omhoog.

Als je bezwaar gaat maken, gewoon even bellen. Meestal kun je het telefonisch wel regelen. Via de papieren weg gaat alles heel traag.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

23-02-2022 om 22:02

ik vergeleek het 's met de buren, maar we hebben allemaal een verschillende woz waarde. Ook raar, alle huizen zijn hetzelfde en iedereen woont hier al heel lang, dus van verkoopprijzen is geen sprake. Waar ligt dat aan? 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

23-02-2022 om 22:03

Peen schreef op 23-02-2022 om 22:02:

ik vergeleek het 's met de buren, maar we hebben allemaal een verschillende woz waarde. Ook raar, alle huizen zijn hetzelfde en iedereen woont hier al heel lang, dus van verkoopprijzen is geen sprake. Waar ligt dat aan?

Aankoopdatum, hoe dichterbij, hoe nieuwer alles is, zoals keuken en badkamer. Ze gaan er vanuit dat iedereen hun huis "als nieuw" maakt na aankoop. Ook de staat van onderhoud telt mee. 

Dit jaar maar 6,0% en vorig jaar viel het ook mee, maar de vijf jaren daarvoor steeds absurd veel. Ik woon in Amsterdam.

De verkoopprijzen stijgen hier enorm maar mijn woz-waarde maar 1,17% ja 1 niet 11. 

ScarceKudu74

ScarceKudu74

23-02-2022 om 22:10

Tickel schreef op 23-02-2022 om 22:03:

[..]

Aankoopdatum, hoe dichterbij, hoe nieuwer alles is, zoals keuken en badkamer. Ze gaan er vanuit dat iedereen hun huis "als nieuw" maakt na aankoop. Ook de staat van onderhoud telt mee.

Ah oké, dank je 👍

Bij ons is ie lager! 
nu is onze woz-waarde de 3 jaren daarvoor bijna 2 ton hoger geworden, dus dat ie nu lager is, is onverwacht, maar niet te betreuren. 

Ca. 11%.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.