Huis, tuin en keuken
Springtouw
06-07-2025 om 15:04
Hoe zien jullie slaapkamers eruit?
Mijn slaapkamer is erg rommelige en niet gezellig. Binnenkort kan ik alle spullen die er nood gedwongen staan, ergens anders heen. Dus ik wil het een kleine makeover geven. Kan wel wat inspiratie gebruiken.
Dus hoe zien jullie slaapkamers eruit?
Ysenda
06-07-2025 om 17:04
ik slaap onder de hanebalken van. Zoldertje van op het hoogste punt 170 hoog bereikbaar via een ladder. Daar staat een op maat gemaakt bed. De enige muur die er is is olijfgroen. De dakpannen en balken zijn wit.
Mijn kast en buro staan een verdieping lager.
Dorestad
06-07-2025 om 17:04
2 groene muren en 2 beige muren. Vanuit mijn zwarte boxspring kijk ik uit op een groot abstract schilderij met meerdere kleuren waaronder groen en grijs. Gordijnen bijpassend. Zwarte kledingkast, zwarte nachtkastjes, zwarte kastjes voor schoenen. Het klinkt donker wanneer ik het zo opschrijf, dat is het echter niet. Airconditioning. Géén rommel op de grond. Makkelijk schoon te houden. Eega hangt zijn kleding altijd in zijn werkkamer. Daar kleedt hij zich 's morgens ook aan omdat ik dan nog slaap.
rionyriony
06-07-2025 om 17:06
Ik heb een grote slaapkamer en een kleine. De grote is een logeer/studie/hobbykamer geworden. De kleine is in gebruik als slaapkamer.
Niets bijzonders; aanvankelijk had ik gebroken wit, en na veel kleuren te hebben geprobeerd, is één van de langere wanden zwart behangen (linnenbehang). De vloer is van zandkleurig kamerbreed tapijt. Behalve het zwarte ledikant, met spijlen en een medium matras, staan er twee witte open kasten die van binnen verlicht zijn.
Alles staat vol met planten: twee bomen (ficus benjamina), er staat het e.e.a aan planten in en op de kasten. Een Ficus moclame, een grote hangmaranta (tiengebodenplant). Op het bed een helder donkerblauwe fluwelen deken en daarop ook helaas varens die maar niet van wijken weten.
Er staat ook een spiegelkast in. Een schuifkast geheel van spiegel.
Oh ja, en meerdere lampen op een schakeldoos. Shoji lampen om naar te staren tijdens het in slaap vallen, lantaarns, lichtbolletjes. En het hangt ook nog eens vol met schilderijen; zelf gemaakt alles. Nogal eh, Japans dus.
DeOnbekende
06-07-2025 om 18:05
Eén korte muur en de lange muur waartegen het bed staat zijn donkerblauw, en het frame van de boxspring heb ik in dezelfde kleur geschilderd zodat deze doorloopt in de muur. Boven het bed natuurlijk houten planken en er staat een hoge, houten kast die ik tweedehands heb gekocht en verbouwd zodat er wat open vakken in zitten. De rest van de muren en het plafond zijn beige-achtig, een paar tinten lichter maar dezelfde kleurfamilie als het hout tegen de andere muren.
Verder geen rommel of tv, ik hou van rust in de slaapkamer 
Ambra
06-07-2025 om 18:24
1 hele hoge muur met koperkleurig behang, 1 muur met grote zelfgebouwde wand met nissen met dat behang erin. Kastenwand egaal licht, muur tegenover bed bijna zwart.
Zwart kastje met koperkleurige lamp en koffieapparaat.
Tegen 1 muur komen zwarte lijsten met zwart- wit foto's, ook tot op 4,5 meter hoogte.
Alleen de oude stoel van mijn ouders ( Gispen jaren 60) moet nog een make- over.
Het is niet echt een standaard slaapkamer geworden 
Marty1984
06-07-2025 om 18:25
Muren en plafond wit. Bed en nachtkastjes zwart.
2 bruine houten kisten. 1 lichtbruine lage kast. 1 Spaanse antieke geërfde hoge kast.
Grijze gordijnen. Grijze vloer. Marokkaanse lamp tegen het plafond. 2 Ikea-lampjes op de nachtkastjes. 1 oud zwart versleten geërfd zeteltje waar de kat ooit in lag.
Op de houten kisten - aan weerzijden van het bed - liggen altijd boeken en tijdschriften.
De kamer is niet afgesloten.
De helft van de 4de muur is open en komt uit in de dressing.
Muren en plafond ook wit. Aan weerzijdes lichtbruine ingebouwde kasten.
De dressing loopt weer naar de badkamer.
We komen ook binnen via de dressing*.
Ofwel draai je links en sta je in de slaapkamer, ofwel loop je door de dressing naar de badkamer.
De deur van de dressing-gang is lelijk. Die wil ik ooit een andere kleur geven.
Ik zoek alleen al 13 jaar de juiste kleur.
Net zoals de deur dressing-badkamer.
*Dat ding heeft echt wel de grootte van een doorsnee kinderkamer. En is in sommige huizen in de wijk - allemaal soortgelijke huizen - ook gewoon een extra slaapkamer.
Loulou39
06-07-2025 om 18:31
Springtouw schreef op 06-07-2025 om 15:37:
[..]
Dit klinkt ook lekker rustig. Zelf twijfel ik vooral over de kleuren. Ga ik voor een mooie pastel kleur. Of ga ik voor blauw/groen.
Je kunt ook combineren. Ik heb alles in lichte kleuren, maar wel donkerblauwe gordijnen (die verduisteren ook fijn). Mijn ramen zijn van bijna plafond tot op de grond en ik heb de gordijnen net iets langer door laten lopen.
Ik weet niet welke tint blauw/groen je mooi vindt. Ik vind heel donkerblauw altijd heel stijlvol staan. Dan kun je bijvoorbeeld de muur achter je bedhoofd donkerblauw doen en dan fris wit beddengoed.
Maar ik vind, helemaal in de zomer, pastel ook heel mooi. Met een witte basis zodat het wel wat neutraler blijft. Bijvoorbeeld één of twee muren in dezelfde zachte tint en dan wisselen met dekbedhoezen.
Ik kijk zelf vaak op Pinterest, misschien kun je daar ook ideeën op doen.
En een muur is zo geverfd: tapen, kwasten/rollen, opruimen. Een muur van ongeveer 4 meter breed, heb ik in ongeveer twee uurtjes gedaan, inclusief opruimen.
Of je neemt wat testers mee van de bouwmarkt, al vind ik dat zelf vaak wat saaie kleuren. Dan verf je blokken op je muur om te kijken wat je het mooiste vindt.
MRI
06-07-2025 om 18:46
Ik heb een totaal donkerblauwe slaapkamer met gouden elementen. Zoiets als dit:

(dit is dus niet mijn slaapkamer maar lijkt er erg op) In plaats van de planten heb ik een schilderij met 3D gouden vlinders. Mijn vloer is ook blauw
Herfstappeltaart
06-07-2025 om 18:47
MRI schreef op 06-07-2025 om 18:46:
(dit is dus niet mijn slaapkamer maar lijkt er erg op) In plaats van de planten heb ik gouden vlinders. Mijn vloer is ook blauw
Wauw!!. Bijna koninklijk. Mooi hoor.
Loulou39
06-07-2025 om 18:53
(dit is dus niet mijn slaapkamer maar lijkt er erg op) In plaats van de planten heb ik een schilderij met 3D gouden vlinders. Mijn vloer is ook blauw
Mooi!!!!
Voor mij zou het wat te donker zijn, alles inclusief vloer, maar ik vind het echt prachtig.
MRI
06-07-2025 om 19:09
Herfstappeltaart schreef op 06-07-2025 om 18:57:
Ja voor mij ook te donker, maar mooi is het wel!
Ja het is donker, zeker. Dat heeft als voordeel dat je elk uur van de dag diep kan slapen en als nadeel dat je muggen niet kan vinden.
Springtouw
06-07-2025 om 19:09
Wauw, dat is mooi
Herfstappeltaart
06-07-2025 om 19:11
MRI schreef op 06-07-2025 om 19:09:
[..]
Ja het is donker, zeker. Dat heeft als voordeel dat je elk uur van de dag diep kan slapen en als nadeel dat je muggen niet kan vinden.
Ach ja, muggen zijn mij ook altijd te snel af hoor
. Gelukkig hebben we overal horren, maar dan nog komen ze soms mee door de voordeur.
Springtouw
06-07-2025 om 19:18
Moet toegeven dat ik slecht ben met combineren.
Al heb ik wel mooie zwarte meubels, deze ga ik niet vervangen.
Maar er hangen nu nog amberkleurige gordijnen van de vorige bewoners.
Zal het nooit zelf uitgekozen hebben, maar het is wel tof. Geen idee of ik ze vervang of ga houden.
Volgende weekend maar even langs de winkels.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.