Huis, tuin en keuken
Springtouw
06-07-2025 om 15:04
Hoe zien jullie slaapkamers eruit?
Mijn slaapkamer is erg rommelige en niet gezellig. Binnenkort kan ik alle spullen die er nood gedwongen staan, ergens anders heen. Dus ik wil het een kleine makeover geven. Kan wel wat inspiratie gebruiken.
Dus hoe zien jullie slaapkamers eruit?
FaithfulDuck87
06-07-2025 om 15:19
wanden allemaal wit, behalve de muur achter het bed, die is diepblauw. Hoofdbord is een oude deur, die ongeverfd is. Donkerblauwe rolgordijnen, stoel in de hoek voor wat kleding erop te leggen en een grote staande spiegel. Inbouwkast met schuifdeuren in het wit.
Hoofdbord beetje dit idee.

Herfstappeltaart
06-07-2025 om 15:26
Toevallig gaat onze slaapkamer volgende week worden opgeknapt. We gaan behangen met glasvezelbehang wat achter het bed licht/lentegroen geverfd gaat worden. De gordijnen hebben een zachte camelkleur en op de grond komt wit(achtig) laminaat. De rest van de muren worden wit. Er staat een ouderwets grenen bed, een lelijke licht-houtkleur kledingkast (van Praxis van jaren geleden), die blijft helaas. Er staat ook nog een antiek grenen keukentafeltje met lade en gedraaide pootjes, met daarop een t.v.
Verder een grenen boekenkast met al mijn kookboeken erin. En een creme ladenkastje.
Springtouw
06-07-2025 om 15:26
Friezinnetje schreef op 06-07-2025 om 15:19:
wanden allemaal wit, behalve de muur achter het bed, die is diepblauw. Hoofdbord is een oude deur, die ongeverfd is. Donkerblauwe rolgordijnen, stoel in de hoek voor wat kleding erop te leggen en een grote staande spiegel. Inbouwkast met schuifdeuren in het wit.
Hoofdbord beetje dit idee.
Mooi, wat een leuk idee met die oude deur
Loulou39
06-07-2025 om 15:34
Witte muren en twee muren heel lichtroze, bijna niet zichtbaar, maar wel net even dat tintje. Wit bed, witte rolgordijnen, donkerblauwe gordijnen.
Houten nachtkastjes met retro ventilator en retro lampjes.
Dekbedovertrekken waren donkerblauw, maar heb nu zachtroze linnen dekbedhoezen gekocht. Die wissel ik af met witte dekbedhoezen.
Grote inloopkast met drie Ikea Paxkasten. Hier staat ook af en toe een wasrek verdekt opgesteld.
En het is netjes, ik hou niet van troep en al helemaal niet in de slaapkamer.
Springtouw
06-07-2025 om 15:35
Herfstappeltaart schreef op 06-07-2025 om 15:26:
Toevallig gaat onze slaapkamer volgende week worden opgeknapt. We gaan behangen met glasvezelbehang wat achter het bed licht/lentegroen geverfd gaat worden. De gordijnen hebben een zachte camelkleur en op de grond komt wit(achtig) laminaat. De rest van de muren worden wit. Er staat een ouderwets grenen bed, een lelijke licht-houtkleur kledingkast (van Praxis van jaren geleden), die blijft helaas. Er staat ook nog een antiek grenen keukentafeltje met lade en gedraaide pootjes, met daarop een t.v.
Verder een grenen boekenkast met al mijn kookboeken erin. En een creme ladenkastje.
Mijn meubels laat ik voor wat het is. Misschien alleen het ladenkast eruit, vervangen voor een lage vitrinekast waar mijn lego in past. Die kleur van het behang klinkt mooi
Springtouw
06-07-2025 om 15:37
Loulou39 schreef op 06-07-2025 om 15:34:
Witte muren en twee muren heel lichtroze, bijna niet zichtbaar, maar wel net even dat tintje. Wit bed, witte rolgordijnen, donkerblauwe gordijnen.
Houten nachtkastjes met retro ventilator en retro lampjes.
Dekbedovertrekken waren donkerblauw, maar heb nu zachtroze linnen dekbedhoezen gekocht. Die wissel ik af met witte dekbedhoezen.
Grote inloopkast met drie Ikea Paxkasten. Hier staat ook af en toe een wasrek verdekt opgesteld.
En het is netjes, ik hou niet van troep en al helemaal niet in de slaapkamer.
Dit klinkt ook lekker rustig. Zelf twijfel ik vooral over de kleuren. Ga ik voor een mooie pastel kleur. Of ga ik voor blauw/groen.
Herfstappeltaart
06-07-2025 om 15:49
O en de "nachtkastjes" zijn bij ons vergrijsd rieten manden met deksel. Het is een beetje een allegaartje maar ik hoop dat het opknapt straks. Die kookboeken vind ik wel gezellig maar net als Loulou wil ik ook geen losse rommel verder.
Ik wil als de kamer klaar is ook lekker wat fris beddengoed kopen en in de herfst een nieuw dekbed. Schoon en fris wil ik alles hebben!
Loulou39
06-07-2025 om 16:02
Springtouw schreef op 06-07-2025 om 15:37:
[..]
Dit klinkt ook lekker rustig. Zelf twijfel ik vooral over de kleuren. Ga ik voor een mooie pastel kleur. Of ga ik voor blauw/groen.
Dat snap ik, er is zoveel keus.
Mijn slaapkamermuren zijn in de afgelopen twee jaar al drie keer geverfd, en eigenlijk wil ik de muur achter het hoofdbord van het bed weer een keer verven, maar ik weet nog niet welke kleur: ik kan ook niet kiezen 😄
KnorrendKitten
06-07-2025 om 16:17
Onze slaapkamer is al 26,5 jaar niet opgeknapt (zo lang wonen we hier) en nu dochter op pad is zouden we de hele zomer hebben voor een opknapbeurt. Helaas gaat dat niet door aangezien ik een traject inga vanwege gezondheidsproblemen.
Maar in onze slaapkamer hebben we een berken Pax kast over de volle breedte, dwars op de muur een overgebleven witte 8 vaks Kallax kast, een wit bed met vaste nachtkastjes en twee berken Malmkastjes aan ons voeteneinde. O ja, ook nog een ondiepe witte eendeurs legkast en ieder een stoel voor kleding en zooi. We hebben oudroze gordijnen en plakplastic op de ruiten tegen de inkijk.
Ik erger mij het meest aan de versleten vloerbedekking.
In mijn hoofd zie ik al/nog het heel licht gekleurde laminaat, lichte muren en zandkleurige gordijnen.
Springtouw
06-07-2025 om 16:19
Loulou39 schreef op 06-07-2025 om 16:02:
[..]
Dat snap ik, er is zoveel keus.
Mijn slaapkamermuren zijn in de afgelopen twee jaar al drie keer geverfd, en eigenlijk wil ik de muur achter het hoofdbord van het bed weer een keer verven, maar ik weet nog niet welke kleur: ik kan ook niet kiezen 😄
Toen ik hier 15 jaar geleden kwam wonen, heb ik de muren opnieuw gewit. En de meubels die ik al had erin gezet. Wegens ruimte gebrek had ik ook alle spullen die nergens pasten ook in mijn slaapkamer gedaan. Met het idee ooit word het mooier. Nu is daar eindelijk de tijd. En nu twijfel ik erg. Ben het niet gewend om een mooie slaapkamer te hebben
Liara
06-07-2025 om 16:19
Ik heb een donkerblauwe boxspring en een eikenhouten vloer. Twee muren zijn donkerblauw behang, 1 muur is wit behang met blauwe cirkels die door elkaar lopen (beetje moeilijk uitleggen). De gordijnen en het rolgordijn zijn donkerblauw. De nachtkastjes en de boekenkast die daar staat zijn wit hout.
Springtouw
06-07-2025 om 16:24
KnorrendKitten schreef op 06-07-2025 om 16:17:
Onze slaapkamer is al 26,5 jaar niet opgeknapt (zo lang wonen we hier) en nu dochter op pad is zouden we de hele zomer hebben voor een opknapbeurt. Helaas gaat dat niet door aangezien ik een traject inga vanwege gezondheidsproblemen.
Maar in onze slaapkamer hebben we een berken Pax kast over de volle breedte, dwars op de muur een overgebleven witte 8 vaks Kallax kast, een wit bed met vaste nachtkastjes en twee berken Malmkastjes aan ons voeteneinde. O ja, ook nog een ondiepe witte eendeurs legkast en ieder een stoel voor kleding en zooi. We hebben oudroze gordijnen en plakplastic op de ruiten tegen de inkijk.
Ik erger mij het meest aan de versleten vloerbedekking.
In mijn hoofd zie ik al/nog het heel licht gekleurde laminaat, lichte muren en zandkleurige gordijnen.
Vervelend dat je ook met je gezondheid zit, Sterkte.
Gelukkig heb ik dan wel mooie meubels, toen ik hier kwam wonen. Maar door de witte muren plus de rommel, is het nooit gezellig geweest. Daarom vind ik het lastig om het gezellig te maken en de juiste kleuren kiezen.
Dolfje
06-07-2025 om 16:27
Witte muren, 2 Visthus kasten wit met grijs van Ikea, daar ook een ladenkast van. 2 hoge witte ladenkastjes als nachtkastjes.
2 witte schoenenkasten ook van Ikea.
Een blauwe boxspring van Swiss Sense met grijze Zelesta dekbedden met donkergrijze onderlakens en kussenslopen.
Bruine verduisterende rolgordijnen en grijze /taupe overgordijnen.
Plafond ventilator met lamp.
Een grijze dekenkist met troep waarop een wasmand staat waar de spullen die gestreken moeten worden in liggen en de strijkbout. Strijkplank staat naast een ladekast ingeklapt.
Een te vol schoenen rek.
Een kapstok aan de muur met al gedragen kleding van mij.
En een stoel met een berg kleding van man erop.
En een hele grote tv aan de muur.
Milala
06-07-2025 om 16:47
Mijn slaapkamer heeft muren in een pasteltint en een lichte houten vloer. Meubels zijn allemaal wit en de gordijnen beige. Ik heb op het dressoir een plant staan. Tegen de muur een bamboe ladder met een witte plaid en bamboe nachtlampjes die voor een mooi patroon zorgen als het licht aan is.
Mijn slaapkamer is een no go voor spullen die er niet horen. Maar ik heb dan makkelijk praten aangezien ik mijn kleding op een aparte kamer kan opbergen enzo.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.