Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Hoe vaak grijze rolemmer buiten

Ik ben heel benieuwd hoe vaak jullie je grijze rolemmer buiten zetten.
Vorig jaar heb ik hem 1 keer buiten gezet en in 2020 2 keer

Bij ons komen ze elke 2 weken langs, maar naast je gemeentelijke belastingen betaal je hier zo'n € 6,25 per lediging.
Dit vind ik sowieso duur, maar ook doordat ik alles goed scheidt duurt het echt wel een tijdje eer dat mijn bak vol is. Ik woon alleen.

Nu sprak ik net iemand die met een tiener woont en haar bak vorig jaar 16 keer aan de straat heeft gezet. Een vriendin van haar met 2 kinderen had dit 4 keer gedaan. Die persoon die ik sprak was daar héél verbaasd over, dus ik heb maar niks gezegd verder.

Die persoon zegt alles goed te scheiden, maar alsnog elke maand een volle bak te hebben... ik snap daar echt niks van!

Waarop ik dacht: leuk onderwerp voor een topic!

Bijna vergeten, ze zei ook nog dat gemeentes minimaal voor 5 ledigingen rekenen. Dat kan niet kloppen toch?
Bij was er trouwens keurig voor 1 lediging gerekend


Wij hebben ondergrondse containers voor papier, glas, gft en restafval en betalen alleen een vast bedrag per jaar. Plastic moet bij het restafval. Met 2 volwassenen en 3 kinderen gaan er wel minstens 3 volle vuilniszakken per week de restafval-container in. 

PriceyRook54

PriceyRook54

02-03-2022 om 14:37

Eerlijk gezegd denk ik dat dit soort onderwerpen appels met peren vergelijken is omdat het afvalscheiden overal anders is.

Hier gaat ie elke 14 dagen aan de straat - vol. Maar ik woon niet in dezelfde gemeente als TO, sterker nog, ik woon niet eens in hetzelfde land.

Om de week gaat hij buiten. Ik betaal niet apart ervoor, dus gooi er alles in. Ik hou pmd niet apart nog, omdat dat in losse zakken wordt opgehaald en ik geen plek heb om die ergens op te slaan. Binnenkort gaat dat veranderen en krijgen we een aparte container voor pmd en moet restafval in een ondergrondse container. Ook dat is gratis verder, dus als de zak vol is doe ik hem weg.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

02-03-2022 om 14:39

Hoe groot is jouw grijze container? Hier zijn ze van 240 (of 140) naar 80 liter gegaan, en van tweewelijks naar vierwekelijks. Je betaalt een vast bedrag per jaar, dat een stuk hoger wordt als je toch een 140 of zelfs 240 bak wilt houden. We betalen niet per lediging dus.

Met 5 personen had ik al vrijwillig om de 140 liter gevraagd, en die ging ongeveer 1x per maand aan de weg. Dat gaat ie nu met 80 liter ook. Net per se omdat hij dan vol is, maar omdat ik niet zeker weet of ik de 8 weken wel haal. En omdat het qua geld toch niet uitmaakt. 80 liter blijkt hier overigens ruim voldoende. 

Onze grijze is 240L overigens en zit dus wel elke 2 weken zo goed als vol.

Elke 4 weken 120 liter. Dat is sinds vorig jaar. Daarvoor werd hij tweewekelijks geleegd en zat hij meestal ook vol. Ik vind dit helemaal niets, dat exploiteren van mijn eigen Milieustraat.

Grijze kliko hier wekelijks. Vast tarief per jaar. 

Hier vast tarief per jaar. Hij wordt elke veertien dagen opgehaald en ik zet hem dan ook aan de straat. Meestal zitten er drie volle pedaalemmerzakjes in dan. Ik doe mijn best om afval te scheiden. Papier, plastic, glas gaat allemaal apart. Dit is alleen restafval. Maar we passen elke week 2 dagen op 2 luierkindjes dus....

Wij zouden per maart 2020/2021 gaan betalen per keer legen, 1 keer per 4 weken mogelijk. Door corona is dat uitgesteld.  Iedereen heeft een 140 liter container gekregen. Bij 6x legen ben je dan het bedrag kwijt dat je eerder ook betaalde.
Ik heb proef gedraaid en het is mogelijk voor een gezin met 4 personen.  Zolang het nog kan gaat hij gewoon elke 4 werken aan de weg, als we echt gaan betalen nog maar 6 keer

noas_1993

noas_1993

02-03-2022 om 15:07 Topicstarter

Coreopsis schreef op 02-03-2022 om 14:39:

Hoe groot is jouw grijze container? Hier zijn ze van 240 (of 140) naar 80 liter gegaan, en van tweewelijks naar vierwekelijks. Je betaalt een vast bedrag per jaar, dat een stuk hoger wordt als je toch een 140 of zelfs 240 bak wilt houden. We betalen niet per lediging dus.

Met 5 personen had ik al vrijwillig om de 140 liter gevraagd, en die ging ongeveer 1x per maand aan de weg. Dat gaat ie nu met 80 liter ook. Net per se omdat hij dan vol is, maar omdat ik niet zeker weet of ik de 8 weken wel haal. En omdat het qua geld toch niet uitmaakt. 80 liter blijkt hier overigens ruim voldoende.

Die van mij is 240 liter. 

Ik gooi ongeveer 1x per week een zak restafval van 35 liter in de ondergrondse. Ik betaal een vast bedrag per jaar.

Wij hebben geen losse restafval kliko. Hier werken ze met combicontainers. De combi is rest+groen (en papier+pmd). Dus die gaat om de week op straat, wanneer dat mag. Dat vind ik in de zomer nog te weinig, ivm maden. Wij betalen een vast tarief dus ik zou ook niks besparen mocht ik hem 1x per 2 maanden op straat zetten.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

02-03-2022 om 15:21

Rockstar schreef op 02-03-2022 om 15:09:

Ik gooi ongeveer 1x per week een zak restafval van 35 liter in de ondergrondse. Ik betaal een vast bedrag per jaar.

Dit doe ik ook. 

In de zomer wel meer, omdat ik dan ook eetafval in de restcontainer gooi ivm maden. 

2x per week een 10l zakje restafval dat is inclusief verschoningen van de kattenbakken, katten komen niet buiten.

1x per week 20l bakje pmd
2 personen.

hier vast bedrag per jaar.  4 p  huishouden. 2 à 3 x per jaar is de container met inhoud van 240 l vol. 

Mijn ouders hebben  1x per jaar de container  vol. 

Mijn zus wekelijks

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.