Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vandaag probeerden twee Turkse Tortels in het vogelhuisje te komen. Niet gelukt. Die beesten kunnen of niet vliegen of ze zijn extreem voorzichtig. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

23-11-2021 om 16:33

Netherfield schreef op 23-11-2021 om 13:37:

Vandaag probeerden twee Turkse Tortels in het vogelhuisje te komen. Niet gelukt. Die beesten kunnen of niet vliegen of ze zijn extreem voorzichtig.

Ze zijn een beetje lomp met landen (en opstijgen). Zie dat hier ook bij de tortels die landen op de schaal die aan de silo vastzit. 

Mijn herfstasters staan helemaal dood en bruin te wezen. Afknippen tot aan de grond of laten staan?

Gewoon laten staan tot het voorjaar. Dat is een goede schuilplaats voor insecten en het beschermt tegen kapotvriezen in de winter.

Ik heb gistermiddag nog heerlijk in de tuin gewerkt. Bladeren geveegd en de rozenstruiken en de frambozen voorzien van een dikke laag blad rond de stammen. Ook nog wat overgebleven bollen in de grond gestopt. Ben benieuwd of die volgend jaar mooi opkomen. Verder dagelijks natuurlijk het vogelvoer bijvullen. Mijn egelhuis is nog steeds leeg, helaas.
Ik ga komend voorjaar zo'n plastic box maken als voederplek en zal deze in de buurt van het huis zetten. Misschien dat er dan een egel is, die daar wil wonen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

29-11-2021 om 16:46

Ik heb dit weekend ook alle bladeren in tuin en voor het huis van de regels geveegd en tussen de planten gelegd. Mooie verstopplek voor dieren (stuur jullie egels maar hier heen ).

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

29-11-2021 om 16:56

Ik moet nog alle bladeren weghalen wegens bladvlekkenziekte. Maar het blijft maar van dit schijtweer.

De buurtegel is denk ik gaan slapen. In het weekeinde is nog maar een klein beetje voer verdwenen, terwijl het eerder bijna elke nacht op was. De vogels daarentegen eten de voerderplank binnen no time leeg.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

29-11-2021 om 21:23

Aaaanne schreef op 29-11-2021 om 21:20:

De buurtegel is denk ik gaan slapen. In het weekeinde is nog maar een klein beetje voer verdwenen, terwijl het eerder bijna elke nacht op was. De vogels daarentegen eten de voerderplank binnen no time leeg.

Ik zie ook nog maar af en toe een egel. Heb ook geen idee of hij in het huisje woont of niet. 

Hier liggen alle bladeren ook onder de boom en tussen de struiken. Geen idee wat er allemaal overwintert maar ze zijn welkom.

20211221-093108.jpg

Vanmorgen lag er een mooi laagje rijp over mijn tuin.

Hier is alles wel uitgebloeid, op een paar trosroosjes na. We hebben nu bruin- en geeltinten. Ik heb wat blad weggehaald om de vogels goed te kunnen zien, die brengen nu kleur en beweging. 

Tumult in de tuin laatst toen de grote eksters kwamen! Alle kleine vogeltjes vlogen steeds nerveus weg en die eksters vochten elkaar de tent tuin uit.

Ik had een pindaslinger gekregen met ongedopte pindas in een netje. Dat heb ik opengeknipt en op een grote schaal gelegd. In no-time verschenen er 5(!!) eksters en 3 vlaamse gaaien. Hoe zien ze dat toch? Het lag onder een afdakje en de eerstvolgende boom is aan de overkant van de sloot.

Het was de katten een waar genoegen om naar te kijken, haha zoveel ‘gedoe’ vlak achter het raam zaten ze, en ik ook 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

21-12-2021 om 10:25

Tuinfluiter schreef op 21-12-2021 om 10:06:

20211221-093108.jpg

Vanmorgen lag er een mooi laagje rijp over mijn tuin.

Vanochtend om 7:30 ook op mijn scooter. Dat was wel kut koud. 

Hoe mooi ik de beelden vind, ik hou zo niet van kou.

Tickel schreef op 21-12-2021 om 10:25:

[..]

Vanochtend om 7:30 ook op mijn scooter. Dat was wel kut koud.

Hoe mooi ik de beelden vind, ik hou zo niet van kou.

Liever kou en zon dan grauw en regen maar ik hoef niet om 7.30 op een scooter.

Tuinfluiter schreef op 21-12-2021 om 10:06:

20211221-093108.jpg

Vanmorgen lag er een mooi laagje rijp over mijn tuin.

Mooi he? Ik had vandaag eigenlijk ook tuinfoto's willen maken, maar het is er niet van gekomen. Ik hou wel van dit winterweer, beter dan het vochtige,mistige weer van afgelopen weekend. Maar ja, ook ik hoefde vanmorgen om 7.30 uur niet op een scooter. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.