Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Friezinnetje

Friezinnetje

21-12-2021 om 18:20 Topicstarter

duet schreef op 21-12-2021 om 17:45:

[..]

Mooi he? Ik had vandaag eigenlijk ook tuinfoto's willen maken, maar het is er niet van gekomen. Ik hou wel van dit winterweer, beter dan het vochtige,mistige weer van afgelopen weekend. Maar ja, ook ik hoefde vanmorgen om 7.30 uur niet op een scooter.

ja heerlijk weer vandaag, volop zon hier. Het was gewoon warm achter het glas. 

Friezinnetje schreef op 21-12-2021 om 18:20:

[..]

ja heerlijk weer vandaag, volop zon hier. Het was gewoon warm achter het glas.

Ik had het geluk dat ik de hele middag buiten kon sporten en dat was echt heerlijk. 

Friezinnetje

Friezinnetje

21-12-2021 om 18:54 Topicstarter

Tuinfluiter schreef op 21-12-2021 om 18:50:

[..]

Ik had het geluk dat ik de hele middag buiten kon sporten en dat was echt heerlijk.

ik was aan het werk, maar tropisch in de ruimte  

Echt heerlijk was het! Ik ben de hele dag buiten geweest. Eerst de buitenboel maar ns gelapt, t werd een beetje zwart allemaal… wel de spinragholletjes in alle hoekjes ontzien om de insectenstand niet verder om zeep te helpen. En daarna met achterstallig onderhoud in de moestuin bezig geweest, bramen verwijderd, planten uit het grind getrokken, de verveine in de kas gezet. Morgen nog maar even verder, ik heb echt te weinig aandacht aan de tuin besteed afgelopen jaar. Combi van opgeslokt door werk en verbouwing en de nattigheid. Volgend jaar beter!

Ha wat gezellig, activiteit in dit topic!

Toetie, dat heb ik hier ook! Laatst ook iets met pinda's buiten, helemaal verstopt achter de braam vlakbij het raam. Er komen hier altijd wel eksters en soms een keer een vlaamse gaai op doortocht. Vooral de eksters lusten ook graag de zonnepitten die ik vaak strooi. Maar zodra die pinda's er waren: drie, vier gaaien tegelijk en alle eksters present. Hoe ze het deden geen idee, bungelend als een boomkruiper aan die slingerende takken van de braam Maar die pinda's waren zo op.

Mooie foto met dat rijp! Hier was het vanmorgen ook wit. Vandaag helaas alleen thuis gewerkt, dus de deur niet uit geweest anders dan om de kliko buiten te zetten, zucht. Maar gisteren was ik vrij en ben ik de middag met de kinderen naar buiten gegaan, dat was erg fijn

De tuin ben ik eerlijk gezegd al in geen tijden echt in wezen kijken, behalve naar de vogels dan.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

21-12-2021 om 22:17

Ik heb vandaag ook genoten van het weer. Doe mij maar een hele winter zoals vandaag. Koud, maar zonnig en bijna windstil. Daar word ik veel blijer van dan van 10 graden en grijs.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

21-12-2021 om 22:19

Vanmiddag ontdekte ik in de schuur nog een hoop lentebloembollen. Een maand of 2 geleden gekocht en daarna straal vergeten. Zou ik die nu nog in de grond kunnen stoppen (nou ja, over een paar dagen, als de vorst voorbij is.)? Of is het daar te laat voor?

Hier ook een paar bollen vergeten. Kinderen gingen wel naar buiten en wilden 'iets doen' dus ik stelde voor dat zij de paar overgebleven bollen zouden poten. Maar de grond wat te hard - oeps. Ik wil ze alsnog gaan poten, als de grond wat minder hard is (of als ik zelf tijd heb en harder kan spitten )

Friezinnetje

Friezinnetje

22-12-2021 om 07:12 Topicstarter

En anders in een pot doen, ik heb ook nog liggen. Maar moet nog even potgrond halen

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

22-12-2021 om 07:16

Friezinnetje schreef op 22-12-2021 om 07:12:

En anders in een pot doen, ik heb ook nog liggen. Maar moet nog even potgrond halen

Ah, dat is ook een goed idee. Ik wacht even of de grond dit weekend spitbaar (is dat een woord??) is, en zo nee, dan gaan ze in een pot.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

22-12-2021 om 07:22

Vanaf morgen wordt het wat warmer, tot zo/ma, daarna wordt het gaat het weer richting 0 graden

Mijn krokusjes steken hun kop al boven de grond…

BrightEchidna89

BrightEchidna89

22-12-2021 om 11:26

Netherfield schreef op 22-12-2021 om 10:17:

Mijn krokusjes steken hun kop al boven de grond…

Nu niet thuis, maar dat ga ik dit weekend dan eens controleren. Altijd een leuk moment wanneer de eerste krokussen bloeien, dan weet je dat de donkerste dagen achter ons liggen.
Heb ook nog wat bollen liggen, denk dat ik ze opzij houd voor volgend jaar. 

Wij hebben de buitenkraan nog maar even afgesloten
Ik miste het topic.. heb er nu hier maar eentje voor aangemaakt

Aaaanne schreef op 22-12-2021 om 23:31:

Wij hebben de buitenkraan nog maar even afgesloten
Ik miste het topic.. heb er nu hier maar eentje voor aangemaakt

Haha, wij waren ook te laat. Gelukkig kunnen de leidingen het aan, hopen dat de kraan het ook overleeft ..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.