Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2021 om 22:35

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vanavond was ik nog even wat onkruid tussen tegels aan het verwijderen. Het was donker. Opeens verstopte een egeltje zich voor me! 

Die kwam op het vogelvoer af wat ik altijd op de tegels strooi voor de tuinvogels. 

Ik heb ook en paal met hangers en vogelvoer in het gras gestoken. Er hangt een groot net aan met pinda's en een silo met vogelzaad. 

Ook heb ik een klein plastic doorzichtig huisje met zuignappen op het raam geplakt. Er zit vogelvoer in. Zo kun je de vogels vanuit huis van heel dichtbij zien eten. 

Ik gooi ook vaak een halve appel in de tuin. De vogels zijn er dol op! 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

11-11-2021 om 07:38

Veldbloemen schreef op 11-11-2021 om 00:50:

Vanavond was ik nog even wat onkruid tussen tegels aan het verwijderen. Het was donker. Opeens verstopte een egeltje zich voor me!

Die kwam op het vogelvoer af wat ik altijd op de tegels strooi voor de tuinvogels.

Ik heb ook en paal met hangers en vogelvoer in het gras gestoken. Er hangt een groot net aan met pinda's en een silo met vogelzaad.

Ook heb ik een klein plastic doorzichtig huisje met zuignappen op het raam geplakt. Er zit vogelvoer in. Zo kun je de vogels vanuit huis van heel dichtbij zien eten.

Ik gooi ook vaak een halve appel in de tuin. De vogels zijn er dol op!

De vogelbescherming raad het gebruik van netjes rond pinda's en vetbollen af. De pootjes kunnen er in verstrikt raken met dood tot gevolg.

Ik voer pinda’s en meelwormen in de achtertuin, omdat ik geen zin heb in allerlei onkruid dat door de andere zaadjes ontstaat. In de voortuin voer ik ook zonnebloempitten en soms andere mengsels of vetbollen. Het valt me op hoe ontzettend hongerig de vogels zijn dit jaar. Meestal strooi ik vlak voor 8, als ik om half 9 de deur uit ga is het allemaal op. Eerst komen meesjes en roodborstjes, die worden echter al snel weggejaagd door musjes. Maar alle vogels (inclusief eksters) gaan weg als de hout duiven komen. Die zie ik soms wel een stuk of 20 zonnebloempitten achter elkaar opschrokken.

ik heb mijn afgehakte Zonnebloem nog in de tuin liggen dus daar kunnen de vogels van pakken wanneer ze willen. Ook leuk vermaak voor de (binnen) kat 😁. Gisteren heb ik de laatste Allium bollen gepoot en tulpen in een pot gezet. Nu al zin in dat die uitkomen. En op aanraden de regenton leeg laten lopen. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

14-11-2021 om 17:36

Madamecannibale schreef op 14-11-2021 om 11:30:

Ik voer pinda’s en meelwormen in de achtertuin, omdat ik geen zin heb in allerlei onkruid dat door de andere zaadjes ontstaat. In de voortuin voer ik ook zonnebloempitten en soms andere mengsels of vetbollen. Het valt me op hoe ontzettend hongerig de vogels zijn dit jaar. Meestal strooi ik vlak voor 8, als ik om half 9 de deur uit ga is het allemaal op. Eerst komen meesjes en roodborstjes, die worden echter al snel weggejaagd door musjes. Maar alle vogels (inclusief eksters) gaan weg als de hout duiven komen. Die zie ik soms wel een stuk of 20 zonnebloempitten achter elkaar opschrokken.

Ik gebruik onkruidvrij voer. Gebroken en vrij van schillen. Maar het geeft wel een klein beetje onkruid. 

Ik heb 4 silo's in een paal hangen en wat huisjes met pindakaaspotten. De silo's doen ze 2 weken mee. Maar er gaat echt wel veel voer in. Tot nu toe heb ik kool en pimpelmees gezien, heel veel mussen, die hebben een rustplaats 20 meter verderop, en tortels. Tortels is wel geinig om te zien hoe ze aan komen vliegen en dan heel lomp op de schotel van de silo landen. De papegaaien zie ik gelukkig niet meer zoveel nu er een grote boom is verwijderd.

Vandaag de bollen geplant die ik al zes weken in de schuur had liggen. Hopen dat ze uitkomen in het voorjaar. Tulpen en krokussen. 

CE0-E7-FCC-C461-4-FCF-B83-D-E71-CF544-FD74.jpg

Stukje kunstgras, maar de natuur neemt het over, er groeit gras in het kunstgras!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

19-11-2021 om 13:31

mooi zo! Ik ga gewoon graszaad strooien op kunstgras.  

Netherfield schreef op 19-11-2021 om 12:59:

Stukje kunstgras, maar de natuur neemt het over, er groeit gras in het kunstgras!

Heel kunstig 

Netherfield schreef op 19-11-2021 om 12:59:

In mijn tuin staat nog van alles in bloei.

20211120-115129.jpg

De Cosmea is enorm uitgegroeid en ligt plat op de grond maar heeft nog wel bloemen.

20211120-115207.jpg

Mijn stamroosje bloeit ook nog en de Dahlia ook.

mijn rudbeckia heeft nog bloemen en de licht paarse Geranium en ook de zinnias houden zich nog wonderbaarlijk goed 😇 hopen dat dat nog even zo blijft

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-11-2021 om 13:57

bij mij bloeien de rozen nog en de helleborus begint al en ik heb zoiets in de tuin staan

image.jpg

gisteren nog viooltjes in bakken gezet, die stonden bij tuincentrum voor 1 euro per tray. 

Mijn stamroosjes bloeien ook nog samen met de chrysanten en Spaanse magrieten. Hoop inderdaad dat ze het nog even volhouden en de nachtvorst nog even weg blijft.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.