Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat een mooie foto's 
Mijn Sedum staat er ook nog mooi bij de Asters bloeien nog mooi maar zijn vannacht plat geregend ik hoop dat ze nog opveren.
Ik heb een Vuurdoorn met oranje bessen de Merels eten hem in de loop van de winter altijd kaal.

Friezinnetje

Friezinnetje

03-10-2021 om 09:17 Topicstarter

Tjongejonge wat een regen zeg. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

03-10-2021 om 09:23

Friezinnetje schreef op 03-10-2021 om 09:17:

Tjongejonge wat een regen zeg.

Bij jou ook al? Het regent hier sinds gistermiddag non-stop (al moet ik toegeven dat ik niet de hele nacht wakker was ). Ik wil eigenlijk een rondje hardlopen, maar hik nog erg tegen het herfstige weer aan. Het wil ook maar niet echt licht worden hier.


Kind was gisteren naar het Leids Ontzet. Binnen tien minuten compleet doorweekt ondanks paraplu. Je moet er maar zin in hebben...

Friezinnetje

Friezinnetje

03-10-2021 om 09:25 Topicstarter

ja, hier sinds gistermiddag een uur of half 6. En het waaide gisteravond ook nog een dikke storm, nu is het wat rustiger

BrightEchidna89

BrightEchidna89

03-10-2021 om 10:10

Dacht vandaag de tuin winterklaar te maken, maar niet op het weerbericht gelet. Zal voor morgen zijn, dan geven ze droog.
Nog mensen met een zielige pompoenoogst dit jaar. Normaal geven die vrij goed, maar nu van drie planten welgeteld 1 pompoen en bij de butternut misschien 2 als de laatste vrucht nog rijpt.
Courgette en patisson deden het dan weer wel goed.

Wel balen van de regen idd, morgen schijnt het droog en mooi te worden, maar dan verwacht mijn werkgever ook weer inzet vanaf mijn kant.

20211003-112716.jpg

Hier blijft het ook maar regenen. Even snel naar buiten gegaan om een foto van de Vuurdoorn te maken.

Friezinnetje

Friezinnetje

03-10-2021 om 13:03 Topicstarter

er was bij mij tot een uur of 11 25 mm regen gevallen

GroenTuintje schreef op 02-10-2021 om 23:34:

friez, herfstasters zijn wel mooi jammer dat hij te groot werd. Ik heb dat met mijn kattenstaart, die was zo vreselijk hoog en breed van het zomer dat ik hem er eigenlijk uit wil hebben

Ik had ook een hele grote (vorige huis). Gewoon de pol doormidden gestoken en het deel dat ik hield gesnoeid. 

Aaaanne schreef op 03-10-2021 om 19:40:

[..]

Ik had ook een hele grote (vorige huis). Gewoon de pol doormidden gestoken en het deel dat ik hield gesnoeid.

Dat is een goede tip, bedankt


het is wel rustig op dit forum, vinden jullie ook?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

03-10-2021 om 21:47

Mijn malva heb ik gekortwiekt. Hij zat vol met roest. Gelukkig liep de bloei al op z'n eind. 

Friezinnetje

Friezinnetje

03-10-2021 om 21:52 Topicstarter

GroenTuintje schreef op 03-10-2021 om 19:48:

[..]

Dat is een goede tip, bedankt


het is wel rustig op dit forum, vinden jullie ook?

ja, wel een beetje. Maar het gezeur is op dit moment ook weer rustig, dat vind ik dan wel weer fijn

Mooi die Vuurdoorn tuinfluiter!
Ook hier vanaf gisteren regen, vanmiddag is het rond 3 uur droog geworden.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

03-10-2021 om 22:12

Tuinfluiter schreef op 03-10-2021 om 13:03:

20211003-112716.jpg

Hier blijft het ook maar regenen. Even snel naar buiten gegaan om een foto van de Vuurdoorn te maken.

Mooi! En wat veel bessen! Heeft iemand hier ervaring met stekken van een vuurdoorn? 

GroenTuintje schreef op 03-10-2021 om 19:48:

[..]

Dat is een goede tip, bedankt


het is wel rustig op dit forum, vinden jullie ook?

Op dit topic of het hele forum?
Ik ben op de rest van het forum nog maar weinig actief geweest dus daar valt het met niet zo op. Hier was ik dus al even afwezig door andere bezigheden. Maar ik heb van 't weekeinde twee nieuwe planten gekregen: een kruisbes en een framboos, heel leuk die wilde ik nog graag! En aangezien ik nogsteeds nodig de brem moet verplanten zal ik de eerste keer met wat minder regen dan vandaag (jeemig was een plons water kwam er naar beneden) weer in de tuin te vinden zijn.

Domme vraag: klimt een framboos net zo als een braam?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.