Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

ja op het hele forum . Maar het zal wel fluctueren. Ik ben de ene week ook actiever dan de andere. Zit overigens ook nog op Viva, daar lijkt het wel weer iets drukker te worden.

Ik ben af en toe ook druk, dus dan minder aanwezig 
Op viva kom ik ook nog en daar merk ik er ook niet veel van.
Kijk meestal even of er gereageerd is in de topics waar ik in schrijf en ga weer.

Ik wil vandaag nog wat in de tuin doen.
Even kijken of dat gaat lukken 

Friezinnetje

Friezinnetje

04-10-2021 om 07:05 Topicstarter

viva kom ik helemaal niet meer, hier elke dag wel even. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

04-10-2021 om 09:30

Aaaanne schreef op 03-10-2021 om 22:19:

[..]

Op dit topic of het hele forum?
Ik ben op de rest van het forum nog maar weinig actief geweest dus daar valt het met niet zo op. Hier was ik dus al even afwezig door andere bezigheden. Maar ik heb van 't weekeinde twee nieuwe planten gekregen: een kruisbes en een framboos, heel leuk die wilde ik nog graag! En aangezien ik nogsteeds nodig de brem moet verplanten zal ik de eerste keer met wat minder regen dan vandaag (jeemig was een plons water kwam er naar beneden) weer in de tuin te vinden zijn.

Domme vraag: klimt een framboos net zo als een braam?

Misschien dat er soorten zijn die dit wel doen, maar bij mijn weten niet. Ze geven vooral lange takken die je best opbindt tegen een draad ofzo zodat ze niet te veel overhellen. 
Doet me eraan denken dat ik deze nog moet snoeien.

Valdemar schreef op 04-10-2021 om 09:30:

[..]

Misschien dat er soorten zijn die dit wel doen, maar bij mijn weten niet. Ze geven vooral lange takken die je best opbindt tegen een draad ofzo zodat ze niet te veel overhellen.
Doet me eraan denken dat ik deze nog moet snoeien.

Ah, dankjewel! Da's handig, want de klimplekken zijn wel erg vol in de tuin en ik heb nog plek voor een lage struikachtige vorm, dat komt dus goed uit.

Vandaag was het mooi weer maar moest ik helaas werken. Na werken, eten, kind in bed leggen, nog een stukje extra lezen met andere kind en dan andere kind ook in bed leggen is het al lang en breed donker. Dat is waarom ik nu zo weinig over de tuin weet te vertellen. Ik kom 's avonds niet meer in de tuin

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

05-10-2021 om 08:08

https://nos.nl/artikel/2400420-1-5-miljoen-tegels-gewipt-bewustwording-groeit-maar-impact-nog-beperkt
Hebben jullie hieraan (ook) meegedaan? Ik heb in het voorjaar een extra deel van de voortuin van tegels ontdaan, en mocht "meeliften" met de ophaalservice hier. Dat scheelde flink wat ritjes naar het afvalstation.

ik dit een beetje in dubio. Ik vermoed dat ik een (beginnend) wespennest heb onder de dakgoot. Als het bij mijn voordeur was geweest had ik ze denk ik laten zitten want totaal geen last van maar ze zitten natuurlijk precies bij mijn achterdeur die ik meermaal dagelijks gebruik. Er zwermen er eigenlijk constant een stuk of 5 wespen in de buurt. Nou heb ik er niet genoeg last van om ze te gaan laten spuiten met gif maar ik vraag me ook af of het kwaad kan voor mijn huis 😅 als ik dat Google krijg ik meteen allemaal aanbieders om ze te laten verwijderen etc etc en dat je meteen de bestrijders moet laten komen als je het opmerkt maar er staat nergens waarom 😅 wat zouden jullie doen? 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

05-10-2021 om 13:19

Als je er weinig last van hebt, laten zitten. Maar zo te lezen zit het nest op een plek waar je vaak langskomt. Dat kan vervelend worden, dus dan zou ik het toch laten verwijderen.

https://www.milieucentraal.nl/huis-en-tuin/ongediertebestrijding/wespen/

Gekke timing, volgens mij overwintert een koningin solitair en worden er pas in het voorjaar nesten gebouwd? Hoewel ik ook niet goed weet waar dan die eerste werkers vandaan komen die het nest bouwen… Ik zou even een imker bellen, die weten vaak ook veel van wespen. En vragen hoe groot de kans is dat je daar volgend jaar last van gaat hebben. Voor dit jaar zal het wel meevallen, de wespen gaan zeer binnenkort op non-actief

Online vind ik dat inderdaad alle wespen behalve de koninginnen in het najaar dood gaan, en dat een wespennest nooit langer dan 1 seizoen in gebruik is. Ik zou t voorlopig aan kijken (en weet je zeker dat het wespen zijn?)

Tuinfluiter schreef op 03-10-2021 om 13:03:

20211003-112716.jpg

Hier blijft het ook maar regenen. Even snel naar buiten gegaan om een foto van de Vuurdoorn te maken.

Prachtige struik!

Ik heb zelf een jonge vuurdoorn. Hij is nog niet zo hoog en amper 2 jaar oud. 

Er zaten deze zomer voor het eerst een paar bloemen in en de eerste besjes zijn er nu. Maar het stelt hier nog niet veel voor. Hij moet nog groeien!

Veldbloemen schreef op 07-10-2021 om 17:37:

[..]

Prachtige struik!

Ik heb zelf een jonge vuurdoorn. Hij is nog niet zo hoog en amper 2 jaar oud.

Er zaten deze zomer voor het eerst een paar bloemen in en de eerste besjes zijn er nu. Maar het stelt hier nog niet veel voor. Hij moet nog groeien!

Deze stond al in de tuin toen wij het huis 29 jaar geleden kochten en hij was toen al groot. In het voorjaar hebben we een zee aan bloemen waar bijen dol op zijn en de Merels eten de bessen in de loop van de winter op. Het snoeien is wel elk jaar een flinke klus met al die stekels.

Ik heb maar een klein tuintje maar ik heb overal bloembakken aan het tuinhek gehangen en klimplanten tegen de schutting geplant en overal bloeiende planten in potten staan. 

Laatst heb ik een mooi nieuw heestertje geplant: een sneeuwbal. 

Veldbloemen schreef op 07-10-2021 om 17:48:

Ik heb maar een klein tuintje maar ik heb overal bloembakken aan het tuinhek gehangen en klimplanten tegen de schutting geplant en overal bloeiende planten in potten staan.

Laatst heb ik een mooi nieuw heestertje geplant: een sneeuwbal.

Een sneeuwbal is een leuke heester en kan ook redelijk groot worden.  Een tuin hoeft niet groot te zijn om mooi te zijn ken verschillende erg leuke kleine tuinen.

20211004-171359.jpg


Dit is de nieuwe Sneeuwbal.  Hij is nu nog klein. Hij schijnt te kunnen bloeien van oktober tm maart! Ik ben benieuwd!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.