Huis, tuin en keuken
FaithfulDuck87
09-07-2021 om 22:35
Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen.
Wat we niet willen is een grijze fiktuin:

Maar een mooie groene tuin:

FaithfulDuck87
01-10-2021 om 21:46
Aaaanne schreef op 01-10-2021 om 21:37:
Sorry, ik had even een leven zonder forum en weinig tuin, veel werk en dingen doen met de kinderen.
Nu denk ik al dagen 'ik moet nodig bijlezen, hoe zou het met iedereen zijn?' maar ik hik er steeds harder tegenop omdat ik weet hoeveel posts ik ongelezen zal hebben
. Hahah, 97 dus
![]()
Maar nu zag ik dit en dat moest ik toch echt komen posten.
https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/130152/Een-doorbraak-in-Vlissingen-water-uit-de-Westerschelde-doet-Japanse-duizendknoop-de-das-om
Nu dus nog 97 posts bijlezen... tot over een week ofzo
Hoi Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannne
Ja dat bericht had ik ook al gelezen over de Japanse Duizendknoop. Maar zit nog wel even, hoe moet ik dat dan doen in mijn tuin? Planten water geven met zout water?
EnchantedDragonfly18
01-10-2021 om 22:01
Friezinnetje schreef op 01-10-2021 om 21:46:
[..]
Hoi Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannne
Ja dat bericht had ik ook al gelezen over de Japanse Duizendknoop. Maar zit nog wel even, hoe moet ik dat dan doen in mijn tuin? Planten water geven met zout water?
Misschien waar het naar boven komt een gietrand maken en begieten met zout water.
FaithfulDuck87
01-10-2021 om 22:41
Tickel schreef op 01-10-2021 om 22:01:
[..]
Misschien waar het naar boven komt een gietrand maken en begieten met zout water.
gooi bij die door het terras heen komen, wel eens strooizout erop. Helpt even en dan komen ze weer op.
Aaaanne
01-10-2021 om 23:03
Yolo schreef op 25-09-2021 om 16:43:
bananenpassievrucht, die hoop ik ook eens ergens te kunnen kopen.
Die ene staat er niet bij, maar hier hebben ze wel bijzondere soorten denk ik: https://www.onszaden.nl/website/index.php?Show=Search&KeyWord=bananenpassievrucht#filter:4b93768146f1b8461bd104104bc75d5f
Aaaanne
01-10-2021 om 23:12
Tickel schreef op 01-10-2021 om 22:01:
[..]
Ja, dat zou ik denk ik ook proberen. Je hebt wel een beetje klei daar toch, dat het niet direct wegzakt? Op het terras komt het denk ik als je het door een spleet giet niet goed genoeg bij de wortels die mogelijk een eind verder zitten en wellicht spoelt het ook snel weg over de tegels. Uit het bericht begrijp ik dat het echt onder moet staan.
FaithfulDuck87
02-10-2021 om 18:19
Nou, de meeste klei is hier wel weg hoor. En als ik het artikel lees, dan halen ze daar de grond eruit, gooien ze dat in een bak met zout water, laten dat een aantal weken staan en wordt het dan afgevoerd?
Ik ben vandaag even in de tuin bezig geweest, wat potten opgeruimd, die uitgebloeid waren. En een enorme herfstaster eruit gehaald. Die was veel te groot.
GroenTuintje
02-10-2021 om 23:34
friez, herfstasters zijn wel mooi
jammer dat hij te groot werd. Ik heb dat met mijn kattenstaart, die was zo vreselijk hoog en breed van het zomer dat ik hem er eigenlijk uit wil hebben 
FaithfulDuck87
02-10-2021 om 23:41
ja, ik had een witte. Heb er wel flink wat takken afgeknipt en in een vaas op de buitentafel gezet. Maar ik had er ook zilverkaarsen staan en die zag ik helemaal niet meer omdat hij zo enorm groot was. Denk dat hij wel 1,70 m hoog was
GroenTuintje
02-10-2021 om 23:43
ja hier was de kattenstaart wel zo’n 2 meter hoog en 1,5 meter doorsnede. Stond echt vreselijk in de weg, in deze kleine tuin. Andere planten verdwenen eronder. Maar er zaten zoveel insecten in dat ik het maar heb laten staan. Nu sinds paar weken helemaal kort gesnoeid. Al heb ik totaal geen zin om volgend jaar er weer mee opgescheept te zitten
FaithfulDuck87
02-10-2021 om 23:50
ja heb nog een dikke hommel uit de gft-bak gered en een aantal lieveheersbeestjes. De klep staat wat open, dus alles kan er nog uit
Tover-Feetje
03-10-2021 om 00:09
Mijn Sedum staat er nog kleurrijk bij

Ik wacht nog steeds op de bloei van de Ridderspoor, hopelijk gaat het nog lukken

Saffron
03-10-2021 om 08:11
Mooi, die sedum Tover-feetje. Bij mij is die al grotendeels uitgebloeid. Bij mij is zorgen nu de oost-indische kers, zeeuw knoopje en kattenkruid voor wat kleur.
Ik heb gister de citroenmelisse uitgegraven en 20% op een andere plek teruggezet. Hij was echt enorm geworden en had de planten die erachter stonden uit het zicht getrokken. Dat heb ik nu allemaal omgedraais, dus de melisse achteraan.
ShowyHummingbird30
03-10-2021 om 08:40
Netherfield schreef op 03-10-2021 om 08:31:
Herfst!
In je tuin? Leuk! Ik heb hier nog nooit paddestoelen ontdekt, maar misschien kijk ik niet goed genoeg. Als de dagen korter worden kruip in binnen in mijn holletje.
Mama-Inge
03-10-2021 om 08:42
Ik heb gisteren wat takken van de cosmea geknipt En 1of ander zilverkleurig blad en in een vaas gezet
De takken hangen over het padnaar de voordeur en iedereen loopt er tegen aan, waardoor er al verschillende takken afgebroken zijn
Vanmiddag richting tuincentrum
Er is iets voor honden (bijna dierendag)
En natuurlijk ook even verder kijken ![]()
. Hahah, 97 dus