Huis, tuin en keuken
FaithfulDuck87
09-07-2021 om 22:35
Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen.
Wat we niet willen is een grijze fiktuin:

Maar een mooie groene tuin:

EnchantedDragonfly18
02-08-2021 om 17:09
Meelezertjuh schreef op 02-08-2021 om 13:04:
[..]
Afgraven, plus nog 10-20 cm extra. Wit zand erin en dan kun je mooi vlak straten.
Zelf hebben wij ook wel eens een paar grindtegels gelegd voor de container zonder wit zand eronder. Is ook goed gekomen, maar je loopt altijd risico op verzakken
Het zou wel op aarde kunnen als de tegels naast een border komen. Gewoon even op afschot leggen, dan loopt het water zo de border in.
EnchantedDragonfly18
02-08-2021 om 17:09
Hoi TG en Sumak en iedereen die ik niet gezien of vergeten ben 😆
Aaaanne
02-08-2021 om 17:51
Tuingravin schreef op 02-08-2021 om 11:09:
Hoi dames,
ook hier maar even een account aangemaakt.
Jemig, wat is hier al veel geschreven, dat ga ik niet meer inhalen qua bijlezen.
welkom!
DownrightChinchilla41
02-08-2021 om 17:54
Ik las in het nieuws een artikel over de vuurvlinder, die wordt in Noord-Holland weleens waargenomen (maar ook zeldzaam)..
Heeft iemand er weleens 1 met eigen ogen gezien?

Ik zag pas een Koninginnenpage in de tuin, zo mooi! Maar daarna jammer genoeg niet meer gezien.
Aaaanne
02-08-2021 om 17:56
Sumak ook hoi!
Ik heb tegels tot nu toe niet goed weten te leggen dus daar heb je niks aan.
Pimpom
02-08-2021 om 20:13
Moest wat moestuingrond hebben, dus gelijk even langs de vaste planten gelopen. Actie was 3 voor €9,99, dus 9 planten gekocht die erg aantrekkelijk zijn voor zoemers
Ik heb 3 dropplanten gekocht, 3 Echinacea (1 roze, 2 wit) en 3 'Meisjesogen' Coreopsis Grandiflora.
Toen ik met de doos de tuin inliep, zat er gelijk een hommel op de dropplant
Tover-Feetje
02-08-2021 om 20:14
Myrdal, Ik had vorig jaar zo'n 15 bloemen in mijn paarse Agapanthus.
Dit jaar maar eentje
Jullie gaan hard met de foto's de een nog mooier dan de ander
Yolo, ik heb nog geen vuurvlinder gespot maar ik zie momenteel sowieso weinig vlinders.
Welkom Tuingravin 
Ik heb vorige week de mysterieuze sporen omgespit en plat getrapt.
Tot nu toe nog geen nieuwe sporen.
Ik hoop dat het een verdwaalde woelmuis familie was, die nu weer naar hun vertrouwde territorium zijn vertrokken 
Mama-Inge
02-08-2021 om 20:34
Heel zoetjes aan begint het op een boo hut te lijken.

Man is naast dit klusje samen met de kinderen ook nog met andere dingen bezig, dus het heeft wat meer tijd nodig voor het af is.
Aaaanne
02-08-2021 om 21:06
Ik had drie mooie (nieuwe) korenbloemen van het voorjaar. Ze hebben gebloeid en daarna waren ze er nog even. En nu zijn ze weg, fietsie. Geen bloem, geen blad, zelfs geen stengeltje herinnert er aan dat ze er waren. Zouden ze opgegeten zijn door de slakken? Of verdwijnen ze altijd helemal na de bloei? Zouden ze volgend jaar terugkomen?