Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-07-2021 om 22:35

Het nieuwe TegenTegelTuinenTopic (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ToetieToover schreef op 01-08-2021 om 21:22:

Die duizendknoop, hierover een artikel over afdekken:
https://www.hortipoint.nl/hortipoint/rijn-en-ijssel-boekt-goede-resultaten-met-afdekken-japanse-duizendknoop/

En ze proberen ook stoom en elektrocutie inmiddels. Ik snap die woningbouw niet. Het tast de funderingen van de huizen aan!

Positief stukje

Zeker een idee waar we wat mee kunnen 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

01-08-2021 om 21:27

Mama-Inge schreef op 01-08-2021 om 21:23:

ik heb er geen burenruzie voor over.
We zijn verhuisd vanwege burenruzie, daar hebben we geen trek weer in.

Ik weet niet wat voor spul je nodig hebt om het af te dekken, gewoon plastic werkt niet
En van gif heb ik geen verstand en wil ik ook niet gebruiken met kinderen en een hond in huis

Kokend water? Eerst zover mogelijk graven zodat de wortels bloot liggen en dan zoveel mogelijk kokend water erover. 

Even opgezocht, onze appel is een Ecolette. Ze zijn fris zoet.. Op dit moment zijn de appeltjes trouwens nog maar erg klein, een paar centimeter. Normaal zijn ze nu al wel wat groter dacht ik. Maar ik weet ook dat ze lang doorgroeien. 

Ach wat een gedoe die Duizendknoop 
Ik ben een watje dus ik zou denk ik de buren vragen of ik hun stuk ook mocht doen. Als zij het zelf echt niet gaan doen is dat wellicht de beste manier om er aan jouw kant ook vanaf te komen. Maarja, dan zit jij met het werk 

Aaaanne schreef op 01-08-2021 om 21:35:

Ach wat een gedoe die Duizendknoop
Ik ben een watje dus ik zou denk ik de buren vragen of ik hun stuk ook mocht doen. Als zij het zelf echt niet gaan doen is dat wellicht de beste manier om er aan jouw kant ook vanaf te komen. Maarja, dan zit jij met het werk

Er is al een stukje tuin van hun dat ik bewust mee pak, daar kan ik vrij komen.

Maar ik ga niet naar hun terras of bij hun schuur, dat zullen ze toch echt zelf moeten doen

duet schreef op 01-08-2021 om 21:13:

[..]

Ik ga hier komende week ook naar toe! Ben weer een paar daagjes bij mijn dochter en we waren van plan een vriendin van mij in Dordt te bezoeken. Toen ik haar vroeg of ze in Dordt een leuke gelegenheid kende om een high tea te doen, kwam ze met villa Augustus. Ik moest direct aan jouw berichtje denken, ik had naar aanleiding daarvan ook al op de website gekeken. Dus dit was wel heel toevallig. Ben heel benieuwd naar de tuin.

Hee leuk Duet! Veel plezier. Loop zeker ook naar de tuin achter het hotel, die is op zich minder spectaculair dan wat er tussen restaurant en hotel zit, maar er staat een schitterende muur omheen, helemaal gebouwd van brokstukken van allerlei oude gebouwen (en ergens zit er een Amsterdams paaltje in verwerkt, of ineens een marmeren wasbak, een Grieks aandoende pilaar…) echt heel gaaf. 
En als je nog tijd hebt zit de winkel van Vreeken natuurlijk in Dordt, maar dat wist je vast al (en zo nee: daar wil je heen. Zaadjeswalhalla)

Ik ga actief op zoek naar het amsterdammertje in de tuin! Ja, de winkel van Vreeken ken ik inderdaad!

Hoi dames,
ook hier maar even een account aangemaakt.
Jemig, wat is hier al veel geschreven, dat ga ik niet meer inhalen qua bijlezen. 

Leuk tuingravin.
(Bijlezen gaat best wel vlot, want er staan maar 10 reacties per pagina).

Hee TG, gezellig!

Hi allemaal,

Ik heb me voorgenomen om van een viva meelezer in een via meeschrijver te veranderen, en aangezien ik afgelopen jaar de tuinfreak in mezelf heb ontdekt wordt dit mijn eerste bericht hier  

In het kort: woon in de randstad met een redelijk grote tuin (althans voor in een grote stad) en volop bezig met planten, tuininrichting, een kasje etc.

Ik ben nieuw hierin, maar vind het ontzettend leuk en zal in het begin vooral met vragen komen en tips komen pikken, maar wat fijn dat het topic hier nu ook is!  

Tuingravin schreef op 02-08-2021 om 11:09:

Hoi dames,
ook hier maar even een account aangemaakt.
Jemig, wat is hier al veel geschreven, dat ga ik niet meer inhalen qua bijlezen.

hooooi

Welkom Sumak! 

Welkom terug, Tuingravin!

En dan hier gelijk mijn eerste vraag

Ik zoek een manier om een 'verhoogde' border te verwijderen en de grond gelijk te maken met de rest. Bij de vorige eigenaren was dit bordertje de enige plek met wat groen tussen verder alleen maar tegels, de tegels heb ik nu voor 80% vervangen door planten, maar juist op dit borderstukje had ik wel wat tegels zonder verhoging gewild omdat het de perfecte locatie is voor het opbergen van de containers. Border stelt echt niks voor, de hoogte is maximaal 1 opsluitband dus wat zal het zijn, 10cm ofzo? Diepte is ongeveer 70cm en het is ongeveer 2 meter breed. Hoe maak ik het goed vlak?
Ik heb nog wat tegels over maarja als ik die erin ga leggen gaat het er sowieso niet uit zien want ik kan dat niet zo strak. Dan maar gewoon aarde aanstampen en containers erop? Dat lijkt me na harde regen weer niet zo fijn. Kortom, tips zijn welkom!

Bedankt alvast

Sumak schreef op 02-08-2021 om 12:28:

En dan hier gelijk mijn eerste vraag

Ik zoek een manier om een 'verhoogde' border te verwijderen en de grond gelijk te maken met de rest. Bij de vorige eigenaren was dit bordertje de enige plek met wat groen tussen verder alleen maar tegels, de tegels heb ik nu voor 80% vervangen door planten, maar juist op dit borderstukje had ik wel wat tegels zonder verhoging gewild omdat het de perfecte locatie is voor het opbergen van de containers. Border stelt echt niks voor, de hoogte is maximaal 1 opsluitband dus wat zal het zijn, 10cm ofzo? Diepte is ongeveer 70cm en het is ongeveer 2 meter breed. Hoe maak ik het goed vlak?
Ik heb nog wat tegels over maarja als ik die erin ga leggen gaat het er sowieso niet uit zien want ik kan dat niet zo strak. Dan maar gewoon aarde aanstampen en containers erop? Dat lijkt me na harde regen weer niet zo fijn. Kortom, tips zijn welkom!

Bedankt alvast

Afgraven, plus nog 10-20 cm extra. Wit zand erin en dan kun je mooi vlak straten.

Zelf hebben wij ook wel eens een paar grindtegels gelegd voor de container zonder wit zand eronder. Is ook goed gekomen, maar je loopt altijd risico op verzakken 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.