Huis, tuin en keuken
Mama-Inge
12-04-2022 om 19:18
Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen
Wat We niet willen, grijze fiktuinen:

We willen groene tuinen

Linkje naar het 1e deel
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/het-nieuwe-tegentegeltuinentopic?page=240#3613
GroenTuintje
28-08-2022 om 20:32
_Korenbloem_ schreef op 28-08-2022 om 20:06:
Wat een mooie appels groentuintje!
Dankje
ze zijn ook heerlijk. Zowel rauw als in de taart en pannenkoeken
FaithfulDuck87
28-08-2022 om 20:34
GroenTuintje schreef op 28-08-2022 om 20:32:
[..]
Dankje
ze zijn ook heerlijk. Zowel rauw als in de taart en pannenkoeken
![]()
wat van merk heb je??
Ooit zo gelachen bij een buurman, die helemaal trots was op zijn appels van eigen boom. Wij met zijn allen appel eten bij hem, en zeg ik zo tegen hem: Denk even om de sticker die er op zit, eet hem niet op. Dus hij hele appel bekijken.....
GroenTuintje
28-08-2022 om 20:58
Friezinnetje schreef op 28-08-2022 om 20:34:
[..]
wat van merk heb je??
Ooit zo gelachen bij een buurman, die helemaal trots was op zijn appels van eigen boom. Wij met zijn allen appel eten bij hem, en zeg ik zo tegen hem: Denk even om de sticker die er op zit, eet hem niet op. Dus hij hele appel bekijken.....
![]()
Ik geloof een Elstar? Weet het niet meer precies
Ze zijn wel lekker sappig en zoet
. En vorig jaar en dit jaar enorm groot
FaithfulDuck87
28-08-2022 om 21:11
ik heb iig Elstar, maar die zijn nog niet zo ver dat ze geplukt kunnen worden.
duet
29-08-2022 om 18:29
Ooh, die appels! Mooi!
Ik heb vandaag mijn eerste mais geoogst. Ik noem het siermais, vanwege de leuke kleurtjes, maar volgens mij kun je deze ook gewoon eten, maar dat doe ik niet. Bij mij gaan ze in de herfststukjes.
Het lukt alleen even niet om een foto te plaatsen. Wie weet lukt het later nog een keer.
Plotsa
29-08-2022 om 19:01
Wauw, wat een hoop appels GroenTuintje.
Hier zijn de peren mislukt, toch te droog geweest denk ik. De perziken vallen ook al van de boom en die nu vallen, zijn niet goed. Dat haf ik wel verwacht, er was nog veel vorst toen de bloesem was. Ik was al verbaasd dat we er jog zoveel vruchten van hadden.
Wat hier al wel leuk opkomt is het pampasgras. De pluimen schieten omhoog en dit jaar denk ik bijna het dubbele van vorig jaar.
GroenTuintje
29-08-2022 om 21:00
Dankje allemaal
dit is nog maar een klein deel van de appels
grootste deel hangt er nog aan 
De peren zijn hier ook mislukt hoor, te droog geweest en te veel wespen helaas..
Martje80
30-08-2022 om 17:12
Jeej, ik ben mezelf vandaag te buiten gegaan in het tuincentrum en heb heel veel bodembedekkers gekocht: Tijm, Ereprijs, Salie, Geranium en Maagdenpalm. Met een paar planten de hoogte in: Echinacea en een hoge Salie.
Ook nog een Vlinderstruik gekocht.
En dit heb ik nog nooit gedaan: planten online besteld. Ik kon namelijk nergens Heemst vinden. Die wordt bezorgd door PostNL, hilarisch vind ik dat.
Als het allemaal in de grond staat, probeer ik een foto online te zetten.
Mama-Inge
31-08-2022 om 15:18
Onze nieuwe pup is kennelijk niet dol op gele bloemen
Er stond een plant op een kist, die heeft ze eraf gegooid en vakkundig gesloopt
ToetieToover
31-08-2022 om 15:18
Mama-Inge schreef op 31-08-2022 om 15:18:
Onze nieuwe pup is kennelijk niet dol op gele bloemen
Er stond een plant op een kist, die heeft ze eraf gegooid en vakkundig gesloopt