Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2

Ee zaten vanmiddag vlinders op de vlinderstruik toen ik thuiskwam! 😀

Netherfield schreef op 12-07-2022 om 17:11:

Ee zaten vanmiddag vlinders op de vlinderstruik toen ik thuiskwam! 😀

Leuk he hier stikt het ook van de vlinders 

Oeps, per ongeluk een beaugainville gekocht. 
Hij zag er zo mooi uit als plaatsvervanger voor de clematis tegen de schutting.
De clematis doet het niet, dus die eruit.... Blijkt dat deze niet winterhard is? 
Wie kent hem en heeft tips?

Evaluna schreef op 12-07-2022 om 17:54:

De clematis doet het niet, dus die eruit.... Blijkt dat deze niet winterhard is?

Wat voor tips wil je? Verhuizen naar een andere klimaatzone? 

ToetieToover schreef op 12-07-2022 om 18:27:

[..]

Ik heb zelf ook een plant die niet vorstvrij is, de ‘lampenpoetser’, ik zet hem in de schuur swinters (staat in een pot)

20220709-113925.jpg

Na alle enthousiaste verhalen over de vlinderstruik vorig jaar op het forum wilde ik er ook een. Ik heb geen goede plek meer voor een grote maar op mijn kleine variant komen ook vlinder af. Een goede aanschaf dus.

Ik lees het al, dit seizoen maar goed van genieten 

B566-A727-D7-D2-4-DF7-8-A6-E-FAB7-AB07396-A.jpg

Een rode roos in mijn rozenstruik

en aardbeien uit eigen tuin 

EDDDA201-C3-E9-421-F-94-E9-9396-B7-F527-AB.jpg

Tuinfluiter schreef op 12-07-2022 om 19:15:

20220709-113925.jpg

Na alle enthousiaste verhalen over de vlinderstruik vorig jaar op het forum wilde ik er ook een. Ik heb geen goede plek meer voor een grote maar op mijn kleine variant komen ook vlinder af. Een goede aanschaf dus.

Ik hoop dat mijn kleine vlinderstruik er volgend jaar ook zo uitziet. 

ToetieToover schreef op 12-07-2022 om 18:27:

[..]

Er dit seizoen intens van genieten lijkt me inderdaad de beste tip. Maar prachtig zijn ze inderdaad, ik ben er ook een keer ingetrapt. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

12-07-2022 om 21:01

Evaluna schreef op 12-07-2022 om 17:54:

In een pot in de border en in de winter naar een schuur of garage sjouwen.

Hij staat al in de volle grond, ik ga het beleven...
Verder is de tuin wel prachtig, de vlinderstruik is gigantisch met best wel wat vlinders.
Verder heb ik in mei 3 verhoogde bakken in mijn tuintje gemaakt van zeker 2 vierkante meter per bak en een smallere bak.
De zaden van makkelijke moestuin gebruikt en veel staat er mooi bij, veel bladgroenten, kruiden, tomaten zien er goed uit en komkommer. Daartussen allemaal beestjes. Ben er echt heel blij mee, niet eens het eten, alleen de aanblik maakt me al blij.
En dat in een woningbouw tuintje  

Evaluna schreef op 12-07-2022 om 21:35:

Hij staat al in de volle grond, ik ga het beleven...
Verder is de tuin wel prachtig, de vlinderstruik is gigantisch met best wel wat vlinders.
Verder heb ik in mei 3 verhoogde bakken in mijn tuintje gemaakt van zeker 2 vierkante meter per bak en een smallere bak.
De zaden van makkelijke moestuin gebruikt en veel staat er mooi bij, veel bladgroenten, kruiden, tomaten zien er goed uit en komkommer. Daartussen allemaal beestjes. Ben er echt heel blij mee, niet eens het eten, alleen de aanblik maakt me al blij.
En dat in een woningbouw tuintje

Dat heb ik nou ook. Het eten maakt me niet zoveel uit, maar het ziet er zo leuk uit!

Ik het niet veel groente in de tuin. Slechts één paprika en één aubergine. Vandaag de eerste baby aubergine gespot! Aubergine doet het in mijn tuintje altijd heel goed. Geen kas voor nodig!

O wat fijn, een tuintopic!
Ik ben net verhuisd en voor het eerst sinds 25 jaar een tuin! Nooit gedacht dat ik het in me had, maar ik vind tuinieren dus echt heerlijk kom ik nu achter. 
We gaan komende jaren de voor- en achtertuin veranderen, nu is het roeien met de riemen de we hebben.
De voortuin is helemaal betegeld, jammer genoeg. Daar heb ik 2 vierkante meter bakken neergezet met kruiden, aardbeitjes, paprika, wilde bloemen en sla. Afgelopen weekend heb ik er rode bietjes ingepland en Nieuw Zeelandse Spinazie en komkommer kruid gezaaid. En er staan een appelboomoje in een oude zinken vuilnisbak. 
Verder staan er manden en potten met planten en bloemen. Echt een allegaartje. Ik heb zelfs een oude ijzeren gereedschapskist omgetoverd tot een soort rotstuintje. 
Ook de achtertuin is voor een groot deel betegeld, maar er zit een grote verhoogde border in. Daarin staat een enorme grote goudiep, echt prachtig. En een krulhazelaar. Die 2 staan elkaar een beetje in de weg, dus ik laat het najaar een hovenier komen om te kijken hoe we die 2 een beetje kunnen snoeien. 
Er stonden ook 2 vlinderstruiken en iets van 25 lavendelstruiken. Maar die waren zo slecht gesnoeid en verdrukten alles in die bak, dus die heb ik eruit gehaald. 
Wat andere planten en bloemen erin geplant : gezaaid. 
Verder staan er in potten en bakken met tomaat, courgette, komkommer, aubergine, OI kers, een framboos. En er staan een stuk of wat van die bakken met bloemen  lin alle kleuren van de regenboog. 
En wat geniet ik hier!!! Ik zit nu in m’n tuinhuisje (zo’n luxe!!) naar de vogeltjes te luisteren. 

Oja! En ik heb sinds dit weekend een ‘kraamkamertje’: wat plastic bakken die ik eigenlijk weg wilde gooien. 
In eentje heb ik krieltjes gezet die te lang in de kelder hebben gestaan en dus zijn uitgelopen.
In de andere 2 heb ik Chinese radijs en tatsoi gezaaid. Ik had niks om ze af te dekken, maar er lagen ook nog van die plastic kledingzaken die je vacuüm kan trekken, dus die zitten er nu omheen. 
En in 2 kweekbakjes heb ik van die kartonnen pluggen gevuld met vermiculiet en daar snijbiet en gele bietjes gezaaid.  

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.