Huis, tuin en keuken
Mama-Inge
12-04-2022 om 19:18
Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen
Wat We niet willen, grijze fiktuinen:

We willen groene tuinen

Linkje naar het 1e deel
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/het-nieuwe-tegentegeltuinentopic?page=240#3613
EnchantedDragonfly18
14-06-2022 om 21:18
Netherfield schreef op 14-06-2022 om 14:33:
[..]
Ook die biologische korrels die beweren dat vogels er niet dood aan gaan? Of ecologisch, wat was het ook…
Schijnt toch niet zo heel onschuldig te zijn.
https://www.ad.nl/wonen/red-de-slak-boycot-de-biologische-slakkenkorrel~aacdf961/
Moosey
14-06-2022 om 22:38
Nou NewEve, dan heb je mazzel denk ik. Ik heb net weer zeker 20 slakken uit mijn moestuinbakken geplukt, en verder zie ik ze ook overal in de tuin. Naar mijn idee zijn er juist echt heel veel dit jaar.
Die slakkenkorrels: ik gebruik de ecologisch wel, maar heeeeel spaarzaam, alleen bij de allerkwetsbaarste planten (en alleen in de moestuinbakken, daar komen ook geen egels) maar echt helpen doet het ook niet dit jaar. Ik ga zo maar ns wat Brinta strooien, het schijnt dat slakken zich daaraan overeten en dan uitdrogen, zodat ze een makkelijke prooi worden voor vogels (al vraag ik me af wat voor vogels volwassen naaktslakken eten. Ik zie een merel dat niet doen hoor) En waarschijnlijk lokt het ook ratten, bedenk ik me. Misschien toch maar niet..
_Korenbloem_
14-06-2022 om 23:27
SuperCow schreef op 13-06-2022 om 11:22:
[..]
Wat leuk, kun je straks ook oogsten?
En zaaien margrieten zich makkelijk uit?
Zoete aardappel kun je goed kweken. Ik heb toen ik nog een volkstuin had in de volle grond al eens een grote oogst gehad. (Wel onder plastic kasje.) Maar jaar daarop vrijwel niets, terwijl ik toch hetzelfde gedaan had volgens mij. Dit is eerste keer in pot, maar denk dat de pot wat aan de kleine kant is.
Met uitzaaien van margrieten geen ervaring, heb ze vorig voorjaar uit de tuin van mn ouders meegenomen. Mijn pollen zijn wel heel flink gegroeid in dat ene jaar.
SuperCow
15-06-2022 om 07:45
Een bierval:
Slakken bierval - de meest verantwoorde slakkenval | Bierproefwinkel
Ik gebruik zelf plastic bakjes die ik na gebruik weg kan gooien. Sommige mensen doen wat zout bij het bier.
Ik heb één keer zo'n bakje uit m'n handen laten flikkeren en toen hadden de eksters een feestmaal, dus de gemarineerde versie konden ze in ieder geval wel waarderen.
hoe is het met de tijgerslakken?
Mama-Inge
15-06-2022 om 13:41
De overbuurvrouw met tegeltuin is afgelopen weekend het hele weekend met de hogedrukreiniger in de weer geweest
En vandaag is ze al weer bezig, zag denk ik nog ergens iets liggen wat er niet hoort
Slakken zouden geen witte aardbeien lusten? Of waren het vogels?
Iets heeft in ieder geval zijn buike rond gegeten in mijn aardbeien
Netherfield
15-06-2022 om 17:57

Ik heb een witte prikneus, vorig jaar bij een kraampje gekocht en hij doet het heel goed. En de slakken lusten hem niet, ook een groot voordeel.
duet
18-06-2022 om 10:34
Netherfield schreef op 15-06-2022 om 17:57:
Ik heb een witte prikneus, vorig jaar bij een kraampje gekocht en hij doet het heel goed. En de slakken lusten hem niet, ook een groot voordeel.
Wat leuk, een witte prikneus. Ik wist niet dat die bestond.
Netherfield
20-06-2022 om 11:10
Wij maaien niet elke week, dus groeit er klaver enzo in het gras.

Blije bijen!
BrightEchidna89
20-06-2022 om 13:46
RedRoseThorn schreef op 20-06-2022 om 13:42:
aah zo leuk netherfield! Ziet er ook nog eens extra vrolijk uit
Niet tegen mijn partner zeggen.
Ik heb twee kleine stukjes gazon die ik tweemaal per jaar maai, groeit van alles in. Zij heeft daarnaast nog een stuk gazon dat ze normaal om de twee weken maait. Maar dit jaar heeft ze meegedaan met Maai mei niet (beetje druk van mij) en staat het vol klaver, boterbloemen en madeliefjes.
Ze heeft er al stevig op gevloekt, vooral als ik zeg dat het er zo mooi bijligt.
_Korenbloem_
20-06-2022 om 21:09
Wat leuk, die ongemaaide gazonnetjes!
Geen gras hier, maar wel een hoop bloemen vol in bloei

Neweve
21-06-2022 om 08:12
Valdemar schreef op 20-06-2022 om 13:58:
Wat een "schattig" gazon voor maai mei niet. Bij ons stond het een halve meter hoog
en weinig bloemen. Ik ga deze herfst/volgend jaar wel klaver zaaien. Vind die afwisseling erg mooi
Netherfield
21-06-2022 om 09:41
Je kunt ook madeliefjes kopen voor in je gras zag ik vorig jaar. Wel fijn dat de paardebloemen hier nu niet meer bloeien, daar heb ik er liever niet zo veel van.
RedRoseThorn
21-06-2022 om 10:48
mooi korenbloem!

En leuke bezoekers in de tuin. Ik heb ook al egel poep gevonden! Werd ik iets te enthousiast van😂.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.