Huis, tuin en keuken
Mama-Inge
12-04-2022 om 19:18
Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen
Wat We niet willen, grijze fiktuinen:

We willen groene tuinen

Linkje naar het 1e deel
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/het-nieuwe-tegentegeltuinentopic?page=240#3613
Tara82
12-06-2022 om 23:08
Mijn man heeft een ding voor op de kraan, maar denkt dat hij niet op de kraan in het toilet past. Hij zoekt hem morgen voor mij op. Via het keukenraam zou ook nog kunnen. Alleen hebben we geen lange tuinslang meer. Mijn man heeft hem in stukken geknipt voor zijn bier brouw hobby (van en naar de koelspiraal). Dus ik moet nog minstens een paar dagen met de gieter heen en weer.
De waterleiding loopt wel heel gunstig achter de gevel. Het zou best kunnen dat mijn broer het juiste gereedschap wel heeft. Maar hij woont niet dichtbij, dus ook als hij het kan dan duurt het wel even voor het geregeld is.
Netherfield
13-06-2022 om 09:09
Mijn man gaat binnenkort de heg snoeien, behalve een stukje, want daar bloeit nu iets en dat vond hij zonde 
SuperCow
13-06-2022 om 11:22
_Korenbloem_ schreef op 12-06-2022 om 21:37:
Nieuwe aanwinst: een zoete aardappelplant.
Wat leuk, kun je straks ook oogsten?
En zaaien margrieten zich makkelijk uit?
Ik wilde de aren uit de Akelei knippen maar die blijken bewoond te zijn (door baby stinkwantsen?):

Lage lupine, maar de voorste is vergeten zijn eigen kaartje te lezen geloof ik. Daarachter de vingerhoedskruid die allemaal zijn gaan bloeien.

Leptinella begint al leuk dicht te groeien (daarnaast bosliefjes):

En de petunia's zijn ook weer bijgetrokken na alle regen:

duet
13-06-2022 om 18:56
Friezinnetje schreef op 12-06-2022 om 21:33:
1 zilverkaars
Ik ben stikjaloers op jouw zilverkaars 
Ik heb jaren geleden bij Bastin een zilverkaarsplantje (Black Negligee)gekocht, wat nu nog steeds niet groter is dan 4 jaar geleden. Hij heeft al op alle plekken in mijn tuin gestaan en dit jaar heb ik het plantje gescheurd en in potjes gezet. Leek voor het eerst echt prachtig op te komen om vervolgens bij ieder nieuw blad een oud blad te laten verleppen, waardoor ik nu nog steeds maar 2 ienimini blaadjes per plant heb. Grrrr! Ik weet echt niet wat ik nu nog moet doen om die aan de praat te krijgen.
En zoals mijn schoonmoeder vroeger altijd zei: dit is een een sterk stuk in een oude broek:
Moederplant:

Zaailing:

Hoe dan????
ToetieToover
13-06-2022 om 18:59
duet schreef op 13-06-2022 om 18:56:
[..]
Ik heb jaren geleden bij Bastin een zilverkaarsplantje (Black Negligee)gekocht, wat nu nog steeds niet groter is dan 4 jaar geleden. Hij heeft al op alle plekken in mijn tuin gestaan en dit jaar heb ik het plantje gescheurd en in potjes gezet. Leek voor het eerst echt prachtig op te komen om vervolgens bij ieder nieuw blad een oud blad te laten verleppen, waardoor ik nu nog steeds maar 2 ienimini blaadjes per plant heb. Grrrr! Ik weet echt niet wat ik nu nog moet doen om die aan de praat te krijgen.
En zoals mijn schoonmoeder vroeger altijd zei: dit is een een sterk stuk in een oude broek:
Moederplant:
Zaailing:
Hoe dan????
Van de melkboer, ook net als vroeger 😇
duet
13-06-2022 om 19:02
ToetieToover schreef op 13-06-2022 om 18:59:
[..]
Van de melkboer, ook net als vroeger 😇
Jaah!! Tuurlijk!!
FaithfulDuck87
13-06-2022 om 19:04
de zilverkaars staat er sinds vorig jaar. Eerste jaar deed hij het niet zo goed, zat in verdrukking. Dus die plant er weg gehaald en nu doet ie het goed. Nu hopen op een bloem, want die heb ik nog niet gezien
EnchantedDragonfly18
13-06-2022 om 22:00
duet schreef op 13-06-2022 om 18:56:
[..]
Bij mij stond ie tegen de west schutting in tuin op noord, ochtend en middagzon. Ging als een speer daar.
duet
13-06-2022 om 22:47
Tickel schreef op 13-06-2022 om 22:00:
[..]
Bij mij stond ie tegen de west schutting in tuin op noord, ochtend en middagzon. Ging als een speer daar.
Nou, dan zouden ze nu goed moeten staan.
Heeft tot nu toe in een border gestaan met ochtendzon, een border met bijna de hele dag zon en nu staan de potjes langs een border met vroege ochtendzon en late middagzon.
Helaas is er laatst ook nog slak over heen gegaan, dus het lijkt bijna nergens meer op.
Na al die jaren wil ik nog steeds niet opgeven.
Neweve
14-06-2022 om 08:33
mooie plaatjes!
Steeds meer dingen staan in bloei en de Toscaanse jasmijn doet het geweldig. Ik denk dat als de klimop schutting (eindelijk) weggaat, dat er hier ook wat Toscaanse jasmijn komt.

BrightEchidna89
14-06-2022 om 09:25
Even een kleine ergernis.
De passieflora die ik gekocht heb naar aanleiding van een foto hier, is deze nacht voor de helft opgegeten door slakken.
Toch maar korrels strooien (al ben ik er niet zo'n fan van).
EnchantedDragonfly18
14-06-2022 om 10:12
Valdemar schreef op 14-06-2022 om 09:25:
De passieflora die ik gekocht heb naar aanleiding van een foto hier, is deze nacht voor de helft opgegeten door slakken.![]()
Geen korrel! Slakken eten die op, vogeltjes en egels eten slakken en gaan er aan dood.
Netherfield
14-06-2022 om 14:33
Tickel schreef op 14-06-2022 om 10:12:
[..]
Geen korrel! Slakken eten die op, vogeltjes en egels eten slakken en gaan er aan dood.
Ook die biologische korrels die beweren dat vogels er niet dood aan gaan? Of ecologisch, wat was het ook…
Neweve
14-06-2022 om 20:50
Valdemar schreef op 14-06-2022 om 09:25:
De passieflora die ik gekocht heb naar aanleiding van een foto hier, is deze nacht voor de helft opgegeten door slakken.![]()
Dat is bijzonder, de passiebloem is zo ongeveer de enige plant bij ons waar geen slakken op zitten.
Dit jaar lijken er sowieso minder slakken, zelfs de salvia staat nog (daar was vorig jaar geen sprietje van over).
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.