Huis, tuin en keuken
Mama-Inge
12-04-2022 om 19:18
Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen
Wat We niet willen, grijze fiktuinen:

We willen groene tuinen

Linkje naar het 1e deel
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/het-nieuwe-tegentegeltuinentopic?page=240#3613
SuperCow
28-05-2022 om 09:43
Nou ja, ik snap het wel. Burengedoe is gewoon erg vervelend. Een sierappel geeft best wel troep in de winter als de appeltjes vallen, die heb ik om die reden zelf ook niet genomen.
Ik heb inmiddels wel geleerd dat meegaan in de eisen ook tegen kan werken. De eisen werden hier steeds gekker en onredelijker en toen ik er genoeg van had werd mijn tuin stiekem bijgesnoeid als ik niet thuis was. Ik ben blij met mijn nieuwe buren. En m'n papavers die dit jaar eindelijk een kans krijgen om te gaan bloeien.
Kleine planten kopen die vanzelf langzaam groter worden, kunnen de buren er geleidelijk aan wennen.
De uitgebloeide clematisbloemen zijn ook wel leuk:

BrightEchidna89
29-05-2022 om 14:45
Na de foto vrijdag van Duet en haar passiebloem, gisteren naar het tuincentrum geweest en twee passieflora gaan halen (en ineens nog een blauwe regen meegenomen).
GroenTuintje
29-05-2022 om 20:27
Mama-Inge schreef op 29-05-2022 om 20:26:
Mooi GroenTuintje
Vooral die op de 5e foto, wat boor plant is dat?
Dankje Inge, Een clematis 
FaithfulDuck87
30-05-2022 om 18:17
Hoe staat jullie tuin erbij? die van mij staat er prachtig bij, mooi fris groen, er komen planten op, waarvan ik niet eens wist dat ik ze had. Mijn clematissen doen het nu eindelijk goed, die moet ik steeds wat vast zetten.
Appelboom zit stikvol kleine appeltjes, de braam bloeit en de zwarte bessenstruik zit ook vol bessen.
Mama-Inge
30-05-2022 om 19:20
Ik zie steeds meer in bloei komen
En wat nog niet bloeit, zit vol knoppen
Ik moet nodig even door de tuin om wat onkruid weg te halen, maar heb het druk met andere dingen
En dan is de dag weer om of zit ik moe op de bank
RedRoseThorn
30-05-2022 om 19:33

Er was hier een hommel in slaap gevallen in de clematis.
Hier bloeit ook al heel veel, ik knijp hem eerlijk gezegd een beetje voor de zomer, wat is er dan nog over?

Netherfield
30-05-2022 om 21:30
Bij mij komt vooral veel onkruid op. En alle naaktslakken zijn wakker geworden. Maar de heg is mooi groen, daar geniet ik echt van!
Neweve
30-05-2022 om 21:55
de tuin staat er goed bij, iets te goed want alles is flink gegroeid (en ik moet hier en daar nog/weer snoeien maar geen tijd want we zijn binnen aan het klussen
)
Oja naaktslakken zijn er wel inneens overal!
duet
30-05-2022 om 21:58
Ja,hier is de tuin ook ontploft. De akeleien zijn nu grotendeels weg, maar inmiddels staat het vol met vingerhoedskruid, rozen, duizendschonen en geraniums. En inderdaad ook al weer aan het snoeien en wegknippen, want alles groeit als kool. Alles ziet er mooi fris en groen uit.