Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2

20220518-105730.jpg

Over de pergola klimt een heerlijk geurende roos.

20220518-170015.jpg

Overal in de tuin staan sieruien 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

20-05-2022 om 13:49

Hier is het nu al een dik uur goed aan het regenen en ze voorspellen meer voor deze namiddag. Zo tevreden mee, want ik had het uitplanten en zaaien in volle grond al zo lang uitgesteld vanwege de droogte. 
Maandag geven ze nog regen dus ik ga morgen de moestuin volledig in orde brengen. 

Mama-Inge

Mama-Inge

20-05-2022 om 15:30 Topicstarter

Hier in Drenthe nog geen drup regen gezien 
Vanmorgen was de voorspelling dat het 4ond 12 uur zou gaan regenen 
Maar dat is verschoven naar ergens eind van de middag, we zullen het wel zien.
Ik hoop, voor de mensen die in het zuiden wonen, dat het allemaal wat mee gaat vallen 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-05-2022 om 15:40

hier regent het nu sinds een half uurtje. Rustig, geen wind, dus ideaal. 

Mama-Inge

Mama-Inge

20-05-2022 om 16:10 Topicstarter

Bij mij is het 10 minuten geleden begonnen met regenen 
Ook niet heel hard, mooi om de tuin eens lekker nat te maken 

Tussen 2 en half 3 regende het hier (ZL)zo hard tegen het raam.. alsof ik tegen zo'n chique waterval glasplaat aankeek.. mijn ruiten moeten nu toch wel mega schoon zijn zou je denken.. 

Daarna werd het weer licht buiten, nu regent het zachtjes.. 

Hier in ML inderdaad ook even een enorme bui en nu zachte regen.
Heb ik voor niets alles wat los lag of stond in de tuin, opgeborgen. Gisteren met die harde wind vond ik veel enger. Er zit 5 mm in de regenmeter, dus zoveel regen regen is het niet eens.

Hier in het hoge noorden regent het al een uur of 2 flink hard. Was ook wel nodig hoor. Want gisteren was er nog maar weinig gevallen. 

Mama-Inge

Mama-Inge

20-05-2022 om 19:06 Topicstarter

En het regent nog steeds.
Wel harder dan eerder, maar mooi dat alles goed nat word.
Ik denk dat de boeren erg blij zijn, na de droogte.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-05-2022 om 19:54

het is hier al weer droog. Ong 8 mm gevallen vandaag. 

Dankje Duet . Hier gelukkig alleen regen en wat harde wind. Maar niet zo erg als gisteren, toen brak de hel uit.

Gisteren een lange gestage regen hier, zonder wind, met even een forse bui. Allemaal heel erg welkom en de tuin ziet er blij uit! Ik hoor dat het er in Limburg heftiger aan toe ging?

Mijn krulwilg is een treurwilg geworden: zijn bladeren zijn te zwaar geworden en/of z'n takken nog te dun. Ik heb hem maar even opgebonden en hoop dat ie bij trekt. (Had ik toch die rupsen gewoon hun gang moeten laten gaan, haha!)

Voor de buien had ik nog snel compost gestrooid en brandnetels geplukt voor gier, dat staat nu ook lekker te trekken. Ik hoop daarmee de wilg en de beukenhaag een boost te kunnen geven want die staan er wat slapjes bij.

De campanula, tijm en binnenkort ook vingerhoedskruid beginnen te bloeien en ik zag toch nog bloemen komen in de lupine en achilles. 't Is hier gewoon allemaal net iets later lijkt het.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

21-05-2022 om 11:58

SuperCow schreef op 18-05-2022 om 19:25:

Oké, dus geen gedoe met trellis of staalkabels spannen, maar om de 30 à 40 cm een oog en daaraan opbinden is voldoende? Dat moet wel lukken.
(Dan rest nog de uitdaging ik, ladder en hoogtevrees. )

Als je binderij gebruikt, en niet teveel uittrekt, dan kan de stengel ook nog makkelijk in de breedte groeien. Opbinden, een stukje buis, 2 uiteinde naast elkaar, achter stengel langs halen en 1 uiteinde door lus halen en vastknopen aan andere eindje. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

21-05-2022 om 15:39

bindbuis moest dat zijn

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.