Huis, tuin en keuken
Mama-Inge
12-04-2022 om 19:18
Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen
Wat We niet willen, grijze fiktuinen:

We willen groene tuinen

Linkje naar het 1e deel
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/het-nieuwe-tegentegeltuinentopic?page=240#3613
duet
05-05-2022 om 18:47
Haha, RedRose, heel herkenbaar. Ik noem mijn tuin altijd de geordende chaos. Ook hier staat niks op de plek die ik had bedacht. Mijn tuinplanten bepalen zelf waar zij zich het beste voelen. Dus ik volg mijn planten dan maar gewoon en bouw mijn tuin rondom hen heen. Ik ben er inmiddels ook achter dat planten het zelf het beste weten. Ik heb in het voorjaar zaadjes gezaaid van een donkerrode ooievaarsbek, mooi in een potje, vochtige aarde, af en toe een zonnetje erop. Maar er komt niks op. In de border waar de moederplant staat, zie ik nu overal in de kurkdroge aarde miniplantjes opkomen, daar waar ik ook nog gespit heb. Dus who knows best????

En hier mijn aardbeienbed...inmiddels meer een bloemborder. Hoewel ik hier toch echt wel mijn aardbeien wil behouden, dus ik vrees dat er toch een paar planten in het najaar verhuisd gaan worden.
Mama-Inge
05-05-2022 om 19:20
Dat is geen aardbeien border maar akelei border
Prachtig, al die kleuren
Hier komt de Japanse duizendknoop ook weer omhoog
Dus weer wekelijks een rondje om het weg te halen
FaithfulDuck87
05-05-2022 om 20:35
ja hier ook al weer Mama-inge, ben ook al weer aan het trekken.
Hier het gras weer gemaaid, dode planten uit potten gehaald (violen en 1 grassoort waar een heel mierennest in zat) en verder lekker in het zonnetje gezeten en boek uitgelezen
GroenTuintje
05-05-2022 om 20:59
RedRoseThorn schreef op 05-05-2022 om 17:46:
Ooit had ik een plan waar alles in de tuin moest komen maar volgens mij staat er niets in wat in mijn plan stond😂 behalve de rabarber dan.
Wat een leuk stukje tuin is dit
GroenTuintje
05-05-2022 om 21:00
duet schreef op 05-05-2022 om 18:47:
Haha, RedRose, heel herkenbaar. Ik noem mijn tuin altijd de geordende chaos. Ook hier staat niks op de plek die ik had bedacht. Mijn tuinplanten bepalen zelf waar zij zich het beste voelen. Dus ik volg mijn planten dan maar gewoon en bouw mijn tuin rondom hen heen. Ik ben er inmiddels ook achter dat planten het zelf het beste weten. Ik heb in het voorjaar zaadjes gezaaid van een donkerrode ooievaarsbek, mooi in een potje, vochtige aarde, af en toe een zonnetje erop. Maar er komt niks op. In de border waar de moederplant staat, zie ik nu overal in de kurkdroge aarde miniplantjes opkomen, daar waar ik ook nog gespit heb. Dus who knows best????
En hier mijn aardbeienbed...inmiddels meer een bloemborder. Hoewel ik hier toch echt wel mijn aardbeien wil behouden, dus ik vrees dat er toch een paar planten in het najaar verhuisd gaan worden.
Prachtige border 
_Korenbloem_
05-05-2022 om 22:12
Hier al wel weer veel slakken. Maar niet zoveel als vorig jaar. Toen werd werkelijk elk groen sprietje dat boven de grond uit kwam opgegeten. Zelfs mn sneeuwklokjes werden te grazen genomen. Nu is de schade beperkt gebleven tot één kleine akelei en het en der een blaadje van wat andere planten voor zover ik tot nu toe heb ontdekt.
Plotsa
05-05-2022 om 23:42
Mooie border Duet. Ook mooie kleurencombinatie zo.
Hier niet zoveel gedaan, vooral in de tuin gezeten om te genieten van het zonnetje en te studeren.
Netherfield
06-05-2022 om 21:21

Ik zag deze tijdens het wandelen, wat is dit? Volgens plantsnap een of ander alpine plantje, maar dat geloof ik niet.
EnchantedDragonfly18
06-05-2022 om 21:33
Netherfield schreef op 06-05-2022 om 21:21:
Ik zag deze tijdens het wandelen, wat is dit? Volgens plantsnap een of ander alpine plantje, maar dat geloof ik niet.
Kruipphlox 'Atropurpurea'
SuperCow
07-05-2022 om 08:22
Dat maakt het juist spannend en levendig vind ik, dat alles een beetje door elkaar groeit. Ben je niet in één keer uitgekeken. Ik heb de planten nu in kleine groepjes gezet maar misschien gooi ik het in het najaar wel om. En misschien is dat ook helemaal niet nodig want her en der komt er van alles op in de tuin wat ik zelf niet gepland of gezaaid heb. Wel bewonderenswaardig want ik heb amper 2 maanden geleden de tegels eruit getrokken, dus waar komt dat allemaal vandaan??
In de buurt wordt de een na de andere nieuwe voortuin aangelegd volgens een of ander standaard sjabloon:
- betegeld pad in willekeurige grijstint
- 2 of 3 stapelsteenborders (antraciet uiteraard) met elk 1 leiboom en 1 soort onderbeplanting. Budgetvariant is pluimhortensia met 1 soort onderbeplanting.
- rest volstorten met ardennersplit
Eventueel een beukenhaag eromheen
Zo spannend... 😴
FaithfulDuck87
07-05-2022 om 09:02

Het regent hier en ben net onder de douche vandaan, dus ik sla even over.....
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.