Huis, tuin en keuken
Mama-Inge
12-04-2022 om 19:18
Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen
Wat We niet willen, grijze fiktuinen:

We willen groene tuinen

Linkje naar het 1e deel
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/het-nieuwe-tegentegeltuinentopic?page=240#3613
Cousin_It
25-04-2022 om 10:34
Meesje schreef op 25-04-2022 om 08:26:
[..]
Ik zal je mijn adres geven
Neem je je eigen tang mee?
Dankjewel, heb ik effe nodig, dit soort posts. Schrijf even niet zo actief ivm mijn hoofd dat momenteel overuren maakt.
racecar
25-04-2022 om 13:59
ToetieToover schreef op 24-04-2022 om 09:15:
[..]
Ik vrees ook dat hij er nogal dood uitziet. Heb je al een stukje bast van een takje gekrabt? En?
Na krabben heb ik rigoureus één tak doorgeknipt. Eentje die redelijk dicht bij de stam zit. Ik, als leek, zocht naar een groene kern. Is dat ook wat je moet zien? En kunnen we nu officieel deze boom als gestorven diagnosticeren? Of zit er nog leven in?
EnchantedDragonfly18
25-04-2022 om 14:23
racecar schreef op 25-04-2022 om 13:59:
[..]
Na krabben heb ik rigoureus één tak doorgeknipt. Eentje die redelijk dicht bij de stam zit. Ik, als leek, zocht naar een groene kern. Is dat ook wat je moet zien? En kunnen we nu officieel deze boom als gestorven diagnosticeren? Of zit er nog leven in?
Er kan best nog leven inzitten. Ik zou gewoon alles kort afknippen en afwachten.
_Korenbloem_
25-04-2022 om 15:03
Mijn clematis die vorige jaar hartstikke dood leek te zijn gegaan nadat ik hem geplant had, lijkt toch nog te leven! Hij loopt héél voorzichtig weer uit.
Is dat Judaspenning die zo enthousiast paars staat te bloeien Groentuintje?
GroenTuintje
25-04-2022 om 16:14
_Korenbloem_ schreef op 25-04-2022 om 15:03:
Mijn clematis die vorige jaar hartstikke dood leek te zijn gegaan nadat ik hem geplant had, lijkt toch nog te leven! Hij loopt héél voorzichtig weer uit.
Ja klopt! Dat is judaspenning
ToetieToover
25-04-2022 om 16:18
GroenTuintje schreef op 25-04-2022 om 13:03:
even weer wat sfeer foto’s uit mijn achtertuin
Blij mee!
ToetieToover
25-04-2022 om 16:21
racecar schreef op 25-04-2022 om 13:59:
[..]
Het ‘groen’ zou je net onder de bast moeten vinden als je met je nagel krabt. Aan de hand van één doorgeknipte tak kan ik niet zoveel zeggen. Ik vind het wel raar dat hij nog niet is uitgelopen maar als het inderdaad een meer warmteminnende boom is, kan het nog komen.
ToetieToover
25-04-2022 om 16:25
Meesje schreef op 25-04-2022 om 08:26:
[..]
Ik zal je mijn adres geven
Neem je je eigen tang mee?
Ouwe tang met een tang
de slakken kruipen vannacht waarschijnlijk van schrik al weg
racecar
25-04-2022 om 21:02
Tickel schreef op 25-04-2022 om 14:23:
[..]
Er kan best nog leven inzitten. Ik zou gewoon alles kort afknippen en afwachten.
Gaan we doen! We zijn pas net verhuisd, dus we willen de natuur gewoon de kans geven. We gunnen tijd aan planten en bomen die gewoon laatbloeiers blijken te zijn. Dank allen voor tips en kennis. Weer wat bijgeleerd
Neweve
25-04-2022 om 21:11
Dat had ik 3(?) jaar terug met mijn passiebloem. Toen helemaal teruggesnoeid en een jaar later ontplofte hij. Dit jaar oogt hij weer dood dus ik ben aan het dubben wat ik ermee ga doen.
_Korenbloem_
27-04-2022 om 18:08
Neweve schreef op 25-04-2022 om 21:11:
[..]
Dat had ik 3(?) jaar terug met mijn passiebloem. Toen helemaal teruggesnoeid en een jaar later ontplofte hij. Dit jaar oogt hij weer dood dus ik ben aan het dubben wat ik ermee ga doen.
Lastig is dat he, als je niet zeker weet of iets dood is. Sowieso voel ik me altijd schuldig als ik een plant eruit trek.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.