Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het (kamer)planten topic


Ik vind wantsen wel gezellig. Heb er weleens één binnen, maar nooit hele kolonies gekregen. Maargoed, eitjes verwijderen is wellicht wel verstandig. 

Gelukkig verder niets tegengekomen, maar ik moet het wel in de gaten houden. Sowieso check ik mijn plantjes elke week, ook om effe de conditie en zo in de gaten te houden van de stekjes en zo.

Van het weekend maar eens een rondje ruilbiebs doen. Er zit er ook eentje waarvan de eigenaar steeds allerlei negatieve posts plaats op facebook. Over dat de stekjes niet goed genoeg zijn, niet gelabeld enz. Er is al een paar keer iets gezegd als; joh, vervelend, maar het is niet handig om enkel negatieve posts te plaatsen over de bieb. Maar dat komt niet over. Het is ook lastig, want de posts staan vol met de meest vreselijke spelfouten en als je een suggestie doet (bv kun je het niet achterhalen met plantnet/googleLens) dan merk je dat hij niet begrijpt wat jij bedoelt.

Van het weekend is het trouwens open dag van de stekjesroute. Dan gaan de meeste stekjesbiebs weer open of mensen zetten voor de leuk een tafeltje met stekjes buiten!

Om wat inspiratie op te doen om mijn wormentoren te beplanten zocht ik bij Intratuin op 'makkelijke plant'. Zoekresultaat 2 in die lijst: Calathea.

Groene kamerplant kopen? Groene binnenplanten | Intratuin

rionyriony schreef op 08-05-2022 om 11:07:

Eentje van mijn kamerdennenstekjes (Araucaria) heeft inmiddels één wortel gekregen na ruim vier maanden. Als alles wortels heeft dan mogen ze gezellig bij elkaar in één pot. Voor de onderlinge steun zegmaar.

Dat geeft me de moed om het nog even vol te houden, dank u! Mijn Monstera Minime stekken vinden het prima in hun glaasje water, maar wortels aanmaken ho maar. Inmiddels bijna 3 maanden denk ik?

Je hebt erg veel geduld nodig voor het grootbrengen van stekjes. Ik begin altijd dapper maar meestal stop ik als ik het stadium bereik dat ze opgepot moeten worden. Eén uitzondering: ik heb een ficus van één meter hoog die vroeger een stekje was.

Laatst verpot maar pas na drie weken nadenken of hij de nieuwe grond wel lekker vond heeft hij het groeien hervat.

@Supercow: Intratuin wil gewoon dat je blijft kopen!

Zusterclivia schreef op 11-05-2022 om 13:35:

Gelukkig verder niets tegengekomen, maar ik moet het wel in de gaten houden. Sowieso check ik mijn plantjes elke week, ook om effe de conditie en zo in de gaten te houden van de stekjes en zo.

Van het weekend maar eens een rondje ruilbiebs doen. Er zit er ook eentje waarvan de eigenaar steeds allerlei negatieve posts plaats op facebook. Over dat de stekjes niet goed genoeg zijn, niet gelabeld enz. Er is al een paar keer iets gezegd als; joh, vervelend, maar het is niet handig om enkel negatieve posts te plaatsen over de bieb. Maar dat komt niet over. Het is ook lastig, want de posts staan vol met de meest vreselijke spelfouten en als je een suggestie doet (bv kun je het niet achterhalen met plantnet/googleLens) dan merk je dat hij niet begrijpt wat jij bedoelt.

Ik denk dat die persoon gewoon gefrustreerd is omdat ze het niet kán.

SuperCow schreef op 14-05-2022 om 10:32:

[..]

Dat geeft me de moed om het nog even vol te houden, dank u! Mijn Monstera Minime stekken vinden het prima in hun glaasje water, maar wortels aanmaken ho maar. Inmiddels bijna 3 maanden denk ik?

Ik heb weleens gelezen dat vaak vervangen van water helpt. De gedachte erachter was dat vers water meer zuurstof bevat.

Meteen zelf maar gedaan. Telkens half leeggegooid en weer aangevuld. Twee (van de vijf) hebben nu een wortel.


Geen rondje biebs gedaan, want was versleten van het hardlopen. Wel een plantje geruild voor een syngonium.
Zoiets alleen kleiner:

1599462197-508036-600.jpg

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

16-05-2022 om 12:30

rionyriony schreef op 14-05-2022 om 11:44:

[..]

Ik heb weleens gelezen dat vaak vervangen van water helpt. De gedachte erachter was dat vers water meer zuurstof bevat.

Meteen zelf maar gedaan. Telkens half leeggegooid en weer aangevuld. Twee (van de vijf) hebben nu een wortel.


Spa rood helpt ook

Battle-Royale schreef op 16-05-2022 om 12:30:

[..]

Spa rood helpt ook

Gaan ze dan uit pure ellende wortels maken? In de hoop te kunnen ontsnappen aan dat bittere water?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

16-05-2022 om 13:43

Zusterclivia schreef op 16-05-2022 om 13:41:

[..]

Gaan ze dan uit pure ellende wortels maken? In de hoop te kunnen ontsnappen aan dat bittere water?

Bij mij gaan ze daar wel beter op. 

Battle-Royale schreef op 16-05-2022 om 13:43:

[..]

Bij mij gaan ze daar wel beter op.

Als het maar werkt toch.

Battle-Royale schreef op 16-05-2022 om 12:30:

[..]

Spa rood helpt ook

Sommige mensen schijnen hun bloemen in de Cola te zetten. Of hun kerstboom.

Zusterclivia schreef op 16-05-2022 om 13:41:

[..]

Gaan ze dan uit pure ellende wortels maken? In de hoop te kunnen ontsnappen aan dat bittere water?


Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.