Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Heeft een luchtreiniger wel zin in mijn huis?

Jujubee schreef op 14-10-2025 om 08:07:

Bedankt voor die sites! Heel handig. Ik woon gelukkig in een dorp aan een hele rustige weg in een groene woonwijk dus dat scheelt. Ik kook op inductie ipv gas en zet altijd mijn afzuigkap aan. Mijn slaapkamer heeft trouwens geen ventiel voor die WTW, dat vind ik wel gek. Die kamer is, naast de badkamer, altijd het vochtigst in het huis. Er zit wel een ventiel in de gang naast de slaapkamer.
De site van de consumentenbond is wel fijn, die ben ik even aan het uitpluizen nu.

Je kunt ook even kijken of je uit kunt vinden of er een hepafilter zit in de wtw. Mocht je een luchtreiniger willen kopen, neem dan eentje met hepa en niet dat ionisatieding. Staat ook ergens waarom hepa beter is in de linkjes. 

Jujubee

Jujubee

14-10-2025 om 09:59 Topicstarter

Gebruikersnaaminvullen schreef op 14-10-2025 om 09:53:

[..]

Je kunt ook even kijken of je uit kunt vinden of er een hepafilter zit in de wtw. Mocht je een luchtreiniger willen kopen, neem dan eentje met hepa en niet dat ionisatieding. Staat ook ergens waarom hepa beter is in de linkjes.

Ja, dat zag ik inderdaad. Ik heb een Ferrolli systeem. Ik zal eens kijken of ik het boekje kan vinden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.