Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Funda foto’s - goede tips

wij gaan ons huis verkopen! Volgende week komt de fotograaf voor de foto’s op Funda. Heeft iemand nog goede tips en ideeën naast : schoon opgeruimd en zo leeg mogelijk? Ik ben heel benieuwd!

Wij hebben dat ook gehad, 
Klein prullaria uit het zicht.
Bij de keuken, keuken doeken incl vaatdoek weg.

Kreeg positief bericht van de fotograaf, dat ondanks er toch nog wat stond niet te ergeren, of eerst zelf van alles uit het zicht moest zetten.
En de makelaar vond het keurige fotos.

heb je geen 15 A4-tjes gekregen van de makelaar met tips en adviezen, absolute do’s en dont’s? Dat is gek.

hier bij de verkoop als tips in ieder geval alles wat persoonlijke info bevat weg zetten. Hondenmand, kinderkeuken, kapstok niet bomvol jassen, open kledingkasten netjes gerangschikt, opbergruimte geordend, waslijn leeg, lampen aan, kleine frutsels aan de kant, grote oppervlaktes vlekkeloos, orde, overzicht, ruimtelijk. Etc.

Maak zelf een foto en zet die om naar zwart wit. Op die manier zie je zelf de storende elementen die je nog moet wegzetten. 

En vergeet de buitenkant van je huis ook niet. Blaadjesrommel, snoeiafval etc weg, misschien een mooie pot met bloemen. 

Ik zou vooral ook rondkijken op Funda bij foto's van soortgelijke woningen, dan krijg je vaak al een goed beeld van wat er wordt verwacht. In het algemeen een stuk leger dan wat je zelf "netjes opgeruimd" zou vinden, maar ligt er ook uit aan hoe je huis eruit ziet natuurlijk.
Vooral bij open kasten goed opletten dat er niet veel in ligt.
Let op bekabeling op je bureau als dat niet netjes is weggewerkt. Ik heb destijds gewoon voor de foto's alle kabels uit monitor & stekkerblok getrokken en opgeruimd omdat ik het niet netjes kreeg. 
Ik kan het ook altijd wel waarderen als (speciale) opbergruimte op de foto staat, zoals een uitgeklapte vlizotrap met een stukje bergzolder zichtbaar. 
Vergeet ook niet om de tuin of balkon een beetje aan kant te maken. Zeker in deze tijd vind ik een vers bakje narcissen/viooltjes/etc. er altijd leuk uitzien. 
Als je screens of een zonnescherm hebt die er knap uitzien kan een foto daarvan (icm je tuin) ook van meerwaarde zijn.

masatu schreef op 25-03-2026 om 13:58:

Als je screens of een zonnescherm hebt die er knap uitzien kan een foto daarvan (icm je tuin) ook van meerwaarde zijn.

Oja dat inderdaad. Mooie zonwering is duur en gedoe om te installeren. Dus een mooi zonnescherm zou voor mij echt een aantrekkelijk extraatje zijn. 

Kijk naar je beddengoed. De kreukels zie je enorm op de foto's en op mij maakt dat een heel slordige indruk. Al hoewel ik zelf nevernooit strijk, heb ik dat indertijd voor de verkoop van het huis wel gedaan.

Lali schreef op 25-03-2026 om 15:02:

Kijk naar je beddengoed. De kreukels zie je enorm op de foto's en op mij maakt dat een heel slordige indruk. Al hoewel ik zelf nevernooit strijk, heb ik dat indertijd voor de verkoop van het huis wel gedaan.

Koop een sprei! Dat was de beste tip die ik destijds kreeg.
Bijvoorbeeld zoiets: https://jysk.nl/slaapkamer/bedspreien/sprei-rosentre-160x220-donkerzand
Ook heel handig om alles snel netjes te krijgen voor de bezichtigingen.

Wij hebben destijds ook een tijdelijke opslag gehuurd waar we heel wat spullen kwijt konden (maar we hadden dan ook echt heel veel losse dingen die nog uitgezocht moesten worden).

Cynthi@ schreef op 25-03-2026 om 16:55:

[..]

Koop een sprei! Dat was de beste tip die ik destijds kreeg.
Bijvoorbeeld zoiets: https://jysk.nl/slaapkamer/bedspreien/sprei-rosentre-160x220-donkerzand
Ook heel handig om alles snel netjes te krijgen voor de bezichtigingen.

Wij hebben destijds ook een tijdelijke opslag gehuurd waar we heel wat spullen kwijt konden (maar we hadden dan ook echt heel veel losse dingen die nog uitgezocht moesten worden).

Het moet niet gekker worden, wat kan mij jouw sprei schelen?

Toen we dit huis kochten zat de mevrouw van wie het was gewoon met visite koffie te drinken en veel dingen zagen er niet uit.

Lekker boeiend 

Miepjecody schreef op 25-03-2026 om 17:13:

[..]

Toen we dit huis kochten zat de mevrouw van wie het was gewoon met visite koffie te drinken en veel dingen zagen er niet uit.

Lekker boeiend

Ik vind t een goede tip , een opgemaakt bed met kreukels ziet er niet uit, of dat er dingen onder t bed opgeslagen liggen en dat je dat ziet.

Dus: straks opgemaakt bed, niks zichtbaar eronder, en doe de wc deksels dicht.

Wij verkochten een huis, en hebben speciaal een nieuw duur dekbed overtrek gekocht, en bijpassende kussens erop,stond mooi en gelikt.

Hele huis gestyled trouwens, bracht fors meer op dan verwacht.

En dat mooie dekbedovertrek daar geniet ik nog regelmatig van.

Groentetuin schreef op 25-03-2026 om 17:26:

[..]

Ik vind t een goede tip , een opgemaakt bed met kreukels ziet er niet uit, of dat er dingen onder t bed opgeslagen liggen en dat je dat ziet.

Dus: straks opgemaakt bed, niks zichtbaar eronder, en doe de wc deksels dicht.

Wij verkochten een huis, en hebben speciaal een nieuw duur dekbed overtrek gekocht, en bijpassende kussens erop,stond mooi en gelikt.

Hele huis gestyled trouwens, bracht fors meer op dan verwacht.

En dat mooie dekbedovertrek daar geniet ik nog regelmatig van.

Die mensen komen toch niet naar jouw spullen kijken?

[..]

Lekker boeiend

Dan heb jij geen idee hoe de verkoop van een huis er aan toe gaat.

Ik ben zelf ook ooit gaan kijken bij een huis waarvan verkoper met een krant in de woonkamer zat. een grote no go, huis werd afgeschreven en je durft geeneens iets te zeggen omdat de bewoner dat hoort.

Euphoria schreef op 25-03-2026 om 17:29:

[..]

Dan heb jij geen idee hoe de verkoop van een huis er aan toe gaat.

Ik ben zelf ook ooit gaan kijken bij een huis waarvan verkoper met een krant in de woonkamer zat. een grote no go, huis werd afgeschreven en je durft geeneens iets te zeggen omdat de bewoner dat hoort.

Ik heb wel een idee, ik vind het belachelijk hoe het tegenwoordig gaat. Alsof je het interieur van de ander koopt?? Gewoon stom is het.

[..]

Lekker boeiend

Verkeerde been uit bed gestapt?

Schemerlampje schreef op 25-03-2026 om 17:38:

[..]

Verkeerde been uit bed gestapt?

Nee, het is gewoon stom. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.