Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

friteuse of airfryer

Onze friteuse is overleden, was ook al aardig oud. 
We hebben een combi-magnetron.
Nu moeten we kiezen tussen een nieuwe friteuse of een airfryer.

Wij eten zeker niet wekelijks en soms niet maandelijks frites of kroketten.

We  komen er niet uit.
Wat zouden jullie aanraden?

Peiling

arifryer of friteuse
85 stemmen
81%
19%

Een airfryer is veelzijdiger en geeft minder rommel/vette kliederboel. 

airfryer. Ik kan echt niet meer zonder. Vind een friteuse echt zo’n zooi als dat vet er uit moet. De mand en opvangbak van de airfryer gaan gewoon na gebruik in de vaatwasser en het is weer klaar en je kan er veel meer mee dan met een friteuse.

En dan is het ook nog minder ongezond en net zo lekker.

Airfryer! Je kunt er zoveel meer mee. Hij wordt meerdere keren per week gebruikt. Mijn friteuse wordt 1x per jaar gebruikt. (op 31 december om oliebollen en appelbeignets te bakken) 

airfryer! Ik gebruik hem ook als snelle optie voor de oven. Hij is snel opgewarmd en het gaat allemaal net wat sneller. (Bijv. (Vega)burgers, even snel 1 broodje bakken, krieltjes, kippenpoten, enz)

Als ik zoiets zou willen zou ik voor een echte frituur gaan. Ja het is gekloot met vet maar ik vind dat (persoonlijk dus) veel lekkerder dan die slappe hap uit de airfryer. Ik heb er ooit een gehad en hoef het echt niet meer.

stokstaart schreef op 07-01-2022 om 13:47:

Als ik zoiets zou willen zou ik voor een echte frituur gaan. Ja het is gekloot met vet maar ik vind dat (persoonlijk dus) veel lekkerder dan die slappe hap uit de airfryer. Ik heb er ooit een gehad en hoef het echt niet meer.


klopt helemaal, toch heb ik de frituurpan de deur  uitgedaan, ik ga voor een frietje wel naar de snackbar. Voor de rest de airfryer.

Heb ooit een keer frites uit de airfryer gegeten dat is geen friet zoals ik het ken. Als ik friet eet dan wil ik friet uit de olie.  Die concessie heb ik wel gedaan, hard frituurvet is in de ban gegaan. 

Ik vind deze echt heel lekker:

376914.png

Geen van beiden. Ik het zeldzame geval dat ik echt iets wil frituren doe ik wel wat olie in een wok. Komt 1x per 2 jaar voor ofzo. Veel kan ook in de oven. En als ik friet wil ga ik naar een cafetaria. 

Misschien ligt het er ook aan wat je er mee wilt doen? 

PriceyRook54

PriceyRook54

07-01-2022 om 14:06

Dutchgirly schreef op 07-01-2022 om 14:00:



Misschien ligt het er ook aan wat je er mee wilt doen?

Eens. Ik gebruik de airfryer voornamelijk als oven, veel sneller dan de normale oven.

Friet gaat trouwens ook prima hoor, zeker geen slappe hap hier als ik ze zelf maak, maar we eten dat niet vaak.

Bakblik schreef op 07-01-2022 om 13:58:

Heb ooit een keer frites uit de airfryer gegeten dat is geen friet zoals ik het ken. Als ik friet eet dan wil ik friet uit de olie. Die concessie heb ik wel gedaan, hard frituurvet is in de ban gegaan.

Je moet de slag een beetje te pakken krijgen. Het is een kwestie van de juiste friet (die zak die Moxxie laat zien is ook onze favoriet gebleken, en die van de Aldi maar die zit niet zo dichtbij). Ook maakt de hoeveelheid uit: voor 1  of 2 personen lekkere friet maken is makkelijker dan voor 3. Dat zal de maken hebben met de manier waarop de lucht kan circuleren. Ik wil eigenlijk nog eens proberen om het voor 3 personen in twee delen voor te bakken en het dan op het eind samen af te bakken. Als iemand dat doet en daar de goede temperatuur-tijdverhouding voor heeft gevonden, hou ik me aanbevolen!

Beach1976 schreef op 07-01-2022 om 13:41:

Airfryer! Je kunt er zoveel meer mee. Hij wordt meerdere keren per week gebruikt. Mijn friteuse wordt 1x per jaar gebruikt. (op 31 december om oliebollen en appelbeignets te bakken)

Ik heb dit jaar voor het eerst oliebollen gemaakt in de airfryer. Ze zien er absoluut niet uit als oliebollen (natuurlijk) maar ze smaken verrassend genoeg wel zo. Ze zijn uiteraard wel minder vet en daardoor wat droger. Je kunt daarom het best bakken wat je opeet en niet bewaren en opwarmen. Bij ons was het een groot succes! Ik heb drie pakken gemaakt. 

stokstaart schreef op 07-01-2022 om 13:47:

Als ik zoiets zou willen zou ik voor een echte frituur gaan. Ja het is gekloot met vet maar ik vind dat (persoonlijk dus) veel lekkerder dan die slappe hap uit de airfryer. Ik heb er ooit een gehad en hoef het echt niet meer.

Dan gaat er toch iets fout denk ik. Hier komt echt geen slappe hap uit de airfryer. Gewoon lekkere knapperige friet. 

Mija schreef op 07-01-2022 om 14:19:

[..]

Ik heb dit jaar voor het eerst oliebollen gemaakt in de airfryer. Ze zien er absoluut niet uit als oliebollen (natuurlijk) maar ze smaken verrassend genoeg wel zo. Ze zijn uiteraard wel minder vet en daardoor wat droger. Je kunt daarom het best bakken wat je opeet en niet bewaren en opwarmen. Bij ons was het een groot succes! Ik heb drie pakken gemaakt.

Heb je dat met gewone oliebollenmix gedaan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.