Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Elke week een bosje bloemen. Asociaal?

Toen ik en mijn man samen een huis hadden gekocht in 1989 toen zei mijn man tegen mij: Ik ben geen man die uit zichzelf een bosje bloemen geeft. Hij zei van koop elke week gewoon zelf een bosje bloemen. Het staat mooi en mijn ouders deden het ook zo. Dus dat ben ik ook zo gaan doen. Al die jaren koop ik elke week verse bloemen.

Nu ben ik iemand tegen gekomen die dat asociaal vind van mij. Niet dat ik me er iets van aantrek of zo maar snijbloemen zijn niet goed voor het milieu zegt ze. 

Mijn vraag is of jullie dat ook heel erg overdreven vinden en hope vaak jullie bloemen kopen voor jezelf.


ScarceKudu74

ScarceKudu74

06-11-2021 om 22:15

Heh? Waarom zou dat nou asociaal zijn?  Wat overdreven zeg, sommige mensen slaan echt door. 

Ik koop nooit bloemen,  maar dat komt omdat mijn kat ze dan altijd sloopt en opeet.  Anders zou ik ze ook kopen,  mooi en gezellig juist. 

Ik koop nooit bloemen voor mezelf. Ik heb meer met planten. 

Maar asociaal vind ik het niet. Dan kun je alles wel asociaal noemen. Huisdieren, autorijden, vlees eten, de verwarming aanzetten, niet-papierloos werken, elektrische fietsen, alles met verpakkingsmateriaal, etc etc.

Ik heb niet de behoefte om met regelmaat bloemen in huis te hebben staan. Dus voor mezelf zou ik het overdreven vinden. 

En niet iedereen doet hetzelfde voor het milieu. Als jij hier heel blij van wordt, maar wel iets voor heg milieu wil doen zijn er nog genoeg andere dingen die je kan doen. De wereld wordt ook mooier als veel mensen een beetje doen ipv een paar het perfect doen.

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

06-11-2021 om 22:19

Ik koop liever een bloeiende plant, daar heb je van langer plezier van dan een bosje bloemen die soms nog geen week staat. 

Ik vind er niets asociaals aan. Koop lokaal! En dan doe je dat en is het weer niet goed. Zelf koop ik bloemen als ik daar zin in heb, meestal op de markt. In de zomer bijna elke week, in de winter minder. Wel geef ik vaak een bos bloemen als bedankje of cadeautje. Als dat al asociaal is…

Ik heb graag bloemen in m’n huis dus ja, ik koop regelmatig bloemen voor mezelf. Heb nu rozen die al een week staan en ze zijn nog mooi. 

Ik koop inderdaad zelden bloemen ivm het milieu maar ik zou niet iemand die dat wel doet asociaal noemen. Iedereen maakt andere keuzes en de keuzes moeten ook bij je passen.
Wanneer ik bloemen krijg aanvaard ik ze in dank en geniet ik er ook echt van.

Zijn snijbloemen niet goed voor het milieu? Nooit zo bij stil gestaan. 
Ik koop ook elke week verse bloemen. 

Brienne schreef op 06-11-2021 om 22:24:

Zijn snijbloemen niet goed voor het milieu? Nooit zo bij stil gestaan.
Ik koop ook elke week verse bloemen.

Bloemen komen uit kassen of per vliegtuig hier. Het is een beetje als aardbeien in december eten. Omdat het kan, betekent het niet dat het moet.

Wat vreemd en naar dat je gelijk asociaal genoemd wordt, TO!
Ik heb eigenlijk altijd wel bloemen in huis staan, vaak rozen en soms troschrysanten of gerbera's en soms een boeket. Daar kan ik echt van genieten, het staat mooi en ik vind het gezellig en kleurrijk in huis.

Leven is slecht voor 't milieu. Lekker belangrijk wat een ander van jouw persoonlijke keuzes vindt, als jij blij wordt van bloemen, dan lekker jezelf blijven verwennen met bloemen! 

watertoren

watertoren

06-11-2021 om 22:40 Topicstarter

Fenyw schreef op 06-11-2021 om 22:28:

[..]

Bloemen komen uit kassen of per vliegtuig hier. Het is een beetje als aardbeien in december eten. Omdat het kan, betekent het niet dat het moet.

 Grappig dat jij hier ook over begint. Dat deed de persoon waarover ik het had ook. Ik eet het hele jaar door aardbeien omdat ik dat het lekkerste fruit vind wat er is. In de zomer zijn ze veel lekkerder als in de winter maar ook in de winter eet ik ze graag.

Niet asociaal maar wel onwetend. Een bloemenkweker in een kas verbruikt in één wintermaand net zoveel gas als 80 gezinnen in een jaar. 
Zelf kies ik voor kamerplanten die jaren meegaan en bloemen uit eigen tuin.

Tuinfluiter schreef op 06-11-2021 om 22:44:

Niet asociaal maar wel onwetend. Een bloemenkweker in een kas verbruikt in één wintermaand net zoveel gas als 80 gezinnen in een jaar.
Zelf kies ik voor kamerplanten die jaren meegaan en bloemen uit eigen tuin.

Die bloemenkweker moet ook eten. Als hij kosten maakt en niemand koopt z'n bloemen dan gaat ie failliet. 

Bovendien kunnen we onze boeren (en dus ook kwekers) beter steunen. Anders is alles wat nu nog bollenveld is straks ook asfalt en beton. 

watertoren schreef op 06-11-2021 om 22:40:

[..]

Grappig dat jij hier ook over begint. Dat deed de persoon waarover ik het had ook. Ik eet het hele jaar door aardbeien omdat ik dat het lekkerste fruit vind wat er is. In de zomer zijn ze veel lekkerder als in de winter maar ook in de winter eet ik ze graag.

Maar dat is toch prima? Als jij dat wil doen moet je dat doen. Sommige mensen vinden dat ik vrij ver ga wat milieu betreft, anderen dat ik niet ver genoeg ga. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. Ik probeer er wel rekening mee te houden.  Zo was ik laatst in shock toen bleek dat in mijn wasmiddel microplastics zitten. Nu ik het weet, heb ik mijn gedrag er op aangepast en koop ik een ander merk want ik was veel. Door restklachten van Corona ruik ik helaas heel goed dus al mijn kleding gaat elke dag de was in. Slecht voor het milieu maar voor mij momenteel de enige optie.

Ik denk dat het er om gaat dat als je weet dat bepaalde keuzes minder goed zijn of je dan nog steeds die keus wil maken. Maar dat is iets wat iedereen voor zichzelf moet uitmaken dus geniet lekker van je aardbeitjes 😉.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.