Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Duur!!


Bakblik schreef op 10-06-2022 om 20:54:

Had vandaag een mazzeltje uit de to good to go bak, dacht ik. Biologische kipfilet. Wat een spetterpret werd dat in de pan zeg, alsof er heel veel water in zat en toen we het aten was het gortdroog. 't Was dat het goedkoper was dan de andere kip maar absoluut geen waar voor je geld.

Hè bah 🤢 

Apiejapie schreef op 10-06-2022 om 20:56:

[..]

Klopt. Zij moeten de compensatie van de hogere kosten halen uit hun eigen assortiment. Terwijl de Jumbo dat met de A merken kan doen, waardoor het huismerk nog enigszins betaalbaar blijft. Ik koop meestal mijn boodschappen online bij Jumbo, bijna alles huismerk tegenwoordig. Doordat ik geen impulsaankopen doe kom ik nog redelijk uit. Maar wel heel verschil met jaren terug.

Ja en de kortingen en aanbiedingen zijn ook beter bij AH vind ik.

GroenTuintje schreef op 10-06-2022 om 22:03:

[..]

Ja en de kortingen en aanbiedingen zijn ook beter bij AH vind ik.

Ja vind ik ook. Vooral de 1+1 aanbiedingen of zelfs 2+3 of 1+2 gratis. Van die laatste kan ik echt de hele dag blij worden, alsof ik een leuke prijs heb gewonnen of zo

Apiejapie schreef op 10-06-2022 om 22:07:

[..]

Ja vind ik ook. Vooral de 1+1 aanbiedingen of zelfs 2+3 of 1+2 gratis. Van die laatste kan ik echt de hele dag blij worden, alsof ik een leuke prijs heb gewonnen of zo

1+2 ken ik geloof ik niet  maar helemaal begrijpelijk . Ik sla altijd wat in bij dat soort acties.

lientje69 schreef op 10-06-2022 om 11:42:

Ik was vanmorgen weer eens bij de Aldi
Schrok van hoeveel de dingen gestegen waren. Zoals 6 blikjes tomatenpuree, die waren normaal 0,89 cent, iets later 1,09 en nu 1,69!

Ik heb gisteren zelfs €1,80 betaald! En het is maar goed dat ik mijn bonnetje controleerde. Want ik had er maar twee nodig, dus ik had twee kleine blikjes gepakt en moest daarvoor twee keer €1,80 betalen. Ik ben niet heel prijsbewust, maar daar wist ik zeker dat er iets niet klopte. Bleek dus de prijs te zijn voor 6 (kleine!) blikjes tomatenpuree te zijn. 

Letterkoekje, vandaag dus boodschappen gedaan bij de Lidl. We zijn de helft van de week een gezin met 4 kinderen (onder wie 3 pubers), de andere helft van de week met 1 kind. Ik was 75 euro kwijt en daar kan ik zéker tot en met donderdag mee doen. Aanvullend nog voor 14 euro fruit en nootjes gehaald bij de groenteman.

Ik vind dus nog steeds dat de Lidl echt niet zo duur is! Goede aanbiedingen, een uitstekende versafdeling en voldoende keuze. Ik neem nooit iets van A-merken bij de Lidl trouwens. 

Je moet ook nog goed opletten in de afprijsbakken. Laatst flessen Andrelon in de afprijsbak met een 4 euro sticker. Even verderop in de winkel in het gewone schap in de aanbieding 1+1 gratis.

-Nienke- schreef op 11-06-2022 om 13:33:

Letterkoekje, vandaag dus boodschappen gedaan bij de Lidl. We zijn de helft van de week een gezin met 4 kinderen (onder wie 3 pubers), de andere helft van de week met 1 kind. Ik was 75 euro kwijt en daar kan ik zéker tot en met donderdag mee doen. Aanvullend nog voor 14 euro fruit en nootjes gehaald bij de groenteman.

Ik vind dus nog steeds dat de Lidl echt niet zo duur is! Goede aanbiedingen, een uitstekende versafdeling en voldoende keuze. Ik neem nooit iets van A-merken bij de Lidl trouwens.

Goed voor jou, Nienke. Ik kan alleen maar zeggen dat de verkoopsters (van de Lidl) het me zelf zeggen: zelfs bij ons wordt het duur. Voorbeeld die de winkeldame me zelf gaf: 'Bijvoorbeeld, de hespenblokjes', zei ze me, 'die zijn bijna in prijs verdubbeld. Da's toch niet normaal!' Tot zover haar uitspraak. En 2 kassiersters hebben mij al gezegd dat ze soms nog eens snel in de winkelkar kijken van een klant die te horen krijgt hoeveel hij moet betalen: dan denk ik, zegden die kassiersters, wat!?! zoveel? Heb ik nu niks verkeerd gerekend!

Tot zover mijn ervaringen met wat het eigen winkelpersoneel over de Lidl zegt. Maar, zoals ik zei, goed dat jij met 75 euro 5 dagen toekomt voor voeding voor 6 personen.  Natuurlijk, als je Lidl vergelijkt met (bijvb in België) Delhaize, dan is Lidl goedkoop of ten minste goedkoper.

Afgelopen week plaatste ik dat de Romige boeren karnemelk van melkunie nu €1.49 kost bij de Jumbo in ons dorp. Een dorp verderop was deze 'slechts' €1.39. 
Dus zelfs per filiaal verschilt de prijs.

KillerQueen schreef op 11-06-2022 om 18:08:

Afgelopen week plaatste ik dat de Romige boeren karnemelk van melkunie nu €1.49 kost bij de Jumbo in ons dorp. Een dorp verderop was deze 'slechts' €1.39.
Dus zelfs per filiaal verschilt de prijs.

Klopt. Heeft te maken met concurrentie. Een jumbo in een dorp met alleen een AH is duurder dan in een winkelcentrum met een Lidl en een Aldi

Nieuwe haring zag ik op de markt vandaag , voor 2.85  . Volgens mij was dat  vorig jaar 2.20 

Fenyw

Fenyw

15-06-2022 om 14:34 Topicstarter

Ijsje gehaald met man. €1.60 per bolletje. Vorig jaar €1.30. Dit jaar halen we minder vaak ijs of nemen één bolketje in plaats van twee. Onder aan de streep verdienen ze minder aan me omdat ik meer dan zes euro voor 'even' iets tussendoor te veel vind.
Ik laat de duurdere dingen die ik niet de moeite waard vind wel liggen, jullie ook?

Ja. Ik had laatst spareribs besteld en ze waren van mindere kwaliteit dan normaal, maar de prijs was wel hoger. Dan denk ik toch echt wel een keer extra na voor ik dat opnieuw bestel, voor de helft van de prijs heb ik zelf 2 ribben in huis van de slager.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

15-06-2022 om 14:44

Ja, ik ga wel steeds vaker nadenken of iets wel echt nodig is. Of dat ik het ervoor over heb of niet. Bijvoorbeeld uit eten/thuisbezorgd/naar de horeca,  kleding kopen en dergelijke. 

Een ijsje halen ook inderdaad. Erg lekker, maar nu wel minder vaak. 

Ik was afgelopen weekend in den bosch en bij een kraampje langs de weg kocht ik voor mij en kennis 2 koffie verkeerd (in van die kartonnen bekers) en 1 bosche bol (om samen te delen). Ik verslikte me bijna in mijn pas toen ik hoorde wat ik moest afrekenen. Per koffie 4,50 en de bol was 6. Totaal dus 15 euro voor 2 drankjes en 1 x iets lekkers. Niet normaal.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.