Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Duur!!


MeganRapinoe schreef op 09-06-2022 om 13:50:

[..]


Ik ben alleen bang dat producenten niets van deze prijsstijgingen gaan merken. Het gaat vermoed ik vooral naar de marges van de supermarkten.

Laatst hoorde ik op de radio iemand van de brancheorganisatie van supermarkten hierover vertellen. Toen de interviewster vroeg of de supermarkten dan niet een jaartje wat minder konden verdienen, - ze hadden immers in coronatijd genoeg winst behaald,- begreep die kerel de vraag niet. Hij stotterde en toen hij begreep wat ze bedoelde reageerde hij alsof ze suggereerde dat de aarde plat was, zo’n vreemde suggestie vond hij het. “Nee, dat kan niet. Want je zit met aandeelhouders en die moeten natuurlijk gewoon hun winsten halen. Dat is echt onmogelijk”.

Ik besefte me hierdoor weer in wat voor wereld we leven en dat er niks gaat veranderen zolang mensen niet sociaal gaan stemmen. Zolang het kapitalisme in zijn huidige vorm regeert, zal de rekening nooit eerlijker verdeeld worden.

Idd, supermarkten worden slapend rijk. Rechtstreeks bij de boer is echt veel goedkoper..

LostJellyfish83

LostJellyfish83

09-06-2022 om 17:28

GroenTuintje schreef op 09-06-2022 om 17:12:

[..]

Idd, supermarkten worden slapend rijk. Rechtstreeks bij de boer is echt veel goedkoper..

Helaas heb ik geen boeren in de buurt. En verder rijden is zinloos met deze benzineprijzen

Ik heb zoveel gedachten in mijn hoofd nu over guillotine en zonnekoninigen onthoofden (en ja die hebben weer tegenwoordig), iets met eieren gooien. Slapen in bed met meerdere mensen. Je huis verbouwen naar kleine hokjes. Net als vroeger, bittere armoede dat zit eraan te komen.

Ikzelf ipv 2 maand op 2 maand af, 1 jaar op 2 maand af, met varen he. Wat er dan met mijn collega (directe aflos collega) moet gebeuren, fuck hem hij is een rus (oh nee estland ofzo).

En dan denk ik aan mijn ouders hoe die zijn opgegroeid. Met een teiltje waar mijn moeder als laatste in ging (na haar 6 zusters), mijn vader met 3 van zijn broers in een 1 persoons bed. 

En dat met eieren gooien, is een serie van vroegert voor het wassende water, HOLLANDS GLORIE, dat is hem. Super cool allemaal, alles is shit.

Met zijn allen in de teil, zover zal het niet komen denk ik. Maar ik vraag me wel af hoe het bij de voedselbanken is nu. Want mensen die een half jaar geleden net nog hun boodschappen konden betalen, kunnen dat nu niet meer denk ik. 

Vanavond nog iets gevonden wat niet echt met de prijs voor de consument heeft te maken maar toch ook weer ergens wel: de PET-flessen.
Ik wil vanavond bij het avondmaal voor mijn man een glas met bruisend water ingieten. Een nieuwe fles uit de kelder gehaald. En toen de stop van de fles was kon ik ze nog nauwelijks in bedwang houden: het leek wel een soort plastiek zak waar water in zat. En daar moest ik mee gieten. Bijna onmogelijk. Hetzelfde de laatste maanden met de flessen van olie: flin-ter-dun. En als ik niet een beetje uitkijk, ligt heel mijn keuken onder de olie omdat die fles alle kanten op wil. 
Dit heeft dan deze keer niet met de voedingswinkels te maken maar met de voedingsindustrie. De verpakkingen altijd maar dunner en dunner maken zodat de productiekosten weer met 1 duizendste van een cent kunnen dalen. En de winst weer groter wordt op de totale omzet. 

GroenTuintje schreef op 09-06-2022 om 17:12:

[..]

Idd, supermarkten worden slapend rijk. Rechtstreeks bij de boer is echt veel goedkoper..

De boerderij winkels hier zijn niet tot nauwelijks goedkoper. 

Ik merk zelf dat ook in de horeca de drank een stuk duurder is geworden. Maar dan snap ik helemaal dat bier gooien niet naar artiesten op een podium dat mensen dit doen om iemand uit te joelen. Mart Hoogkamer  stond nog maar net op het podium pas geleden toen hij al bekogeld werd met 6 bier. Hij is daar gelijk weg gegaan en heeft geen optreden meer gegeven. Misschien dat Mart wel was gebleven als ze met bacardi lemon hadden gegooid. Nee dat was een grapje maar hoe duur het uitgaansleven nu is en ik ga er zelf niet minder voor uit maar ik ga mijn bier echt niet weg gooien omdat ik iemand  een slechte artiest vind. Dat is nou echt drankmisbruik  

redbulletje schreef op 09-06-2022 om 23:40:

[..]

De boerderij winkels hier zijn niet tot nauwelijks goedkoper.

Dat zegt alles over hoe weinig boeren verdienen als ze aan supermarkten leveren.

Als je direct bij de boer koopt, ook al is het niet goedkoper, gaat elke euro wel rechtstreeks naar de boerderij. Niet eerst langs Albert Heijn, de transportsector, de groothandel, inkoper, etc, om als laatste nog 10 cent van die euro aan de boer te geven. 

De champagne die ik vanaf mijn jacht de zee inspuit. Is van 200 naar 225 euro gegaan. Belachelijk!

Beerlover schreef op 10-06-2022 om 08:57:

De champagne die ik vanaf mijn jacht de zee inspuit. Is van 200 naar 225 euro gegaan. Belachelijk!

Volgende keer maar gewoon een blikje Klok bier gebruiken dan 

Ik was vanmorgen  weer eens bij de Aldi, nou, die is tegenwoordig  ook niet echt goedkoper meer dan bijvoorbeeld  een jumbo.
Schrok van hoeveel de dingen gestegen waren. Zoals 6 blikjes tomatenpuree, die waren normaal 0,89 cent, iets later 1,09 en nu 1,69!
En zo waren er nog meer prijzen die behoorlijk  gestegen zijn met wel 40 tot 50 cent per artikel. 
Ik vond boodschappen  doen al nooit zo leuk  , maar nu is het helemaal afzien. Wel goed voor het minderen van consumptie, ik sta continu te wikken en wegen, is dit het waard, zal ik het wel of niet meenemen  of zal ik bij een andere winkel rondkijken voor een goedkopere variant/ optie.

Wij zijn gisteren in Kaufland in Duitsland geweest op de terugweg maar dat vind ik ook niet echt goedkoper dan hier eerlijk gezegd. Wél heel groot trouwens, deed me een beetje aan de Walmart denken. De Amaretto was wél 6 euro goedkoper dan in NL dus daar heb ik een fles van meegenomen. 

ik vind de Lidl en Aldi onderhand duurder worden dan een jumbo of AH. Komt omdat ze vaak maar 1 merk hebben. 

Had vandaag een mazzeltje uit de to good to go bak, dacht ik.  Biologische kipfilet. Wat een spetterpret werd dat in de pan zeg,  alsof er heel veel water in zat en toen we het aten was het gortdroog.  't Was dat het goedkoper was dan de andere kip maar absoluut geen waar voor je geld. 

GroenTuintje schreef op 10-06-2022 om 19:29:

ik vind de Lidl en Aldi onderhand duurder worden dan een jumbo of AH. Komt omdat ze vaak maar 1 merk hebben.

Klopt. Zij moeten de compensatie van de hogere kosten halen uit hun eigen assortiment. Terwijl de Jumbo dat met de A merken kan doen, waardoor het huismerk nog enigszins betaalbaar blijft. Ik koop meestal mijn boodschappen online bij Jumbo, bijna alles huismerk tegenwoordig. Doordat ik geen impulsaankopen doe kom ik nog redelijk uit. Maar wel heel verschil met jaren terug. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.